Skocz do zawartości

[3000 zł] rower na asfalt i do fotelika


selsky

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

potrzebuję Waszej pomocy! 

 

Chcialbym w przyszłym roku zacząć swoją przygodę z triathlonem. Do tej pory tylko biegałem, odkąd kilka lat temu ktoś postanowił ukraść mój rower (mtb), moja przygoda z pedałowaniem się skończyła.

 

Oczywistym wyborem (chyba!) w moim przypadku byłaby szosa, jednak rower chciałbym też od czasu do czasu wykorzystywać do wycieczek rowerowych z dwuletnim synkiem w foteliku (wiem już ze koniecznie dobrze amortyzowanym), wtedy już nie tylko na asfalt, ale również w miarę równy szuter.

 

Zacząłem się wiec zastanawiać nad przełajem (Accent cx one) jednak nie wiem czy to dobry kierunek.

 

Wymiarowo u mnie jest 176/75kg ale to i tak jeszcze nie ten etap problemu :)

 

Pomożecie?

 

 

Napisano

Nie mam doświadczenia, ale coś mi się zdaje że przy pochylonej pozycji na przełaju dorzucenie z tyłu fotelika który jednak jest dość wysoko może dość katastrofalnie wpłynąć na jazdę tym rowerem  :sweat:

Napisano

 

 

Accent cx one
no jest to jakiś trop.....Masz barana + cienkie gumy szosowe= starty amatorskie w triatlonie. A wersja oryginalna da radę w lekki teren. Co do jazdy z fotelikiem....w górnym chwycie da radę. 

Nie wiem czy nie lepiej jakiś gravel -ale cena 3 tys trochę za niska. 

mounted-resize.jpg

Napisano
no jest to jakiś trop.....Masz barana + cienkie gumy szosowe= starty amatorskie w triatlonie. A wersja oryginalna da radę w lekki teren. Co do jazdy z fotelikiem....w górnym chwycie da radę.  Nie wiem czy nie lepiej jakiś gravel -ale cena 3 tys trochę za niska.

fajna kombinacja! ale chyba gravel może być trochę lepszą alternatywą. Chyba Romet miał gravela w cenie poniżej 3kzł

 

Edit:

https://www.romet.pl/Rower,MISTRAL_CROSS,10,702,706,14421,2016.html

Napisano

Właśnie wydaje mi się że przy takim przełaju/gravelu sylwetka jest odrobinę bardziej rekreacyjna i przy górnym chwycie powinno się to udać.

 

Oczywiście przy wyprawach fotelikowych tempo zakładam mocno spacerowe.

 

Mam też problem z określeniem wyraźnej różnicy między przełajem a gravelem (pomijając kwestie marketingowe). Rozumiem, że z praktycznego punktu widzenia przełaj jest trochę szosowy, gravel trochę bardziej szutrowy? + Sylwetka w gravelu też pewnie jest trochę mniej pochylona. Dobrze łapię?

 

 

Napisano

Ja używam do fotelikowania pickenflicka czyli CX jednak skonfigurowany jako wygodny długodystansowiec. I przy tego typu użytkowaniu to oponka min 40 mm z klockami po bokach no i sztywne koło i oś z tyłu. Wtedy da się nie tylko po gładkim i na wprost przy zachowaniu odpowiedniej kontroli nad rowerem. A dzieciak jak ma ok 2 latka to tylko bedzie krzyczał szybciej szybciej. Fotelik jest zaieszony na elastycznych prętach więc się buja ale nie przenosi zbytnio nierowności. 70aea750393960bc60740663c0ec5fd0.jpg

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Dzięki za pomoc i artykuły oraz zdjęcia. Najważniejsze jest to że da się!

 

Po wstępnym researcherów znalazłem 3 modele mniej więcej w budżecie:

- Accent CX One - 2551zl - https://www.domenasportowa.pl/product-pol-180499-Rower-przelajowy-Accent-CX-One-2017-7290.googleshoppingpl.html

- Merida Cyclo Cross 300 - 3390zl - https://www.rowertour.com/p/66087/merida-cyclo-cross-300-rower-przelajowy-28-shimano-2x10-metallic-black-blue-2017

- GT Grade Sora - 3059zl - https://www.sportpoint.pl/pl/rowery-szosowe/27481-gt-grade-sora-steel-blue-process-cyan-2017-00057114.html

 

Czy znacie jeszcze jakieś ciekawe propozycje w tym przedziale cenowym? Zastanawiam się czy jest duży sens w dopłacaniu do GT w stosunku do Accenta? Merida to już Tiagra wiec tu zakładam jakaś logika jest?

Napisano

Czy tiagra czy Sora nie zmienia to różnicy na mapwd patrzy sie na końcu. Rama i koła to podstawa roweru. Szukaj czegos na tarczowkach i sztywnych osiach. Praktycznie kazdy na 2018 juz to ma i to w nawet budzetowych wersjach.

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano

skoro zamierzasz jeździć z fotelikiem to idealnie byłoby go przymierzyć przed zakupem. Czasem linki przedniej przerzutki sprawiają problemy stąd 1x jest sensownym rozwiązaniem.

Napisano

@dankams2 zwróciłem uwagę na to o czym piszesz (dzięki) jednak o ile tarcze to nie problem, to ze znalezieniem roweru z twardymi osiami w nawet nieco większym budżecie mam spory problem. Możesz napisać o jakich modelach myślałeś które maja już twarde osie s standardzie?

 

Kojarzycie jeszcze jakieś gravele w tym budżecie o których mógłbym pomyśleć?

Napisano

Czytam i czytam Wasze pomocne odpowiedzi i mam coraz większy mętlik w głowie :)

 

Tak na serio, to zacząłem się zastanawiać czego tak potrzebuję w rowerze i po kilku godzinach wymyśliłem sobie pójście w stronę roweru typu fitness. Mam większe pole manewru w moim budżecie, większą uniwersalność i lepszą geometrię pod kątem wspólnych wypraw z dzieckiem, no i możliwość wsadzenia szerszych bardziej komfortowych opon.

 

Waszym zdaniem to ma szansę się sprawdzić? Jak wkręcę się super mocno w jazdę po asfalcie, to w końcu dokupię też kiedyś już rasową szosę nie idąc na kompromisy.

 

Mam też już pierwsze typy, co o nich sądzicie?

- Cube SL Road Prohttps://bikepark24.pl/pl/p/Rower-przelajowy-Cube-SL-Road-Pro-greynflashyellow-2017-/11828

- Kross Pulso 2.0https://www.goride.pl/fitness/kross-pulso-2-2017?b4

 

Kojarzycie coś jeszcze ciekawego poniżej 3k pln?

ZapiszZapisz

Napisano

@KrissDeValnor, a kojarzysz jak wygląda sprawa z maksymalną szerokością opony przy Tribanie? zakładam, że z fotelikiem to min. 35 trzeba wsadzić, żeby było trochę bardziej "komfortowo" i bezpiecznie.

 

Poza tym rower oczywiście osprzętowo wygrywa w przedbiegach z konkurencją :)

Napisano

35mm to może nie jest dużo ale przy odpowiednio niskim ciśnieniu starczy aby nie przenosić wibracji. Zależy po czym będzie jeździł. Więcej przydałoby się ze względu na przyczepność i sterowanie. Taka jazda będzie średnio przyjemna dla obu

Ten marin to bardzo fajny rowerek i z szerokim kierownikiem i oponkami około dwóch cali spowoduje, że z przypiętym z tylu fotelikiem będzie się jeździć bardzo,przyjemnie i dla was obu komfortowo. Do tego

cantilevery w hybrydach mają problem z zatrzymaniem gołego roweru a co tu dopiero z fotelikiem

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Napisano

Marin faktycznie fajny, tylko zakładam ze jeżeli chodzi o aspekt jazdy po szosie już bez fotelika licząc na osiągi + ewentualne amatorskie starty w triathlonie to ta mało szosowa geometria będzie przeszkadzać? Czy po założeniu wąskich opon można z tego zrobić coś w kategorii roweru do szybszej jazdy po asfalcie?

Napisano

 

 

Czy po założeniu wąskich opon można z tego zrobić coś w kategorii roweru do szybszej jazdy po asfalcie?
No nie jest to szosa ale zakładając wąskie laczki da się szybko śmigać po asfalcie. Idiotycznym pomysłem byłoby kupno takiego np Tribana z prostą kierą gdzie nie wciśniesz więcej niż 35 mm tylko po to żeby później kupować typową szosę. Więc musisz sam podjąć męską decyzję czy kupujesz jeden rower do wszystkiego (czytaj: do niczego) czy dwa konkretne...
Napisano

Dzięki za pomoc!

 

Jadę w tym tygodniu oglądać Marina Muirwoods, jednak bardzo wiele elementów przemawia za tym rowerem z perspektywy fotelika, na asfalcie treningowo tez dam na pewno nogom popalić, a z czasem jak się mocniej wkręce to pewnie i tak będę musiał dokupić już szosę z prawdziwego zdarzenia.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...