Artz2 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Po ok 1000km oryginalne klocki na tylnym kole starłem do zera. Kupiłem nowe, metaliczne. Ale jak teraz rozszerzyć tłoki aby weszły nowe klocki ? Siłowe rozszerzanie nie pomaga, tłoki wracają od razu do początkowej pozycji. Konieczne jest okręcenie zaworu płynu przy klamce hamulca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Możliwe że ktoś odpowietrzał na częściowo zużytych klockach albo na lekko wysuniętych tłoczkach i jest za dużo oleju, nie wiem który masz model, ale jeżeli ten nowszy z plastikową pokrywką od zbiorniczka wyrównawczego to pod żadnym pozorem nie rozszerzaj tłoczków na siłę (trzeba odkręcić odpowietrznik i wsadzić strzykawkę do klamki ) bo wyłamiesz zatrzaski w pokrywce i klamka będzie do śmieci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 10 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Rower mam o fabrycznej nowości, więc ktoś musiałby wsadzić używane klocki do nowego roweru Czyli odkręcam zaworek na klamce, podpinam strzykawkę z wciśniętym tłokiem i wtedy rozszerzam tłoki hamulca, nadmiar oleju wpływając do strzykwami wypchnie jej tłok, a olej ze strzykawki do utylizacji. Czy tak jest ok ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Czasem fabrycznie też jest za dużo oleju. Strzykawkę bez tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Niestety, odkręcenie śruby przy klamce i próba rozwarcia tłoków w hamulcu nawet nie zmoczyły strzykawki, płynu nie było widać nawet w dziurze. A tłoków rozszerzyć nie mogę Gdy wylałem całkowicie płyn z układu nadal nie mogę schować tłoków!!! Panowie, co jest? Już nawet tłoki zaczynają pękać ale i tak nie chcą się schować. Dobrze że kupiłem zestaw do wymiany płynu... UPDATE Dopiero gdy odkręciłem cały zacisk z mocowania i użyłem ściągacza, tłoki się schowały wypluwając resztki płynu... Na YT robią to śrubokrętem i jedną ręką. Edytowane 11 Października 2017 przez Artz2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Może już są całkowicie cofnięte? Z tego co pamiętam to tłoczki w MT nie chowają się na równo z korpusem ale mogę się mylić na pewno nie jest rzeczą normalną żeby używać do tego tyle siły, no chyba że się krzywo ustawiły w zacisku. Edytowane 11 Października 2017 przez radomir82 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 11 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2017 (edytowane) Schowały się całkowicie. Teraz po uzupełnieniu płynu, gdy już bąbelek nie ma, więc układ wydaje się być nie zapowietrzony. Po zakręceniu wszystkich śrub klamka jest bardzo miękka i tłoki ledwo się ruszą. Na dodatek śruba przy klamce jest chyba z majonezu, już czubek się zerwał i nie mogę jej wykręcić. Tragedia... Edytowane 11 Października 2017 przez Artz2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 11 Października 2017 Udostępnij Napisano 11 Października 2017 Śrubka jest plastikowa, jeżeli klamka jest miękka to hamulec nadal jest zapowietrzony, no chyba że masz pierwszy model Mt2 - te to zawsze były miękkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Po zakręceniu wszystkich śrub klamka jest bardzo miękka i tłoki ledwo się ruszą. IMO system jest zapowietrzony plus masz zapieczone tłoczki. Na dodatek śruba przy klamce jest chyba z majonezu, już czubek się zerwał i nie mogę jej wykręcić. max moment dokręcania tej śrubki to chyba 0.5 Nm- czyli dwa palce i minimalna siła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Nie mogę znaleźć nowej śruby w polskich sklepach, chyba użyję jakiegoś zwykłego metalowego imbusa. Zapieczone tłoczki potraktuję nieocenionym WD40. Mam nadzieję że pomoże. Czy hamulce Shimano są mniej "konfliktowe"? Czy to po prostu brak mojego doświadczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2017 WD40 na tłoczki to bardzo zły sposób i raczej go nie stosuj. Nie mogę znaleźć nowej śruby w polskich sklepach, chyba użyję jakiegoś zwykłego metalowego imbusa. dziwne, ja znalazłem w 10 sekund http://www.bikecenter.pl/p16659,magura-t25-ebt-sruby-do-zbiorniczka-wyrownawczego-mt-hs-rt.html Shimano są nieco mniej problematyczne, ale jeśli zjechałes klocki do zera ,to być może tłoczki wyszły zbyt daleko. Sprawdź, czy tłoczki są równo ustawione, czy przypadkiem nie masz tak: Spróbuj jest ustawić na nowo- tu jest opis https://www.pinkbike.com/news/tech-spotlight-brake-caliper-piston-service-assessment-2014.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Dzięki, te śruby też znalazłem ale w opisie nie ma informacji że pasują do hamulców MT2, rano wysyłałem pytanie do sklepu czy będą pasować. Jeszcze nie dostałem odpowiedzi. Ale chyba mimo to zamówię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Będą pasować. Wszystkie MT mają tą samą śrubkę - od MT2 do MT8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 (edytowane) Tłoczki są równe. BikeCenter odpisał że te śruby nie będą pasować. Ale mimo to poległem, przelałem chyba 5L oleju przez układ. Według i innych sposobów. Cały hamulec ściągnąłem, w różnych pozycjach wstrzykiwałem a mimo to klamka nadal miękka. Na domiar złego opiłki mimo wielkich starań dostały się na końcu do środka (musiałem przewiercić zerwaną śrubę). Zmieniam hamulce. Te oddam po kosztach wysyłki:) Przedni sprawny, nie tykany. Edytowane 12 Października 2017 przez Artz2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 12 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Na stronie bike center pokazują rysunek techniczny z owymi śrubkami,które mają nr kat 2700513 Wg niemieckiego sklepu ta śrubka jest m.in do modelu MT2 do 2016 roku. Jeśli spojrzymy na rysunek Magury to zobaczymy więc dalej twierdzę ,że będzie pasować. Na domiar złego opiłki mimo wielkich starań dostały się na końcu do środka (musiałem przewiercić zerwaną śrubę). Wiesz,że klamka ma te śrubki z dwóch stron? Jeśli jedną uszkodziłeś, to trzeba było użyć drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artz2 Napisano 12 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Zauważyłem drugą śrubę, ale nie jest to śruba zapasowa, po wykręceniu płyn też się wylewa Szukam jakiegoś zestawu Shimano, tylko o co chodzi z tym adapterem? Potrzebuję adapteru do hebla shimano na miejsce mojej magury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Zauważyłem drugą śrubę, ale nie jest to śruba zapasowa, po wykręceniu płyn też się wylewa Bo to nie jest zapasowa,ma taką samą funkcję jak ta uszkodzona. O jakim adapterze mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.