Risardo Napisano 5 Października 2017 Napisano 5 Października 2017 Korba FC-M617 38/24. Z powodu praktycznie zerowej dostępności blatów 38 do tej korby (które 38 bardzo mi pasuje),i dostępności 36,chodzi mi po głowie mała zmiana. Chciałbym się upewnić ,że te 2 ząbki nie będą powodowały problemów w pracy przerzutki.
grzegor84 Napisano 5 Października 2017 Napisano 5 Października 2017 Tutaj masz 38 do slx, w praktyce to samo co deore https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-mechanizmy-korbowe/tarcze-i-czesci/p,tarcza-mechanizmu-korbowego-slx-fc-m675-shimano,567906.html?_pli=e0a49f
Arni220 Napisano 5 Października 2017 Napisano 5 Października 2017 Chciałbym się upewnić ,że te 2 ząbki nie będą powodowały problemów w pracy przerzutki. Nie, raczej nie powinny. 36z jest dedykowana do korby 36/22, a więc są tylko 2 zęby różnicy (22 vs 24) od dedykowanego układu. Powinno wszystko działać bez problemu. Pamiętaj by obniżyć przerzutkę pod nowy, mniejszy blat. Teoretycznie też przerzutki do korb 36/22 (fd-m618) są nieco inne, one wg specyfikacji obsługują maks 38/24, a więc pokrywa się teoretycznie z twoją obecną korbą. Jednak wyższe grupy takowych nie mają (SLX powinno mieć chyba jeszcze coś, bo jest korba 36/22 z tej grupy), ale doświadczenie pokazuje, że nawet taka XT dedykowana do blatów 38/40/42z także obsługuje korby 36 Tutaj masz 38 do slx Stan magazynowy: u dostawcy. Czy aby na pewno? Trzeba dopytać.
kishoth Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Cześć, Dobrze jest również sprawdzić pojemność przerzutki tylnej (do wyszukania w google jak to sprawdzić) pod kątem jaki jest wózek w przerzutce. Teoretycznie nie powinno być z tym problemu, ale jeśli zmieniałeś kiedyś rozpiętość zębów w kasecie tylnej to może być z tym problem. Pozdr. Wróć teraz widzę jaka to jest zmiana z dużego blatu na mniejszy więc z pojemnością nie będzie problemu, Domyślnie myślałem że jest jeszcze blat większy i zmiana tego drugiego w kolejności na mniejszy. Pozdr.
lucas80 Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Witam. Podepne się pod temat, bo mam pytanie tylko w drugą stronę. Chciałbym zamienić blat 36t na 38t w korbe xt m8000. Czy ktoś z Was już tak próbował? Wiem że ciężko dostać 38 zębów, ale miałem kiedyś taki rozmiar w starszym xt i wydaje mi się że był bardziej praktyczny. Jeśli gra jest warta świeczki to dajcie namiar na solidne zębatki, które będą pasować. Z góry dzięki.
Arni220 Napisano 6 Października 2017 Napisano 6 Października 2017 Zmieniając blat z 36 na 38z w korbie 2rz narażasz się na niekompatybilność przerzutki przedniej z tym układem. Pojemność przerzutek 11s wynosi 10z, a ty zbudował byś korbę 12z czyli o 2 zęby za dużo. Co to może oznaczać w praktyce? Tyle, że jadąc na młynku łańcuch położy ci się na wodziku, gdy na kasecie zapniesz którąś z mniejszych koronek. Można by temu zaradzić jak byś chciał, wymieniając przerzutkę na taką od 2x10 (wymagać będzie dokładności ustawienia pod nieco węższy łańcuch). Ponadto może też delikatnie pogorszyć się zmiana biegu z 26 na 38. Raczej spadania łańcucha na mufę nie przewiduję, zbyt mała zmiana dokonana.
lucas80 Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Z tego co zauważyłem, to te dwie przypadłości raczej mi nie grożą. W tym momencie mam starą przerzutke slx z napędu 2x10 i tam jest sporo zapasu jeśli chodzi o wózek. Poza tym w oryginalnej korbe zębatki były 24 i 38t, więc różnica w zębach była jeszcze większa. Jeździłem jakiś czas na tym blacie z kasetą 11z i nie wiem czemu shimano nie produkuje zębów 38t, bo uważam że zakres był dużo lepszy jeśli chodzi o szybkość z górki czy asfalcie. Jak już są te dwa blaty to niech spełniają tą funkcję prawidłowo, a nie jakieś 36t gdzie powyżej 35 km/h już prawie brakuje przełożeń. Chciałem tylko się dowiedzieć, czy ktoś już z nową korbą xt robił taką zamianę używając jakiś zamienników i czy warto się w to rzeczywiście bawić.
Risardo Napisano 7 Października 2017 Autor Napisano 7 Października 2017 Podziękował,slx 38/24 zamówiony. Zadowolony jestem z tego stopniowania,a zmiana byłaby raczej na minus.
Arni220 Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 lukas, w korbie m8000 nie mogło być układu 38/24, ten system nie przewiduje takiego rozwiązania, to jest układ korb 2x10. Mogłeś mieć 34/24, 36/26 lub 38/28, ale nie 38/24. Tym niemniej jeśli masz korbę m8000 to możesz śmiało złożyć 38/26 i przerzutka 2x10 spokojnie ci to ogarnie. Problem pojawi się jeśli będziesz chciał zbudować 38/24, bo zębatka 38 od 11s jest ukształtowana do współpracy z młynkiem 28z, a więc 24 będzie o 4 zęby za mała, a to będzie lub może powodować wypadanie łańcucha na mufę suportu. A po co się stresować niepotrzebnie? Także podsumowując, proponuje budowę 38/26, 36/24, 38/28, 36/26. Większej różnicy zębów niż 12 nie rób. PS. Shimano produkuje zęby 38z do 2x11, jak nie do XT, to do SLXa na pewno, musisz lepiej szukać http://www.cyklomania.pl/shimano-korba-slx-fc-m7000-11s-38-28-175mm,id7264.html
lucas80 Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Wiem wiem, układ 24 38t miałem w starej korbie. W m8000 mam 26 i 36t. Większy blat bardziej mi odpowiadał i dlatego się zastanawiam nad wymianą. Ps właśnie znalazłem 38t do m8000. Drogo trochu, ale chyba się skuszę http://www.cyklomania.pl/shimano-koronka-mechanizmu-xt-fc-m8000-2s-38t-do-korby-28-38t,id7252.html
gtb Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 Masz jeszcze tańszą opcję w postaci tarczy SLX http://www.cyklomania.pl/shimano-koronka-mechanizmu-xt-fc-m7000-2s-38t-do-korby-28-38t,id8726.html
Arni220 Napisano 7 Października 2017 Napisano 7 Października 2017 No, i cena ok i układ też będzie ok
zekker Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 Problem pojawi się jeśli będziesz chciał zbudować 38/24, bo zębatka 38 od 11s jest ukształtowana do współpracy z młynkiem 28z, a więc 24 będzie o 4 zęby za mała, a to będzie lub może powodować wypadanie łańcucha na mufę suportu. Masz jakieś materiały na poparcie tych tez, czy kolejny raz dorabiasz teorię do tego co nam jest serwowane w sklepach i przez marketing? Skoro specyfikacja producenta jest tak istotna, to dlaczego przy oryginalnym układzie zębatek 22-36 (2010) łańcuch nie trafiał na małą zębatkę dużo częściej (i tak to były pojedyncze przypadki) niż przy nienormowanym układzie 26-38 (2014)? Jeżdżąc w terenie łańcuch lata o centymetry na wszystkie strony, a ty doszukujesz się problemów w milimetrach czy ich ułamkach na zębatce. Tak czy inaczej kluczowa jest różnica wielkości zębatek (im większa, tym większe ryzyko niepoprawnego działania) i regulacja przerzutki, bo to ona pcha łańcuch i ustawia we właściwej pozycji.
Arni220 Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 Budowałem tak napęd i też za namową niektórych zrobiłem niekompatybilność o 4 zęby. I niestety, ujawnił się problem o którym napisałem. A jak się potem okazywało, nie był to odosobniony przypadek ale wybacz, nie chce mi się po raz enty opisywać przyczyn. By odpowiedzieć na twoje pytanie, potrzebna jest znajomość konkretnych podzespołów, 36 nie zawsze równa się 36 tak samo 38 nie zawsze jest tym samym 38. PS. Nie tylko przerzutka pcha łańcuch w bok, są jeszcze rampy na zębatkach, które też są odpowiedzialne za odpowiednie popchnięcie łańcucha tak, by ten trafił w konkretne miejsce. Resztę poszukaj w archiwum forum.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.