Skocz do zawartości

[Odtłuszczacz] Co polecacie?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Szukam odtłuszczacza do napędu. W benzynie paplać się nie lubię, zdecydowanie wolę płyny które można nałożyć pędzelkiem, odczekać i spłukać wodą.

 

Macie jakieś sprawdzone, niekoniecznie "rowerowe" odtłuszczacze?

 

Używałem płynu K2 Akra, sprawdzał się bardzo dobrze ale niestety negatywnie wpływa na lakier, a tego chciałbym uniknąć ( aluminiowy pająk kasety itd).

 

Miałem na oku Morgan Blue Chain Cleaner, jednak jest dość drogi i zrezygnowałem.

Napisano

http://www.voigt.pl/produkt/linia_produktow/1,profiline_brudpur_vc_242,16

Kosztuje grosze, butla 1L starca na wieki. Uwaga na nierozcieńczony i czarne matowe powierzchnie - zostawia wstrętne, białe plamy dość trudne do usunięcia. Na początku zupełnie nie słusznie myślałem że nierozcieńczony będzie "mocniejszy".

 

Z takimi środkami jak ze smarami Możesz kupić odrobinkę "specjalistycznego" smaru rowerowego za milion monet, albo coś w "przemysłowym" opakowaniu,działającego tak samo (lub lepiej) za ułamek tej kwoty.

 

Napisano

Używam K2 Akra, płyn do mycia silników. Kosztuje 10-11zł za 750ml i starcza na kilka myć. Jest w zasadzie w każdym supermarkecie na dziale samochodowym. Jest jak silny płyn do zmywania naczyń. Nie śmierdzi, nie plami, nie wżera się pod paznokcie. Spłukuje się wodą. Ja go używam w narzędziu do czyszczenia łańcucha. Przepuszczam dwa razy, raz by zmyć gruby syf, a drugi raz by domyć resztę, a potem spłukuję wodą Można spienić jeśli nie chce by surowy płyn gdzieś przez przypadek wpłynął i coś za dużo wymył, więc nadaje się do mycia kasety. Po takim myciu koła w wannie, wystarczy tylko brud psiknąć tym płynem, zetrzeć gąbką i wanna jest czystsza niż przed myciem.

Kiedyś używałem płynu Muc Off, ale to działa tak samo a jest kilka razy tańsze. Nie wiem jak sobie poradzi z gęstymi smarami, ale używam lekkich smarów i efekt jest zadowalający.

Można nim też myć rower, bo nie szkodzi lakierowi.

 

Napisano

@skom25. Pierwsze słyszę, żeby K2 Acra negatywnie wpływał na lakier, chyba masz po prostu jakiś wyjątkowy lakier. Natomiast jak każdy detergent wymaga dokładnego spłukania bo inaczej pozostawia po sobie matową powłokę. Trzeba usunąć "mechanicznie" - gąbką lub szczoteczką jak komuś zależy na połysku. Faktycznie jak usunę tylko wodą to jest mat. Ale akurat w swoim rowerze to mam lakier mat więc jest super. Tylko łańcuch czy zębatki "szczotkuję" przykładając włosie do pracującego i tyle.

Napisano

Akurat nie ten, ale Voigta moge polecic, u nas w firmie kupe roznych produktow uzywaja, od ekip sprzatajacych hale, po operatorow sprzatajacych maszyny.

Napisano

 

 

Pierwsze słyszę, żeby K2 Acra negatywnie wpływał na lakier, chyba masz po prostu jakiś wyjątkowy lakier.

 

Niestety zarówno na samochodzie jak i na obręczy zauważyłem drobne odbarwienie lakieru po tym płynie, być może za długo go zostawiłem bez spłukiwania  :whistling:  


 

 

Kosztuje grosze, butla 1L starca na wieki. Uwaga na nierozcieńczony i czarne matowe powierzchnie - zostawia wstrętne, białe plamy dość trudne do usunięcia. Na początku zupełnie nie słusznie myślałem że nierozcieńczony będzie "mocniejszy".

 

Gdzie go kupiłeś?  

  • Mod Team
Napisano

 

 

Na początku zupełnie nie słusznie myślałem że nierozcieńczony będzie "mocniejszy".
 

 

W jakich proporcjach rozcieńczasz Brudpura?

Ja dotąd używałem nierozcieńczonego i działał ok.

Napisano

Na oko :) Wlewam do butelki po płynie do szyb ciut mniej niż połowa i reszta wody. Czyści tak samo dobrze, a nie zostawia plam na czarnym macie. Nierozcieńczonym zalewam tylko zaoliwione gąbeczki od amora. 

 

Napisano

Używam K2 Felix (do felg) - powinien być słabszy niż K2 Akra. Całkiem nieźle daje sobie radę nawet z tłustym brudem.

Drugim środkiem jest wspomniany już Voigt Brudpur. Jest biodegradowalny. Na etykiecie producent podaje, że w przypadku  części mocno zaolejonych i zabrudzonych smarem należy go stosować w stężeniu od 5 do 50%. Do mycia napędu wystarcza 10 - max 20%. Nie trzeba go dawać dużo bo działa dość dobrze.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Używam Meglio żółtego i jest świetny do wszystkiego. Babram się w nim bez rękawiczek i jak się zaraz spłucze to nawet nie piecze zbyt mocno :D

  • 1 rok później...
  • Mod Team
Napisano
Teraz, manfred1 napisał:

Czyli nikt nie poleca benzyny ekstrakcyjnej?

Gdyby się posiłkować opinią lakiernika to przed malowaniem nie odtłuszczają benzyną bo lakier może "oczkować". Znaczy się jakaś tłustość zostaje.

Napisano

Dziś kupiłem odtłuszczacz Shimano nazwy nie zapamiętałem. Niebo a ziemia w stosunku do ekstrakcyjnej. No i dziś pierwszy raz nie robiłem szejkowania ino czyszczenie. Zobaczę czy to ma jakiś wpływ na łańcuch czy nie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...