Adrian589 Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Chciałbym mieć w tylnym kole taki dodatek, tylko nie wiem jak tam go założyć. Miałem do tej pory oś na śruby. Może ktoś mi dokładnie wyjaśnić jak wmontować ten szybkozamykacz krok po kroku albo podać jakiś link, w którym jest to opisane? Czy jest w ogóle możliwe założenie tego szybkozamykacza? Nie mogłem nigdzie w internecie znaleźć o tym informacji.
topol Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 eh.! Jesli masz tylnia piaste z ośia na sruby,szybkozamykacz jes tutaj nie na miejscu. Bedzie miał racje bytu wówczas gdy zmienisz piaste, która własnie jest do niej przystosowana. Działa ona w bardzo prosty sposób,odkrecajac nakretke z szybkozamykacza przewlekasz ja w juz zainstalowanej piascie w kole.Koło najlepiej jak juz bedzie osadzone w ramie.Strone z motylkiem umieszczasz po lewej stronie,patrzac od tyłu roweru.Dokrecajac wczesniej odkrecona nakredke wez pod uwage również to ze motylek powinien być "otwarty".Gdy dojdziesz do wniosku ze nakretka jest dosc dokrecona na tyle by motylek"zamknac" dokonaj tego.Jesli bedziesz czuł opór odkrec nakretke do momentu az motylek "zamknie " sie w dosc ciasny sposób.
Adrian589 Napisano 17 Października 2006 Autor Napisano 17 Października 2006 Wiem jak to wygląda w piaście, na której zaciska sie szybkozamykacz, bo mam to ustrojstwo w przednim kole i dzisiaj dokupiłem sobie jeszcze do tylnego. Nie zamierzam w najbliższym czasie wymieniać piasty, więc założenie tego szybkozamykacza przy obecnej nie jest wykonalne ... ?
bendus Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Wiązałoby się to z wymianą osi na drążoną. W zamierzchłych czasach było to na porządku dziennym i spokojnie można było dokupić samą ośkę, ale wtedy na rynku było tylko kilka piast i tyla. Obecnie sprawa niewarta zachodu.
Adrian589 Napisano 17 Października 2006 Autor Napisano 17 Października 2006 To znaczy, że muszę pozostać przy śrubkach? Dosyć praktyczne są te szybkozamykacze ...
Ufoludek Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 No lepiej było by nową piastę ale jak bedziesz kiedyś w sklepie to się zapytaj, może będą mieli jakąś ośke, nawet używaną. Wtedy to raczej prosta sprawa z wymianą. Tylko musi byc ośka na taki sam rozmiar
krawiec91 Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 W sumie z ośką nie powinno być problemu, wszystkie drążone ośki 9mm są takie same:D
Żbik Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Dosyć praktyczne są te szybkozamykacze ... Tak, tak!! Bardzo praktyczne!! Bardzo sprawnie i bardzo szybko umożliwiają kradzież koła z pozostawionego roweru A widziałem już takich "asów" co to przypinali zapięciami rower do stojaka na rowery za przednie koło (montowne oczywiście na samozamykacz )
Kolumb Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Żbik Kiedy mnie widziałeś? :lol: Do tematu to jeśli masz piastę pod wielotryb to w pierwszym lepszym rowerowym powinieneś dostać ośkę. Z piastą pod kasetę to nie wiem, bo odkąd takową mam nie musiałem wymieniać
Adrian589 Napisano 18 Października 2006 Autor Napisano 18 Października 2006 Tak, tak!! Bardzo praktyczne!! Bardzo sprawnie i bardzo szybko umożliwiają kradzież koła z pozostawionego roweru Nie to miałem na mysli Odnośnie tematu: Jutro będę w sklepie to zapytam o tą ośkę Mam wielotryb, więc chyba nie będę miał dużego problemu z wymianą. Rozumiem, że przed zjemowaniem starej osi, trzeba najpierw ściągnąć wolnobieg, prawda? Potem odkręcić po kolei śrubki, konusy, ściągnąć łożyska, wyjąć starą i włożyć nową oske. Jak coś pokręciłem to piszcie. Pozdrawiam.
krawiec91 Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Nie musisz zdejmować wolnobiegu. Żeby wymienić ośkę wystarczy odkręcić śruby trzymające koło w ramie, śruby kontrujące, podkładki, konusy. Potem konusy nakręcić z jednej strony konusy na ośkę, skontrować, włożyć ośkę, wyregulować, skontrować z drugiej strony i wio. Chyba, ze chcesz przy okazji przesmarować łożyska to wtedy musisz zdjąć też wolnobieg.
Adrian589 Napisano 19 Października 2006 Autor Napisano 19 Października 2006 Kupiłem ośkę jeszcze nie założyłem, bo gdzieś zapodziałem klucze płaskie Mam pytanko: nie rozkręcałem wcześniej piasty, ale czytałem o tym, więc odkręcam te śrubki czarne, zdejmuje później podkładki, wykrecam konusy i wysuwam oś ... i zaraz się sypią kulki. Nie będę miał później problemów z ich ponownym włożeniem? One siedzą w jakichś rowkach czy w czym? :025: Drugie pytanie dot. wolnobiegu: żeby go odkręcić za każdym razem musze wyjmować całą oś? I jak sie go wysuwa z tego bębęnka, też kulki luzem wychodzą?? :question: Pozdro.
Adamicki Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Tak, tak!! Bardzo praktyczne!! Bardzo sprawnie i bardzo szybko umożliwiają kradzież koła z pozostawionego roweru A widziałem już takich "asów" co to przypinali zapięciami rower do stojaka na rowery za przednie koło (montowne oczywiście na samozamykacz ) A to ja widziałem lepszych: przypinali za goleń amortyzatora. Szybkozamykacze naturalnie też mieli..:lol: Adrian589, pamiętaj, żeby zaznaczyć na nowej ośce, w których miejscach mają być wszystkie konusy i śruby porównując to ze starą ośką.
Maki Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 A uwzględniłeś to czy twoja rama może być mocowana na szybkozłącza. Daj foto ramy.
krawiec91 Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Maki a jak wg. ciebie rama może nie być przystosowana do szybkozamykacza? Przecież powierzchnia docisku zarówno przy śrubach jak i szybkozamykaczu jest bardzo podobna, prawie taka sama. Problem mógłby być tylko wtedy, kiedy by miał poziome haki i składał singla albo OK. Tak, nawet jeśli ma poziome haki to nie ma problemu żadnego.
Adrian589 Napisano 20 Października 2006 Autor Napisano 20 Października 2006 Myślę, że konstrukcja ramy nie wpływa znacząco na możliwość posiadania szybkozamykacza. Może ktoś jeszcze odpowiedzieć na 2 pytanka, zadane przeze mnie w poprzednim poście?? odkręcam te śrubki czarne, zdejmuje później podkładki, wykrecam konusy i wysuwam oś ... i zaraz się sypią kulki. Nie będę miał później problemów z ich ponownym włożeniem? One siedzą w jakichś rowkach czy w czym? :025: Drugie pytanie dot. wolnobiegu: żeby go odkręcić za każdym razem musze wyjmować całą oś? I jak sie go wysuwa z tego bębęnka, też kulki luzem wychodzą?? :question: Pozdro.
krawiec91 Napisano 21 Października 2006 Napisano 21 Października 2006 Z ponownym włożeniem kulek nie będziesz mieć problemu, kulki się jakby "mocuje na smar" tzn. najpierw nakładasz smar na bieżnie(miski) a potem na ten smar nakładasz kulki. Smar jest na tyle lepki że kulki nie będą wypadać Ale po co chcesz zdejmować wolnobieg? Zeby zdjąć wolnobieg musisz kupić klucz do wolnobiegu.
Adrian589 Napisano 21 Października 2006 Autor Napisano 21 Października 2006 Wiem wiem, mam klucz do wolnobiegu, bo kiedyś mojemu ojcu pękła szprycha przy zębatkach (bacika nie potrzebuje, bo mam stary typ jeszcze). To jak z tym to jest, trzeba wyjmować oś, żeby zdjąć ten wolnobieg? I kuleczki też się sypią?? :question:
krawiec91 Napisano 21 Października 2006 Napisano 21 Października 2006 W moim rowerze dało się zdjąć wolnobieg bez odkręcania ośki. Ale nadal nie rozumiem jednego. Chcesz zmienić ośkę na taką do ktorej da się zamontować szybkozamykacz a pytasz się jak zdjąć wolnobieg?
Adrian589 Napisano 21 Października 2006 Autor Napisano 21 Października 2006 W moim rowerze dało się zdjąć wolnobieg bez odkręcania ośki. Ale nadal nie rozumiem jednego. Chcesz zmienić ośkę na taką do ktorej da się zamontować szybkozamykacz a pytasz się jak zdjąć wolnobieg? O to zapytałem przy okazji, żeby nie rozpoczynać nowego topicu dzięki wszystkim za pomoc
Lakiluk Napisano 22 Października 2006 Napisano 22 Października 2006 To ja jeszcze dopiszę jedną uwagę, bo nie wiem jaką masz ramę, ale skoro masz starą piastę to jest prawdopodobne, że masz ramę stalową, cro-mo czy jakoś tak. Nie do końca jest tak, że wszystkie ramy sa dostosowane do standardowych osi drążonych. Gdy zacząłem modernizować swojego starego unibike'a kupiłem piastę własnie na szybkozamykacz. Jakież było moje zdziwienie, jak podczas pierwszej jazdy przy mocniejszym naciśnięciu na pedał o mało co nie przeleciałem przez kierownicę. Koło wysuwało się z "uchwytów" w ramie ze strony kasety. Przez długi czas nie wiedziałem o co chodzi, więc ustawiałem z powrotem koło i jechałem dalej. Po pewnym czasie sprawa powtarzała się tak często, że jazda była nie do zniesienia. Okazało sie w końcu, że ośka była zbyt długa dla względnie cienkiej stali jakiej użyto do zrobienia uchwytów w ramie i zacisk bardziej zaciskał się na ośce niż na tych uchwytach. Gdy się już "wyrobił" wogóle nie było trzymania. Dlatego gdy będziesz kupował tę ośkę, zwróć uwagę na jej długość o ile masz rame stalową, a uchwyty na oś idą pod kątem, po skosie. Pozdrawiam.
krawiec91 Napisano 23 Października 2006 Napisano 23 Października 2006 aaa, to wszystko wyjaśnia Powodzenia
Adrian589 Napisano 23 Października 2006 Autor Napisano 23 Października 2006 To ja jeszcze dopiszę jedną uwagę, bo nie wiem jaką masz ramę, ale skoro masz starą piastę to jest prawdopodobne, że masz ramę stalową, cro-mo czy jakoś tak. Nie do końca jest tak, że wszystkie ramy sa dostosowane do standardowych osi drążonych. Gdy zacząłem modernizować swojego starego unibike'a kupiłem piastę własnie na szybkozamykacz. Jakież było moje zdziwienie, jak podczas pierwszej jazdy przy mocniejszym naciśnięciu na pedał o mało co nie przeleciałem przez kierownicę. Koło wysuwało się z "uchwytów" w ramie ze strony kasety. Przez długi czas nie wiedziałem o co chodzi, więc ustawiałem z powrotem koło i jechałem dalej. Po pewnym czasie sprawa powtarzała się tak często, że jazda była nie do zniesienia. Okazało sie w końcu, że ośka była zbyt długa dla względnie cienkiej stali jakiej użyto do zrobienia uchwytów w ramie i zacisk bardziej zaciskał się na ośce niż na tych uchwytach. Gdy się już "wyrobił" wogóle nie było trzymania. Dlatego gdy będziesz kupował tę ośkę, zwróć uwagę na jej długość o ile masz rame stalową, a uchwyty na oś idą pod kątem, po skosie. Pozdrawiam. Troche dało mi to do myślenia. Otóż moja ośka jest nieco krótsza od tej pierwotnej na śrubki. Miałem iść i zapytać w sklepie czy nie mają innych długości i czy by mi nie wymienili. A tak przy okazji: na nowej ośce na konusach miałem jakieś dziwne, metalowe kółeczka, po co one są??
krawiec91 Napisano 23 Października 2006 Napisano 23 Października 2006 Na konusach tzn. jak: łożysko-->konusy-->dziwne, metalowe kółeczka, śruby kontrujące? Jeśli tak było, to te metalowe kółka to po prostu dystanse.
Adrian589 Napisano 23 Października 2006 Autor Napisano 23 Października 2006 Nie chodzi mi o śruby kontrujące, na zewnętrznej stronie obu konusów są takie dwa kółeczka. Jedno dałem radę zdjąć, z drugim mam mały problem, ale spróbuje go zepchnąć śrubokrętem ... a w ogóle oś od motylka powinna być nieco krótsza od tej na śrubki, czy powinny być jednakowej długości?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.