bobb Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 witam poszukuję nowego bądź używanego zestawu kół do roweru Giant Propel Advanced 1. Obecnie posiada on koła aluminiowe Giant P-A2 na kasecie shimano ultegra. Myślałem zamienić je na koła aluminiowe ze stożkiem karbonowym, zależy mi na wytrzymałości kół (dlatego nie chcę całych kół w karbonie) i na poprawieniu wyglądu szostki Rowerem nie będę się ścigał więc strasznie na wadze kół mi nie zależy. Myślałem o kołach pod dętkę. Proszę o podpowiedz jakie koła wybrać (jestem zielony w tym temacie) i z góry dziękuję za pomoc i odpowiedz Pozdrawiam
Gość Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Naprawdę chcesz się pchać w duże pieniądze tylko po to żeby ładnie wyglądało i nawet nie musi być lekkie? Gdzie tu logika?
1415chris Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Zaoszczedze ci troche kasy. Znam sie na modzie. Alu kola z karbonowymi wklejkami, to dzisiaj wiocha :)
bobb Napisano 9 Października 2017 Autor Napisano 9 Października 2017 czyli co radzicie zostać przy tych kołach które mam, czy iść w całe karbonowe ?
kolarzjedrek Napisano 9 Października 2017 Napisano 9 Października 2017 Nie podałeś budżetu jaki chciałbyś przeznaczyć na te koła rozbieżność cenowa jest dosyć duża i sam wybór przeogromny.
dawid Napisano 9 Października 2017 Napisano 9 Października 2017 jeszcze napisz ile ważysz jak nie zależy Ci na wadzę to nieco wyższe stożki aluminiowe będą się ładnie prezentować
bobb Napisano 9 Października 2017 Autor Napisano 9 Października 2017 na koła myślałem wydać 2000 -2500 max zł. Ważę 72 kg. też myślałem o wyższym stożku bo tak jak pisałem na wadze strasznie mi nie zależy. A cenowo oczywiście też jak najbardziej korzystnie, budżet który napisałem wyżej może oczywiście być mniejszy
parmenides Napisano 9 Października 2017 Napisano 9 Października 2017 Nie ma co mieszać alu z karbonem. Jeśli nie jeździsz po górach (jak najlżejsze, kosztem wysokości rawek), to dobre opinie mają aluminiowe klocki o wyższym profilu: http://www.wiggle.com/pro-lite-bracciano-a42-alloy-clincher-wheelset/ Chris zna brytyjski rynek - może ktoś z Jego znajomych klubowiczów tego próbował. Na płaskie tereny w opiniach ludzie chwalą. Jak nie, to zastanów się nad sprawdzonymi FSA Vision Team 35. http://www.cyklomania.pl/vision-kola-team-35-grey-shimano-sram,id2556.html Będzie i ładnie, i średni stożek, i "wiochy nie będzie". Połowa budżetu. Koła pancerne. Miałem poprzednią wersję z 30mm rawką. Waże niemal tyle samo co Ty. Zero problemów. To były moje ulubione koła na płaskie Mazowsze. Do tego kaseta 11-23 i lekkie opony. pozdr
bobb Napisano 9 Października 2017 Autor Napisano 9 Października 2017 a porównując między tymi dwoma PRO Lite Bracciano A42 a VisionTeam 35 które wybrać ? Górki na trasach się zdarzają więc tak płasko zawsze nie jest
parmenides Napisano 9 Października 2017 Napisano 9 Października 2017 Odpowiedź brzmi: nie wiem. Nie jeździłem na żadnych z nich (jedynie na poprzedniej wersji FSA 30 - wagowo wychodziła jak ta obecna 35mm, a te drugie znam jedynie z pochlebnych opinii). Ja jeżdżę obecnie na aluminiowych Fulcrumach Racing 3 (z przodu 26, z tyłu 30 mm), bo to były lekkie koła o średnim stożku - kompromis dla mnie. Kiedyś miałem osobne lekkie koła o małym stożku na góry i cięższe FSA z wyższym stożkiem na płaskie. Jakie górki, jakie trasy? Górka o 10% wzniosie ale krótka, to z blatu; góra 3 km o średnim wzniosie 8% to już inne wyzwanie... Jak chcesz uniwersalne, to lżejsze będą te FSA. Dla mnie wybrałbym, jako uniwersalne te FSA, bo znam markę i cenię ich jakość. Ale z uniwersalnych masz jeszcze np Fulcrum Racing Quattro - podobna cena, waga, wysokość. Sam musisz wybrać. pozdr
dawid Napisano 9 Października 2017 Napisano 9 Października 2017 Jeszcze masz możliwość zdecydować sie na koła składane w ich przypadku jest łatwiej o części zamienne Przykładowo możesz pomyśleć o takich kołachPiasty DT 240s 20h przód i 24h tył Obręcze DT RR511 Szprychy DT Aerolite waga wyniesie 1590gramów jak byś był zainteresowany takimi kołami to pisz na priv
Arni220 Napisano 10 Października 2017 Napisano 10 Października 2017 a porównując między tymi dwoma PRO Lite Bracciano A42 a VisionTeam 35 które wybrać ? Górki na trasach się zdarzają Szczerze? Żadne. Pierwsze mają najprawdopodobniej obręcze ciężkie jak imadła, stary profil V i przestarzałą szerokość wewnętrzną 13,5mm. W tych kołach nie ma nic nowoczesnego. S kolei Visiony oceniając tylko po wadze tak samo, kloce jakich mało. Kolego, dziś bez problemu buduje się koła szosowe na obręczy alu o wadze poniżej 1500g, chcesz mieć dobre, to trzeba je samemu zbudować. Chcesz niezawodne w serwisie, to zbuduj je z typowych i dostępnych podzespołów, a w przyszłości nie będziesz miał żadnych niespodzianek. Obręcz DT R511 - może i fajna, wysoki profil, szeroka, ale co z tego skoro waga to przeogromne 530g? Tu są bardzo fajne koła, o przyzwoitej wysokości stożka, a waga obręczy (485g) nie zwala jeszcze z nóg: https://dandyhorsestore.com/elektron_slx Owszem, przydało by się jeszcze z 1-2mm szerokości tej obręczy, ale 16mm nie jest już tragiczne. Zresztą dzięki temu mamy pewien kompromis pomiędzy akceptowalną wagą, a szerokością i wysokością profilu. PS. koła wcale nie muszą być oklejone tysiącem naklejek, by ładnie się prezentować, a w skrajnych przypadkach można je okleić samodzielnie zestawami z aledrogo. Aaa, i słuchaj chrisa, on zna się na modzie
bobb Napisano 10 Października 2017 Autor Napisano 10 Października 2017 Zaoszczedze ci troche kasy. Znam sie na modzie. Alu kola z karbonowymi wklejkami, to dzisiaj wiocha :) a co mógłbyś mi polecić i zaproponować ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.