Skocz do zawartości

[Hamulec tylni hydrauliczny] problem z hamowaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam przejdę do sedna sprawy. Tylni hamulec strasznie skrzypi i nie hamuje. Jak na filmiku. Jest to dość ekstremalny pisk.  Dodam,że zrobiłem już następujące czynności 

 

- Odtłuściłem klocki, tarcze 3x, benzyna ekstrakcyjna,  alkohol przemysłowy, papier ścierny.

- kupiłem nowe klocki chodź  rower ma przejechane 900 km 

- wymieniłem olej w układzie hydraulicznym

- wymieniłem mocowanie koła na imbusowe, zdawało mi się, że problem jet w luzach koła. Jednak to nic nie dało

- regulacja hamulców też nie pomogła, tarcza jest prosta i nie ociera o nic. Koło się kręci w miarę bez oporu. 

 

Proszę o pomoc i rady. Jeśli macie jakieś propozycje napiszcie. Wszystkie sprawdzę .

 

Pozdrawiam 

Damian

 

 

 
2f71771d34fd7422d155db776deec80f_orig.jp
 
4243b5a51df78623f2c884a6fe6a24d0_orig.jp
 
e1a50dff29ed73f77a978490636e9158_orig.jp
 
c44465d871c59dce8be6f67617632de8_orig.jp
 
808fdc97e7231e2a897ba7c939bd541f_orig.jp
 
1d370935db09b2d65be8006935808a35_orig.jp
 
c788988baece24c0e39b97d66ec739d8_orig.jp
 
Napisano

1. Sprawdź czy tłoki równo się poruszają.

2. Jakie masz klocki? Jeśli półmetaliczne albo metaliczne/spiekane to wypal je nad palnikiem dobrze.

Napisano

Klocki raczej nie wyglądają normalnie :P 

 

Jeśli sam zacisk nie cieknie to porządnie go wymyj jakimś odtłuszczaczem , tarcze tak samo. Klocki generalnie po zalaniu można próbować ratować , ale i tak nie wrócisz im pełnej mocy. Ogólnie jak zakładasz nowe klocki przy takim czymś to powinieneś bardzo dokładnie wszystko odtłuścić przed montażem żeby się nie okazało że kupisz 3 pary klocków potem :P 

Napisano

Książkowy przykład klocków zalanych olejem

Nic nie wnosisz do tematu i tylko nabijasz sobie posty ... Książkowy czy nie , trudno. Nie wiadomo do końca jak do tego doszło [emoji14]

 

Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

I nie używaj benzyny ekstrakcyjnej bo jest tłusta. Najlepiej środek do odtłuszczania tarcz czy silników samochodowych .
 

 

Większość środków odtłuszczających do tarcz jest na benzynie ekstrakcyjnej, jest dobra do roweru, o ile się użyje papieru ściernego.

Napisano

Ze swojej strony polecam porządnie umyć tarcze czystą gąbką nasączoną dobrym płynem do mycia naczyń typu ludwik, pure czy w5, klocki tak samo i opłukać wodą. Wszystkie środki dedykowane które używałem w tym benzyna ekstrakcyjna wręcz pogarszały hamowanie, płyn do mycia naczyń zmiażdżył konkurencję  :thumbsup:

Napisano

 

 

Ze swojej strony polecam porządnie umyć tarcze czystą gąbką nasączoną dobrym płynem do mycia naczyń typu ludwik, pure czy w5, klocki tak samo i opłukać wodą. Wszystkie środki dedykowane które używałem w tym benzyna ekstrakcyjna wręcz pogarszały hamowanie, płyn do mycia naczyń zmiażdżył konkurencję 

Popieram. Ewentualnie odtłuszczacz typowo do roweru. Używałem samochodowego i było jeszcze gorzej, tylko ten rowerowy porządnie działał, nie mam pojęcia dlaczego. Ale płyn do naczyń jest najlepszy. Ewentualnie rozpuszczalnik uniwersalny/nitro, ale płyn przynajmniej nie śmierdzi. I sprawdź czy się zacisk nie posikał, bo klocki jakieś takie ciemne są wokół.
Napisano

1) Przeprowadź serwis zacisku zgodnie z zaleceniami Parktoola:

 

 

2) Kup smar ceramiczny do prowadnic klocków:

 

http://hamulcowe.com.pl/pl/p/Smar-ceramiczny-do-hamulcow-Textar-Cera-Tec/412

 

i posmaruj leciutko (żeby nadmiarem nie chlapnęło na okładzinę cierną, tylko tzw. film smarny) prowadnice klocka w zacisku. Samą metalową cześć klocka (tylko nie okładzinę!)  też możesz posmarować w miejscu, gdzie styka się z zaciskiem (czyli bok klocka). Poznasz łatwo w zacisku gdzie smarować - tam będzie zdarta farba do gołego metalu (widać to na twoich zdjęciach nawet).

 

 

Niczego innego nie smaruj !

 

W tym poście masz pokazane gdzie smarować klocek:

 

https://www.forumrowerowe.org/topic/218054-hamulce-problem-piszczenie-tyl-i-przod/page-2?hl=ceramiczny

 

a zacisk dokładnie w miejscu gdzie bok klocka się z nim styka.

 

Napisano

 

 

2) Kup smar ceramiczny do prowadnic klocków:

Klocki w rowerach mają na tyle luzu , że chodzą bez oporu. Tak samo sprężynka nie ma wpływu na wracanie tłoczków , jak niektórzy sądzą. Ona jedynie zapobiega dzwonieniu klocków na wybojach i w zakrętach. Jak nałoży smaru to zapewne znów zaraz będzie zmieniał klocki i odtłuszczał tarcze :P To nie samochód ... 

Napisano

@Ychu - po prostu spróbuj. Działa na 100%. A klocki mają tyle luzu żeby zniszczyć każdy zacisk - w miejscach, które widać na zdjęciu. Im bardziej będziesz odtłuszczał tym będzie gorzej. Sprawdzone wiele razy - w sytuacjach beznadziejnych ratowało sytuację. Piszę bo sprawdziłem a Ty gdybasz. Właśnie ten luz jest problemem - ustawiają się minimalnie pod kątem przez to nie dość, że nie hamują to jeszcze piszczą. Po posmarowaniu zacisk jest już w stanie je ustawić idealnie. Dopóki na zacisku jest fabryczna farba wszystko działa OK bo to ona pełni funkcję "smarną".

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...