Kavoo Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Cześć Od pewnego czasu zastanawiam się nad wymianą moich hamulców (shimano m315) myślę o konstrukcji 4 tłoczkowej. W oko wpadły mi Shimano zee o których słyszę wiele dobrych opinii ale niedawno zauważyłem ciekawe zjawisko. Otóż w większości rowerów trail/enduro a nawet XC (typu giant, trek, scott itp) widzę przewagę hamulców Sram Guide i Level. Czy są one faktycznie tak dobre? Czy to zwykły marketing? A według was co będzie lepsze Shimano Zee czy Sram Guide R? Najbardziej zależy mi na sile hamowania i niezawodności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Shimnano będą mocniejsze od Guide, co do awaryjności, akurat Zee są w miarę ok, na Guide sporo osób psioczy. Masz jeszcze Magura MT5/MT7/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Czyli pierwsza decyzja najlepsza (zee) co do magury to słyszałem wiele złego o klamkach. W takim razie te hamulce srama w rowerach to czysty marketing? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 To co producent wstawi do roweru, zależy głównie od tego za ile je kupi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Guidy mają lepszą modulację niż Shimano. Zee działają bardziej zerojedynkowo. o do magury to słyszałem wiele złego o klamkach. Mianowicie? Jako użytkownik MT5 z chęcią poczytam,co jest nie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 pewnie jak z 975 niby szczają na potęgę, a moje śmigają 3 lata bez żadnego wycieku (jak i parę innych kpl które widuję )Magura owszem, jak ktoś nie dba, nie szanuje to nie posłuży, ale przy minimum dbałości te hamulce potrafią zaskoczyć pozytywnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Powiedziałem że słyszałem wiele złego a każdy anty fan magury mógł sobie takie bajki wymyślić. Teraz to na 70% brałbym zee a na 30% guide bo ta modulacja brzmi zachęcająco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Prywatnie preferuję lepszą modulację niż kosmiczną siłę. Co mi po mega silnych hamulcach ,których nie mogę do końca kontrolować? Przejechałem się kiedyś na rowerze wyposażonym w Sainty ( ten sam zacisk co Zee ) i przy hamowaniu miałem wrażenie ,jakbym kotwicę zarzucił. W Shimano 785 było to samo ,tylko na mniejszą skalę. Ale może nie umiem hamować..... Jednakże w Magurach ,mimo bardzo dużej siły, nigdy nie miałem problemu z kontrolą siły hamowania i jej dawkowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Jeszce jedna rzecz jest za Sram Guide, że do nich (co prawda na zagranicznych stronach) da się dokupić tłoczki, uszczelki, tłok do klamki itp a shimano jak padnie to do wymiany cały zacisk lub klamka. Teraz do końca nie wiem co wybrać na początku byłem za shimano a teraz mam pewne wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Jaki masz budżet i za ile Zee i Guide? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Zee około 450 zł (z okładzinami metalicznymi) a guide r 500zł i to jest mój maksymalny budżet czyli 500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 4 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Października 2017 500 za jeden czy komplet ? W tej drugiej sytuacji pewniejsze będą Zee- łatwe w serwisie, są na olej ( a nie na DOTa ), a klamka nie jest aż tak droga ( zawsze można założyć np klamkę SLXa ). Pewnie też będą trwalsze i mniej problematyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 500zł za jeden np w centrumrowerowe.pl kosztują 465zł z klockami metalicznymi za jedną sztukę. Po drugie do shimano wchodzą klocki z radiatorami a to chyba dodatkowo pomaga w chłodzeniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 (edytowane) Klocki od Shimano są beznadziejne i tak, a do Guide kupisz: http://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/disc31/exotherm/Zee/Saint: http://www.swissstop.ch/brakepads/discbrakes/disc27/exotherm/+ taki dodatkowy, że w Zee masz fabrycznie zawleczkę, a z tymi klockami dostajesz aluminiową śrubkę, za którą A2Z woła 20zł/szt. Edytowane 4 Października 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Odnośnie słabej modulacji to da się do tego przyzwyczaić i z czasem nawet nauczyć się kontrolować ale w rowerze do grawitacji (a dla mnie takie są również enduro i triale) siła to priorytet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 4 Października 2017 Udostępnij Napisano 4 Października 2017 Modulacja zależy od wagi Ja mam na "bojowo" pod 90 kg i jakoś na modulację Saintów nie narzekam . Zauważ jeszcze że z uwagi na popularność Guidów nie jest wielkim wyczynem znalezienie kompletu z demontażu za 2/3 Twojego budżetu , np https://www.olx.pl/oferta/hamulce-sram-guide-r-CID767-IDjtTkt.html#1a3d05ec03 , a widywałem już po 500 komplety .Jak się spsuje , to sobie nowy kupisz Pierwsze wypusty miały kłopoty z tłoczkiem , ale ostatnio się uspokoiło podobno A Zee, cóż, konkretny hebel , bezawaryjny . W podobnej kasie masz jeszcze MT5 , też chwalone https://www.bike-discount.de/en/buy/magura-mt5-carbotecture-r-disc-brake-set-528592 M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 5 Października 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Jeśli 500 za jeden to tylko MT5. Modulacja zależy od wagi Marcin, idąc tym tokiem myślenia należy napisać do Szimano,żeby określili minimalną wagę rowerzysty Tu jest ciekawy test 12 różnych hamulców, w tym Saintów i MT5 http://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/2/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 No ja bardziej miałem na myśli taki tok myślenia : mam 60 kg , Sainty , jeżdżę max 100m w pionie ,mam tarcze 203 i narzekam na brak modulacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Mi jednak zależy bardziej na sile. Co do modulacji to obecnie jeżdżę na m315 w których modulacja jest nie najlepsza, a i tak nie narzekam więc zee nie mogą mieć gorszej modulacji od m315. Tak w ogóle to uważam że po prostu im mocniej nacisnę na klamkę tym mocniej będą hamować. Wiem, że to głupie pytanie ale o co chodzi z tą całą modulacją? Nie działa to przypadkiem na zasadzie im mocniej naciskam tym mocniej hamuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Modulacja to sposób reakcji na naciśnięcie klamki - kiepska modulacja oznacza problem z wyczuciem momentu blokady koła. Modulacja nie ma nic wspólnego z mocą hamulca - raczej z tym jak możesz nim operować w przewidywalnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 M315 to mają chyba tylko modulacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2017 M315 to mają chyba tylko modulacje. Wiesz że zgadłeś? Właśnie dlatego chcę je zmienić. Decyzję chyba już podjąłem i będą to zee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 (edytowane) Niektórzy mieszają np Zee z przodu z SLX z tyłu, na tyle Zee naprawdę jest bardzo mocny, Magura ma np takie gotowe zestawy hamulców, tj 2 tłoczkowy na tył i 4 tłoczkowe na przód. http://www.magura.com/en/components/bike/trailseries/productdetailpage/?p=26509 No i wybór hamulca też czasami zależy od manetek, dużo lepiej kokpit wygląda z manetką zamocowaną do hamulca, no i w przypadku Shimano jak jest manetka i-spec nie ma tych wieśniackich monitorków. Edytowane 5 Października 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 5 Października 2017 Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Po przesiadce z M315 na M640 to mogą być słabe dobrego początki (nauka latania przez kierownicę). W M315 ciśnienisz i ciśniesz a ten tylko spowalnia, ciśniesz z sił całych a ten tylko trochę bardziej spowalnia. Przy takich nawykach M640 będą każdorazowo blokować koła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kavoo Napisano 5 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2017 Już tak miałem jak przesiadłem się z makrokeszu z no name hamulcami na rower z m315. Odruchowo wcisnąłem do oporu całą dłonią klamkę i ledwo udało mi się przechylić do tyłu żeby nie przelecieć przez kierownicę Jescze co do m315. Tutaj ledwo trzema palcami można postawić rower na koło nie mówiąc o tym że czasami jadąc szybko z góry na klamkach znajduje się jeden palec a trzeba się zatrzymać to nawet ciężko zblokować tylne koło. Przy zmianie hamulców zależy mi na tym żeby rower zatrzymywać jednym palcem a (o ile to możliwe) dwoma nawet postawić go na przednim kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.