Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po ok 1000km oryginalne klocki na tylnym kole starłem do zera.

 

 

Kupiłem nowe, metaliczne. Ale jak teraz rozszerzyć tłoki aby weszły nowe klocki ? Siłowe rozszerzanie nie pomaga, tłoki wracają od razu do początkowej pozycji.

Konieczne jest okręcenie zaworu płynu przy klamce hamulca?

Napisano

Możliwe że ktoś odpowietrzał na częściowo zużytych klockach albo na lekko wysuniętych tłoczkach i jest za dużo oleju, nie wiem który masz model, ale jeżeli ten nowszy z plastikową pokrywką od zbiorniczka wyrównawczego to pod żadnym pozorem nie rozszerzaj tłoczków na siłę (trzeba odkręcić odpowietrznik i wsadzić strzykawkę do klamki ) bo wyłamiesz zatrzaski w pokrywce i klamka będzie do śmieci. 

Napisano

Rower mam o fabrycznej nowości, więc ktoś musiałby wsadzić używane klocki do nowego roweru :)

 

Czyli odkręcam zaworek na klamce, podpinam strzykawkę z wciśniętym tłokiem i wtedy rozszerzam tłoki hamulca, nadmiar oleju wpływając do strzykwami wypchnie jej tłok, a olej ze strzykawki do utylizacji.

Czy tak jest ok ?

Napisano (edytowane)

Niestety, odkręcenie śruby przy klamce i próba rozwarcia tłoków w hamulcu nawet nie zmoczyły strzykawki, płynu nie było widać nawet w dziurze. A tłoków rozszerzyć nie mogę

 

Gdy wylałem całkowicie płyn z układu nadal nie mogę schować tłoków!!!

 

Panowie, co jest? Już nawet tłoki zaczynają pękać ale i tak nie chcą się schować.

 

Dobrze że kupiłem zestaw do wymiany płynu...

 

 

UPDATE

 

Dopiero gdy odkręciłem cały zacisk z mocowania i użyłem ściągacza, tłoki się schowały wypluwając resztki płynu...

Na YT robią to śrubokrętem i jedną ręką.

Edytowane przez Artz2
Napisano (edytowane)

Może już są całkowicie cofnięte? Z tego co pamiętam to tłoczki w MT nie chowają się na równo z korpusem ale mogę się mylić ;) na pewno nie jest rzeczą normalną żeby używać do tego tyle siły, no chyba że się krzywo ustawiły w zacisku.

Edytowane przez radomir82
Napisano (edytowane)

Schowały się całkowicie. Teraz po uzupełnieniu płynu, gdy już bąbelek nie ma, więc układ wydaje się być nie zapowietrzony. Po zakręceniu wszystkich śrub klamka jest bardzo miękka i tłoki ledwo się ruszą.

 

Na dodatek śruba przy klamce jest chyba z majonezu, już czubek się zerwał i nie mogę jej wykręcić.

Tragedia...

 

 

Edytowane przez Artz2
  • Mod Team
Napisano

 

 

Po zakręceniu wszystkich śrub klamka jest bardzo miękka i tłoki ledwo się ruszą.

IMO system jest zapowietrzony plus masz zapieczone tłoczki.

 

 

Na dodatek śruba przy klamce jest chyba z majonezu, już czubek się zerwał i nie mogę jej wykręcić.

max moment dokręcania tej śrubki to chyba 0.5 Nm- czyli dwa palce i minimalna siła. 

Napisano

Nie mogę znaleźć nowej śruby w polskich sklepach, chyba użyję jakiegoś zwykłego metalowego imbusa.

 

Zapieczone tłoczki potraktuję nieocenionym WD40. Mam nadzieję że pomoże.

 

Czy hamulce Shimano są mniej "konfliktowe"? Czy to po prostu brak mojego doświadczenia

  • Mod Team
Napisano

WD40 na tłoczki to bardzo zły sposób i raczej go nie stosuj. 

 

 

Nie mogę znaleźć nowej śruby w polskich sklepach, chyba użyję jakiegoś zwykłego metalowego imbusa.

dziwne, ja znalazłem w 10 sekund

http://www.bikecenter.pl/p16659,magura-t25-ebt-sruby-do-zbiorniczka-wyrownawczego-mt-hs-rt.html

 

Shimano są nieco mniej problematyczne, ale jeśli zjechałes klocki do zera ,to być może tłoczki wyszły zbyt daleko.

Sprawdź, czy tłoczki są równo ustawione, czy przypadkiem nie masz tak:

p4pb10886478.jpg

 

Spróbuj jest ustawić na nowo- tu jest opis

https://www.pinkbike.com/news/tech-spotlight-brake-caliper-piston-service-assessment-2014.html 

Napisano

Dzięki, te śruby też znalazłem ale w opisie nie ma informacji że pasują do hamulców MT2, rano wysyłałem pytanie do sklepu czy będą pasować. Jeszcze nie dostałem odpowiedzi. Ale chyba mimo to zamówię.

Napisano (edytowane)

Tłoczki są równe.

BikeCenter odpisał że te śruby nie będą pasować.

 

Ale mimo to poległem, przelałem chyba 5L oleju przez układ. Według 

i innych sposobów. Cały hamulec ściągnąłem, w różnych pozycjach wstrzykiwałem a mimo to klamka nadal miękka. 

 

Na domiar złego opiłki mimo wielkich starań dostały się na końcu do środka (musiałem przewiercić zerwaną śrubę). Zmieniam hamulce. Te oddam po kosztach wysyłki:) Przedni sprawny, nie tykany.

Edytowane przez Artz2
  • Mod Team
Napisano

Na stronie bike center pokazują rysunek techniczny z owymi śrubkami,które mają nr kat 2700513

magura-t25-ebt-sruby-do-zbior_45017.jpg

Wg niemieckiego sklepu ta śrubka jest m.in do modelu MT2 do 2016 roku.

Jeśli spojrzymy na rysunek Magury to zobaczymy

 36987236803_45a3f33692_z.jpg

 

więc dalej twierdzę ,że będzie pasować.

 

 

Na domiar złego opiłki mimo wielkich starań dostały się na końcu do środka (musiałem przewiercić zerwaną śrubę).

Wiesz,że klamka ma te śrubki z dwóch stron? Jeśli jedną uszkodziłeś, to trzeba było użyć drugiej.

 

Napisano

Zauważyłem drugą śrubę, ale nie jest to śruba zapasowa, po wykręceniu płyn też się wylewa :) 

 

Szukam jakiegoś zestawu Shimano, tylko o co chodzi z tym adapterem? Potrzebuję adapteru do hebla shimano na miejsce mojej magury?

  • Mod Team
Napisano

 

 

Zauważyłem drugą śrubę, ale nie jest to śruba zapasowa, po wykręceniu płyn też się wylewa

Bo to nie jest zapasowa,ma taką samą funkcję jak ta uszkodzona.

 

O jakim adapterze mówisz?  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...