Cuksi Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Witam przejdę do sedna sprawy. Tylni hamulec strasznie skrzypi i nie hamuje. Jak na filmiku. Jest to dość ekstremalny pisk. Dodam,że zrobiłem już następujące czynności - Odtłuściłem klocki, tarcze 3x, benzyna ekstrakcyjna, alkohol przemysłowy, papier ścierny. - kupiłem nowe klocki chodź rower ma przejechane 900 km - wymieniłem olej w układzie hydraulicznym - wymieniłem mocowanie koła na imbusowe, zdawało mi się, że problem jet w luzach koła. Jednak to nic nie dało - regulacja hamulców też nie pomogła, tarcza jest prosta i nie ociera o nic. Koło się kręci w miarę bez oporu. Proszę o pomoc i rady. Jeśli macie jakieś propozycje napiszcie. Wszystkie sprawdzę . Pozdrawiam Damian
lichak Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 1. Sprawdź czy tłoki równo się poruszają. 2. Jakie masz klocki? Jeśli półmetaliczne albo metaliczne/spiekane to wypal je nad palnikiem dobrze.
Ychu Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Klocki raczej nie wyglądają normalnie Jeśli sam zacisk nie cieknie to porządnie go wymyj jakimś odtłuszczaczem , tarcze tak samo. Klocki generalnie po zalaniu można próbować ratować , ale i tak nie wrócisz im pełnej mocy. Ogólnie jak zakładasz nowe klocki przy takim czymś to powinieneś bardzo dokładnie wszystko odtłuścić przed montażem żeby się nie okazało że kupisz 3 pary klocków potem
kolarzjedrek Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Wypal klocki ewentualnie potraktuj je drobnym papierem. Tarcze jeszcze raz przetrzyj papierem ściernym 240 lub drobniej i odtłuść. Możesz użyć ściereczek do czyszczenia okularów dają rade.
LukaszNN Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Książkowy przykład klocków zalanych olejem
Ychu Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Książkowy przykład klocków zalanych olejemNic nie wnosisz do tematu i tylko nabijasz sobie posty ... Książkowy czy nie , trudno. Nie wiadomo do końca jak do tego doszło [emoji14] Wysłane z mojego SM-G361F przy użyciu Tapatalka
dziksoltys Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 I nie używaj benzyny ekstrakcyjnej bo jest tłusta. Najlepiej środek do odtłuszczania tarcz czy silników samochodowych .
lichak Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 I nie używaj benzyny ekstrakcyjnej bo jest tłusta. Najlepiej środek do odtłuszczania tarcz czy silników samochodowych . Większość środków odtłuszczających do tarcz jest na benzynie ekstrakcyjnej, jest dobra do roweru, o ile się użyje papieru ściernego.
LukaszNN Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Ze swojej strony polecam porządnie umyć tarcze czystą gąbką nasączoną dobrym płynem do mycia naczyń typu ludwik, pure czy w5, klocki tak samo i opłukać wodą. Wszystkie środki dedykowane które używałem w tym benzyna ekstrakcyjna wręcz pogarszały hamowanie, płyn do mycia naczyń zmiażdżył konkurencję
Piter233 Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Ze swojej strony polecam porządnie umyć tarcze czystą gąbką nasączoną dobrym płynem do mycia naczyń typu ludwik, pure czy w5, klocki tak samo i opłukać wodą. Wszystkie środki dedykowane które używałem w tym benzyna ekstrakcyjna wręcz pogarszały hamowanie, płyn do mycia naczyń zmiażdżył konkurencję Popieram. Ewentualnie odtłuszczacz typowo do roweru. Używałem samochodowego i było jeszcze gorzej, tylko ten rowerowy porządnie działał, nie mam pojęcia dlaczego. Ale płyn do naczyń jest najlepszy. Ewentualnie rozpuszczalnik uniwersalny/nitro, ale płyn przynajmniej nie śmierdzi. I sprawdź czy się zacisk nie posikał, bo klocki jakieś takie ciemne są wokół.
Witboj Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 1) Przeprowadź serwis zacisku zgodnie z zaleceniami Parktoola: 2) Kup smar ceramiczny do prowadnic klocków: http://hamulcowe.com.pl/pl/p/Smar-ceramiczny-do-hamulcow-Textar-Cera-Tec/412 i posmaruj leciutko (żeby nadmiarem nie chlapnęło na okładzinę cierną, tylko tzw. film smarny) prowadnice klocka w zacisku. Samą metalową cześć klocka (tylko nie okładzinę!) też możesz posmarować w miejscu, gdzie styka się z zaciskiem (czyli bok klocka). Poznasz łatwo w zacisku gdzie smarować - tam będzie zdarta farba do gołego metalu (widać to na twoich zdjęciach nawet). Niczego innego nie smaruj ! W tym poście masz pokazane gdzie smarować klocek: https://www.forumrowerowe.org/topic/218054-hamulce-problem-piszczenie-tyl-i-przod/page-2?hl=ceramiczny a zacisk dokładnie w miejscu gdzie bok klocka się z nim styka.
Ychu Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 2) Kup smar ceramiczny do prowadnic klocków: Klocki w rowerach mają na tyle luzu , że chodzą bez oporu. Tak samo sprężynka nie ma wpływu na wracanie tłoczków , jak niektórzy sądzą. Ona jedynie zapobiega dzwonieniu klocków na wybojach i w zakrętach. Jak nałoży smaru to zapewne znów zaraz będzie zmieniał klocki i odtłuszczał tarcze To nie samochód ...
Witboj Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 @Ychu - po prostu spróbuj. Działa na 100%. A klocki mają tyle luzu żeby zniszczyć każdy zacisk - w miejscach, które widać na zdjęciu. Im bardziej będziesz odtłuszczał tym będzie gorzej. Sprawdzone wiele razy - w sytuacjach beznadziejnych ratowało sytuację. Piszę bo sprawdziłem a Ty gdybasz. Właśnie ten luz jest problemem - ustawiają się minimalnie pod kątem przez to nie dość, że nie hamują to jeszcze piszczą. Po posmarowaniu zacisk jest już w stanie je ustawić idealnie. Dopóki na zacisku jest fabryczna farba wszystko działa OK bo to ona pełni funkcję "smarną".
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.