bongkox Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Zestaw hamulcowy jaki posiadam to Shimano M425 (rewer trek xcaliber 9) z najzwyklejszymi tarczami shimano 2x 160mm na 6 śrub. O ile na hamowanie tylnego koła nie narzekam to przy mojej wadze 96kg z przodem jest już słabiej. Zastanawia się nad wymianą tarcz hamulcowych licząc na poprawę siły hamowania. Na oku mam shimano XT SM-RT76 nie wiem tylko czy jest sens zakładać na przód tarczę 180mm co wiąże się z zakupieniem adaptera czy spokojnie wystarczy mi zestaw 2x160? Proszę o waszą radę czy wymianą tarcz faktycznie poprawię hamowanie. Cytuj
clavdivs Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Zakładaj 180, nie jesteś filigranowy. Cytuj
Gość Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Tak naprawdę tarcza sama w sobie nie poprawi siły hamowania, tylko jej rozmiar. Ja bym na Twoim miejscu zainwestował w dobre klocki a nie niepotrzebnie zmieniał tarczę. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Poprawę siły hamowania odczujesz ale zmieniając hamulec, nie tarcze. Choć 180mm na przód to akurat dobry pomysł. Cytuj
bongkox Napisano 1 Października 2017 Autor Napisano 1 Października 2017 Pisząc hamulce masz na myśli cały zestaw? Jeśli tak to jaki zestaw możesz polecić? Cytuj
Mieteczek Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Poprawę siły hamowania odczujesz ale zmieniając hamulec, nie tarcze. Choć 180mm na przód to akurat dobry pomysł. Głupota.Nawet najtańsze hamulce z dużą tarczą będą hamować.Siła hamowania zależy od klocków i tarczy.Oczywiście od hamulców też, ale w mniejszym stopniu. Zmieniając klocki np na metaliczne, wypada też zmienić tarczę na lepszą bo zajedziesz ją prawie od razu. @topic Chcesz zwiększyć siłę hamowania zmień klocki na metaliczne i tarcze przynajmniej na SLX(lub coś na tym poziomie) w rozmiarze 180mm.Odpowietrzenie hamulców może pomóc. Cytuj
MikeSkywalker Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Oczywiście od hamulców też, ale w mniejszym stopniu. A hamulce wyższych grup czyli Deore, SLX czy XT produkują dla lansu i ładnych klamek Przejedź się na podobnych tanich hamulcach jak omawiane a potem spróbuj chociażby XT. Cytuj
bongkox Napisano 1 Października 2017 Autor Napisano 1 Października 2017 Widzę zdania podzielone teraz to już nie wiem czy warto inwestować w nowe tarcze czy lepiej zbierać kasę na nowe heble. Cytuj
ishi Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 (edytowane) Nie piszcie głupot, że zmiana tarcz nie zmienia siły hamowania! Zmiana z 180 > 203 to o ile dobrze pamiętam +20/25% (kiedyś były nawet testy labo). Ja przy podobnej wadze jeździłem na 180/180 ale przód tak sobie brał. Przez chwilę myślałem żeby przeszczepić na przód zacisk z 4 tłoczkami ale finalnie zmieniłem tarczę na 203mm i jest BETON. Momentami nawet przeraża mnie ostrość przodu. Oczywiście mowa o jakiś sensownych tarczach/klockach, a nie chińskim gównie. Kup większą dobrą tarczę na pająku + świeże klocki. Jak nadal będzie źle to dopiero zmieniaj heble. Nowa tarcza przecież zostanie. Edytowane 1 Października 2017 przez ishi Cytuj
bongkox Napisano 1 Października 2017 Autor Napisano 1 Października 2017 Klocki to shimano ori z zestawu żywiczne maja przejechane 500km. Wystarczą czy koniecznie zmieniać na metaliczne? Cytuj
Gość Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Nie piszcie głupot, że zmiana tarcz nie zmienia siły hamowania! Zmiana rozmiaru zmienia siłę, ale zmiana z 160 na 160 innego rodzaju jej nie zmieni albo zmieni w stopniu niezauważalnym. Klocki to shimano ori z zestawu żywiczne maja przejechane 500km. Żywiczne Shimano to padaka. Jak nie masz dużo zjazdów to półmetaliki, jak polecam KoolStop. Cytuj
ishi Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 500km to ledwo dotarte. O ile nie są zaolejone/zanieczyszczone to zostaw. Metaliki są dobre przy ostrym katowaniu (długie ciężkie zjazdy) ale mają też wady jak np. wycie w mokrych warunkach (taki ich urok). Jak chcesz brać tarcze sh*tmano to polecam dołożyć parę plnów i kupić Icetechy Cytuj
woojj Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 Zmiana rozmiaru zmienia siłę, ale zmiana z 160 na 160 innego rodzaju jej nie zmieni albo zmieni w stopniu niezauważalnym. zmiana rozmiaru zmienia wszystko...... ale ja u siebie zmieniłem tarcze ze 160 magury na 160 hayesa i wzrost siły hamowania znaczny ..... ale najprościej i najtaniej zmienić rozmiar tarczy. Co do siły hamowania wiele zależy od współpracy klocek+tarcza oj bardzo wiele. Ale gotowych przepisów nie znajdziesz ;-(( każdy ma tu swoje doświadczenia w tej kwestii. Cytuj
Gość Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 Ja ( mimo że sam takie mam) nie polecam mocno "wycinanych" tarcz, przy hamowaniu zdarza się że całość wpada w wibracje. Cytuj
toskaffka Napisano 29 Października 2017 Napisano 29 Października 2017 Daj tarcze 180 i kup Deore M615 (można kupić tanio, ja zapłaciłem 250 zł za nówki z demontu) - będziesz zadowolony Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.