Skocz do zawartości

[Wycena] Trek 8500 - Czy warto kupić tak "niemłody" rower.


Rigid93

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

trochę trudne (głupie?) pytanie, bo wiadomo że dużo zależy od stanu używanego roweru, ale mimo wszystko zaryzykuje:

 

Od dawna szukam jakiegoś taniego, pierwszego roweru, do trochę bardziej wymagającej jazdy, obecnie mam rower z lat 90 którego rama nie daje możliwości upgrade'u.

 

Szukam jak najtańszego, ale mimo wszystko dobrego roweru do jazdy po lasach i trochę trudniejszym terenie.

Mam okazje dzięki znajomemu sprowadzić rower z Holandii, ale niestety ciężko mi ocenić czy opłaca się go za taką kwotę wsiąć  a chodzi tu o rower TREK 8500 (chyba z 2007 roku więc już nie taki nowy).

 

 

chodzi o taki rower jak ten:
https://www.pinkbike.com/photo/1363032/
Czy warto go wziąć za 1200PLN

Bardzo dziękuję z góry za wstępną wycenę roweru, wiem że nie jest to już młody rower, dlatego pytam tutaj aby w razie niepowodzenia z dopasowaniem roweru nie stracić na tym zbyt wiele.

Pozdrowienia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt pełny xt, do tego amor foxa. Golenie wyglądają całkiem nieźle, więc jest duża szansa że będzie zadbany. Myślę że warto, jeśli odpowiada ci rozmiar koła i rozmiar. No i oczywiście jeśli twój znajomy ma choćby minimalne pojęcie o rowerach i jest w stanie zweryfikować jego stan. Przygotuj się też że amor pewnie będzie potrzebował serwisu, zębatki też mogą potrzebować wymiany i tym podobne rzeczy. 
Teraz doczytałem, to ma być konkretnie ten rower, czy taki jak ten? Bo jak od losowego użytkownika to zmienia postać rzeczy, może być strasznie zaniedbany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie wiem jak dziękować za taką szybką odpowiedź! 

Dokładnie to ma być ten:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsen-mountainbikes-en-atb/m1209578236-teek-8500-xt-afgemonteerd.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=6
podałem inne żródło bo tu niestety mało fotek.

liczę się że trzeba będzie coś dołożyć. Byle było po co, w sensie aby był sens załadować w niego jeszcze kilka zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega ma pojęcie i będzie się mógł przejechać żeby chociażby sprawdzić czy nic nie strzela podczas jazdy to myślę że warto. Jak nie ma pojęcia to bym sobie odpuścił. Możliwe że na początku będziesz miał do zrobienia serwis amora - a w przypadku foxa 200 zł to minimum. Z drugiej strony jak to jest xt 750 to będzie działać fajnie, mam manetkę i jest świetna. Jak teraz jest w całkiem dobrym stanie to bym brał, oczywiście jak się łapiesz wzrostem, bo jak nie to to kompletnie nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wideł sprawny, to bardzo fajny rowerek, w tej cenie to kupisz na pseudo widelcu i na najniższym osprzęcie.

 

Warto na starcie wydać te 120-150zł i zrobić Fox'owi serwis.

 

On był chyba bardzo mało jeżdżony, ma jeszcze raczej oryginalne oponki ze sporym bieżnikiem.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszą koledzy. Jeżeli amor jest sprawny ( nie ma luzów, wytartych goleni), rama nie jest pęknięta to całą resztę można doprowadzić do porządku. Fajny rower i dorzucając kilka groszy "extra" wymienisz kierownicę itd i będziesz miał rower niewiele różniący się od współczesnych konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitoł

Dobrze dopytałbym sprzedawcę o rozmiar, bo według mnie jesteś "zamalutki" ;) a jazda na zbyt dużej ramie to koszmar.

Przerobione. Później wszelkie dosuwanie siodełka, skracanie mostka, itp., to rzeźba w "g".

 

p.s. Podobny amor po serwisie sprzedałem w zeszłym roku bodaj za 700ziko, więc sama oferta do przełknięcia o ile stan dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam wszystkim! Rower już u kumpla, teraz czekać aż przyjedzie. Podobno w najgorszym stanie są rogi na kierownicy, co jest w praktycznym znaczeniu niczym :)
Rama około 53cm, więc będzie górna granica, mam nadziej że będzie mi wygodnie się jeździć, nie chciałbym się go pozbywać. 

Jeszcze raz dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mój staroć obecny ma 48cm i wydaje mi się że trochę większa nie powinna być zła. W najgorszym wypadku będę musiał go sprzedać i dalej szukać.. choć już mnie trochę męczy to szukanie. 

 

Ja mając zaledwie 3cm mniej jeżdzę na ramie 17'. 21' to jest kawał roweru i zupełnie mija się to z celem. Wcale się nie zdziwię jak będziesz uderzał "elementami" o górną rurę.

 

Jeżeli rower jest w dobrym stanie to ja bym szukał ramy na przekładkę. W takim rozmiarze stracisz zupełnie frajdę z jazdy i nawet Fox z przodu tego nie uratuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli okaże się że rama do wymiany to jaki rozmiar będzie najlepszy dla kolesia:
177cm wzrostu 
84cm długość nogi po wewnętrznej (czy jak to się tam ten wymiar nazywa :) )

Czy będzie to rama  18 a 20 cal? Czy może tylko 18-19? 
 
Na co zwrócić uwagę? Czy są jakieś różne rozmiary główek ramy? Wiem że jest zwężana i że taka nie spasuje do ewentualnej wymiany.
Oraz jakich firm ramy polecacie?

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heja,

że tak odgrzeje kotleta.

Miałem tą ramę z 2009. Przy 180cm i rozmiarze 19 minimalnie za duża rama na mnie była. Co do modelu ramy, jeszcze długo pożyje, to górna półka parę lat temu. Resztę powiedzieli przedmówcy.

Daj znać jak tam faktycznie wyszło z rozmiarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne dam znać :). Rower ma przyjechać do mnie jakoś po 20-stym.

 

Kupno ramy będzie problematyczne, bo chyba nie każda rama ma mocowania na przewód hamulca hydraulicznego. 
do tego są różne średnice sztycy siodełka, a szkoda tej karbonowej która siedzi ponoć już w rowerze.
Mam nadzieje że dam radę to ogarnąć i znajdę dobrą ramę w dobrej cenie.

Z przekładką myślę że poradziłbym sobie sam, uważam że nie mam dwóch lewych rąk :)
Tu liczy się teraz jedynie szczęście aby dorwać ww. dobrą sztukę w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie praktycznie każda rama z mocowaniem na zacisk hamulca tarczowego ma prowadzenie dla przewodu hydraulicznego . Z tego co obecnie jest dostępne możesz rozważyć Accent Peak 26 https://allegro.pl/kategoria/czesci-ramy-16447?string=peak%2026&order=p&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-spo-1-2-1003&buyNew=1 (tu na pewno do wymiany stery) bądź Boplight Marathon Team https://allegro.pl/kategoria/czesci-ramy-16447?string=Boplight%20Marathon%20Team&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-spo-1-3-1003 (lekka i swego czasu bardzo popularna rama).

Edytowane przez gtb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...