selsky Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Cześć wszystkim, potrzebuję Waszej pomocy! Chcialbym w przyszłym roku zacząć swoją przygodę z triathlonem. Do tej pory tylko biegałem, odkąd kilka lat temu ktoś postanowił ukraść mój rower (mtb), moja przygoda z pedałowaniem się skończyła. Oczywistym wyborem (chyba!) w moim przypadku byłaby szosa, jednak rower chciałbym też od czasu do czasu wykorzystywać do wycieczek rowerowych z dwuletnim synkiem w foteliku (wiem już ze koniecznie dobrze amortyzowanym), wtedy już nie tylko na asfalt, ale również w miarę równy szuter. Zacząłem się wiec zastanawiać nad przełajem (Accent cx one) jednak nie wiem czy to dobry kierunek. Wymiarowo u mnie jest 176/75kg ale to i tak jeszcze nie ten etap problemu Pomożecie?
Gość Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Nie mam doświadczenia, ale coś mi się zdaje że przy pochylonej pozycji na przełaju dorzucenie z tyłu fotelika który jednak jest dość wysoko może dość katastrofalnie wpłynąć na jazdę tym rowerem
woojj Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Accent cx one no jest to jakiś trop.....Masz barana + cienkie gumy szosowe= starty amatorskie w triatlonie. A wersja oryginalna da radę w lekki teren. Co do jazdy z fotelikiem....w górnym chwycie da radę. Nie wiem czy nie lepiej jakiś gravel -ale cena 3 tys trochę za niska.
malutki Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 no jest to jakiś trop.....Masz barana + cienkie gumy szosowe= starty amatorskie w triatlonie. A wersja oryginalna da radę w lekki teren. Co do jazdy z fotelikiem....w górnym chwycie da radę. Nie wiem czy nie lepiej jakiś gravel -ale cena 3 tys trochę za niska. fajna kombinacja! ale chyba gravel może być trochę lepszą alternatywą. Chyba Romet miał gravela w cenie poniżej 3kzł Edit: https://www.romet.pl/Rower,MISTRAL_CROSS,10,702,706,14421,2016.html
selsky Napisano 28 Września 2017 Autor Napisano 28 Września 2017 Właśnie wydaje mi się że przy takim przełaju/gravelu sylwetka jest odrobinę bardziej rekreacyjna i przy górnym chwycie powinno się to udać. Oczywiście przy wyprawach fotelikowych tempo zakładam mocno spacerowe. Mam też problem z określeniem wyraźnej różnicy między przełajem a gravelem (pomijając kwestie marketingowe). Rozumiem, że z praktycznego punktu widzenia przełaj jest trochę szosowy, gravel trochę bardziej szutrowy? + Sylwetka w gravelu też pewnie jest trochę mniej pochylona. Dobrze łapię?
malutki Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 polecam artykuł: https://www.1enduro.pl/gravel/ krótko podsumowując artykuł: przełaj to do terenowego ścigania, gravel do jazdy rekreacyjno/wycieczkowej mniej "wyścigowy" i bardziej wygodny
dankams2 Napisano 28 Września 2017 Napisano 28 Września 2017 Ja używam do fotelikowania pickenflicka czyli CX jednak skonfigurowany jako wygodny długodystansowiec. I przy tego typu użytkowaniu to oponka min 40 mm z klockami po bokach no i sztywne koło i oś z tyłu. Wtedy da się nie tylko po gładkim i na wprost przy zachowaniu odpowiedniej kontroli nad rowerem. A dzieciak jak ma ok 2 latka to tylko bedzie krzyczał szybciej szybciej. Fotelik jest zaieszony na elastycznych prętach więc się buja ale nie przenosi zbytnio nierowności. Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
selsky Napisano 29 Września 2017 Autor Napisano 29 Września 2017 Dzięki za pomoc i artykuły oraz zdjęcia. Najważniejsze jest to że da się! Po wstępnym researcherów znalazłem 3 modele mniej więcej w budżecie: - Accent CX One - 2551zl - https://www.domenasportowa.pl/product-pol-180499-Rower-przelajowy-Accent-CX-One-2017-7290.googleshoppingpl.html - Merida Cyclo Cross 300 - 3390zl - https://www.rowertour.com/p/66087/merida-cyclo-cross-300-rower-przelajowy-28-shimano-2x10-metallic-black-blue-2017 - GT Grade Sora - 3059zl - https://www.sportpoint.pl/pl/rowery-szosowe/27481-gt-grade-sora-steel-blue-process-cyan-2017-00057114.html Czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje w tym przedziale cenowym? Zastanawiam się czy jest duży sens w dopłacaniu do GT w stosunku do Accenta? Merida to już Tiagra wiec tu zakładam jakaś logika jest?
dankams2 Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 Czy tiagra czy Sora nie zmienia to różnicy na mapwd patrzy sie na końcu. Rama i koła to podstawa roweru. Szukaj czegos na tarczowkach i sztywnych osiach. Praktycznie kazdy na 2018 juz to ma i to w nawet budzetowych wersjach. Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka
malutki Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 skoro zamierzasz jeździć z fotelikiem to idealnie byłoby go przymierzyć przed zakupem. Czasem linki przedniej przerzutki sprawiają problemy stąd 1x jest sensownym rozwiązaniem.
woojj Napisano 29 Września 2017 Napisano 29 Września 2017 w grade jest Sora..... ale i tarcze ;-)) Gdzieś tam czytałem że GT Grade przyjmuje szerokie opony zresztą do cx-one też włazi 35 a nawet 38 ;-) http://blogrowerowy.pl/wpis/test-accent-cx-one-2015-ver-2/
selsky Napisano 1 Października 2017 Autor Napisano 1 Października 2017 @dankams2 zwróciłem uwagę na to o czym piszesz (dzięki) jednak o ile tarcze to nie problem, to ze znalezieniem roweru z twardymi osiami w nawet nieco większym budżecie mam spory problem. Możesz napisać o jakich modelach myślałeś które maja już twarde osie s standardzie? Kojarzycie jeszcze jakieś gravele w tym budżecie o których mógłbym pomyśleć?
malutki Napisano 1 Października 2017 Napisano 1 Października 2017 Poszukaj przede wszystkim ramy która ci pasuje. A osie to można zmienić koła na tkie z piastami z osia 10 i 9 mm (np dt350). Zawsze to będzie sztywniej niż na szybko zamykaczach
selsky Napisano 1 Października 2017 Autor Napisano 1 Października 2017 Czytam i czytam Wasze pomocne odpowiedzi i mam coraz większy mętlik w głowie Tak na serio, to zacząłem się zastanawiać czego tak potrzebuję w rowerze i po kilku godzinach wymyśliłem sobie pójście w stronę roweru typu fitness. Mam większe pole manewru w moim budżecie, większą uniwersalność i lepszą geometrię pod kątem wspólnych wypraw z dzieckiem, no i możliwość wsadzenia szerszych bardziej komfortowych opon. Waszym zdaniem to ma szansę się sprawdzić? Jak wkręcę się super mocno w jazdę po asfalcie, to w końcu dokupię też kiedyś już rasową szosę nie idąc na kompromisy. Mam też już pierwsze typy, co o nich sądzicie? - Cube SL Road Pro - https://bikepark24.pl/pl/p/Rower-przelajowy-Cube-SL-Road-Pro-greynflashyellow-2017-/11828 - Kross Pulso 2.0 - https://www.goride.pl/fitness/kross-pulso-2-2017?b4 Kojarzycie coś jeszcze ciekawego poniżej 3k pln? ZapiszZapisz
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Października 2017 Mod Team Napisano 1 Października 2017 Kojarzymy i to lżejszy rower z lepszym napędem, karbonowym widelcem i z lepszymi warunkami gwarancyjnymi, a do tego tańszy : https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html
selsky Napisano 1 Października 2017 Autor Napisano 1 Października 2017 @KrissDeValnor, a kojarzysz jak wygląda sprawa z maksymalną szerokością opony przy Tribanie? zakładam, że z fotelikiem to min. 35 trzeba wsadzić, żeby było trochę bardziej "komfortowo" i bezpiecznie. Poza tym rower oczywiście osprzętowo wygrywa w przedbiegach z konkurencją
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Października 2017 Mod Team Napisano 1 Października 2017 Poczytaj komentarze posiadaczy na stronie Deca ( na stronach 2 i 3 jest o tym mowa - trochę sprzecznych informacji, ale skoro gość twierdzi, że założył 35, to widocznie się da ).
Alsew Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 zakładam, że z fotelikiem to min. 35 trzeba wsadzić, żeby było trochę bardziej "komfortowo" i bezpiecznie To ja współczuję Twojemu dzieciakowi takiego komfortu Jak już dojrzałeś do tego że szosę i tak będziesz kupował to popatrz lepiej w kierunku czegoś takiego http://halarowerowa.pl/marin-muirwoods-29er-p635.html
dankams2 Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 35mm to może nie jest dużo ale przy odpowiednio niskim ciśnieniu starczy aby nie przenosić wibracji. Zależy po czym będzie jeździł. Więcej przydałoby się ze względu na przyczepność i sterowanie. Taka jazda będzie średnio przyjemna dla obu Ten marin to bardzo fajny rowerek i z szerokim kierownikiem i oponkami około dwóch cali spowoduje, że z przypiętym z tylu fotelikiem będzie się jeździć bardzo,przyjemnie i dla was obu komfortowo. Do tego cantilevery w hybrydach mają problem z zatrzymaniem gołego roweru a co tu dopiero z fotelikiem Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
selsky Napisano 2 Października 2017 Autor Napisano 2 Października 2017 Marin faktycznie fajny, tylko zakładam ze jeżeli chodzi o aspekt jazdy po szosie już bez fotelika licząc na osiągi + ewentualne amatorskie starty w triathlonie to ta mało szosowa geometria będzie przeszkadzać? Czy po założeniu wąskich opon można z tego zrobić coś w kategorii roweru do szybszej jazdy po asfalcie?
Alsew Napisano 2 Października 2017 Napisano 2 Października 2017 Czy po założeniu wąskich opon można z tego zrobić coś w kategorii roweru do szybszej jazdy po asfalcie? No nie jest to szosa ale zakładając wąskie laczki da się szybko śmigać po asfalcie. Idiotycznym pomysłem byłoby kupno takiego np Tribana z prostą kierą gdzie nie wciśniesz więcej niż 35 mm tylko po to żeby później kupować typową szosę. Więc musisz sam podjąć męską decyzję czy kupujesz jeden rower do wszystkiego (czytaj: do niczego) czy dwa konkretne...
selsky Napisano 2 Października 2017 Autor Napisano 2 Października 2017 Dzięki za pomoc! Jadę w tym tygodniu oglądać Marina Muirwoods, jednak bardzo wiele elementów przemawia za tym rowerem z perspektywy fotelika, na asfalcie treningowo tez dam na pewno nogom popalić, a z czasem jak się mocniej wkręce to pewnie i tak będę musiał dokupić już szosę z prawdziwego zdarzenia.
Alsew Napisano 3 Października 2017 Napisano 3 Października 2017 Jadę w tym tygodniu oglądać Marina Muirwoods
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.