Skocz do zawartości

[Stery+mostek+kierownica] Upgrade dla crossa/treka Accent Nordknapp, dla lekkiej osoby


Rafix

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się za ostateczną wymianę starych części w moim składaku na ramie Accent Nordknapp. Aby nakreślić ile jest on warty i mniej więcej w jakiej klasy sprzęt celuje, to napiszę w skrócie, że napęd to głownie klasa Deore, koła z łożyskami maszynowymi warte wtedy ok 400 zł, opony warte ok 200 zł za komplet, siodełko 100 zł, klamki hamulcowe V-brake Alivio, szczęki będą wymieniane.

 

Kierownicę i mostek chcę inne, ponieważ te co mam są od innego roweru (totalna budżetówka Zoom). Chciałbym być trochę bardziej "aero" na szosach i szutrach, szczególnie że przy mojej wadze ok 62-64kg wiatr mi trochę przeszkadza. Chciałbym, aby trochę więcej ciężaru ciała spoczywało na przodzie. Te typowo trekkingowe są dla mnie nieciekawe. Może ktoś się przesiadał i ktoś podpowie?

 

1) Czy Kierownica 70 cm o niskim wzniosie?
https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kierownice-rowerowe/mtb/p,kierownica-mtb-execute-31-8x700mm-wznios-5mm-accent,657899.html

Mostek: 1-1/8 cala / długość 110 mm / +-10 st. / mocowanie kierownicy 31,8 mm

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/rowerowe-wsporniki-kierownicy-mostki/mtb-szosa-trekking/p,wspornik-kierownicy-as-32-ah-31-8x110mm-czarny-accent,559091.html

 

2) Czy kierownica 64 cm o wyższym wzniosie?

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/kierownice-rowerowe/mtb/p,kierownica-profi-cieniowana-wznios-30mm-640mm-25-4-mm-czarna-piaskowana-accent,345665.html

Mostej jw. ale na mocowanie kierownicy 25,4 mm

 

Do tego chwyty. Miałem dotąd trochę szersze trekkingowe, niby z podpórką, ale jakoś nie specjalnie mi to pomaga. Ktoś poniższych nie poleca?

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/chwyty-owijki-kierownicy/chwyty/p,chwyty-kierownicy-cirrus-128-mm-czarne-aps-accent,16851.html
 

 

 

Stery - dotąd miałem prawdopodobnie o oznaczeniu VP-A42E 1 1/8". To też jakaś totalna budżetówka. W nowych zależy mi tylko na trwałości jak na swoją cenę oraz zminimalizowanie problemu z dostawaniem się brudu czy wody. Jeżdżę zimą, czasem po błocie czy wodzie, chciałbym bardziej zminimalizować dostawanie się śmieci.

 

1) Z łożyskami maszynowymi - czyli teoretycznie lepiej uszczelnione, nie rozumiem tylko zapisu "Średnica 50x44 milimetra":

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/stery-rowerowe/a-head-1-1-8-cala-28-6-mm/p,stery-polzintegrowane-hsi-s01-1-1-8-accent,16801.html

 

2) Tradycyjne łożyska(?) - wianki lub kulki.

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/stery-rowerowe/a-head-1-1-8-cala-28-6-mm/p,stery-polzintegrowane-ahead-alu-1-1-8-czarne-force,525017.html

 

Mój amortyzator to NCX DLO 28" 63mm ahead, gdyby to było dla kogoś ważne.

Na ww rzeczy chciałbym wydać maksymalnie 300 zł z hakiem, ale jak wyjdzie taniej, to też dobrze, a jak lepiej (i trochę drożej) to w sumie też dobrze.

 

 

 

Pytanie też, czy używaliście prasy Bitula do wciskania sterów? Nie mam ochoty bawić się we wbijanie przez drewno.

http://www.bitul.pl/Sklep/Produkty/143-Prasa-do-sterow--zestaw-podstawowy

 

Aby wybić stery w starej ramie, wziąłem duży pilnik, owinąłem go czymś i wybiłem miski sterowe trzymając ramę i pilnik w ręku uderzając pilnikiem w kilka punktów. Musiałem tylko uważać, żeby górnej miski sobie w czoło nie wbić :) To dobra metoda, czy lepiej przy dobrej ramie tak nie robić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1) Z łożyskami maszynowymi - czyli teoretycznie lepiej uszczelnione, nie rozumiem tylko zapisu "Średnica 50x44 milimetra": https://www.centrumr...cent,16801.html

Sterów Accenta nie polecam (marne uszczelnieni łożysk) , jeśli mają być najtańsze z tych dobrych to http://allegro.pl/stery-octane-one-warp-zs44-zs44-czarne-i6873002750.html .

 

 

 

Pytanie też, czy używaliście prasy Bitula do wciskania sterów? Nie mam ochoty bawić się we wbijanie przez drewno. Prasa do ster

Dobre narzędzie ale na jeden raz nie ma sensu kupować , można praskę zbudować samemu http://mslonik.pl/rowery/technika/272-wciskanie-misek-sterowych-domowym-sposobem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stery Accenta do zwykłej główki to polecam te:

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/stery-rowerowe/a-head-1-1-8-cala-28-6-mm/p,stery-polzintegrowane-hsi-sair-airplane-1-1-8-accent,12417.html?qrtc_slt=slt_product_2_cr&qrtc_tpl=tpl_prod_view&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=75526801&qrtc_pos=1&skad=quartic

 

Miałem i przez 3 lata zero problemów. Bardzo dobrze wykonane i uszczelnione w przeciwieństwie do modelu HSI-SPRO pod Taper.

 

Upewnij się tylko że będzie pasował rozmiar bo wysyp różnych standardów ostatnio jest ogromny  :thumbsup:

 

Kierownicę musisz sam dobrać, nikt Ci na to nie odpowie. Natomiast dziwi mnie że pokazujesz krótką o dużym wzniosie co mocno wyprostuje sylwetkę i szeroką i małym wzniosie co bardzo ją obniży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dobre narzędzie ale na jeden raz nie ma sensu kupować ,
 

Drugi raz może w najbliższym czasie, ale może "zarobi" na siebie. Może za parędziesiąt tysięcy km też się przydać. Dzięki za poradnik, chociaż znałem kilka podobnych i opowieści znajomych, którzy zajmują się mechaniką, chociaż nie rowerową.

 

 

 

Upewnij się tylko że będzie pasował rozmiar bo wysyp różnych standardów ostatnio jest ogromny 
 

No właśnie, dlatego pytałem co oznacza ta średnica 50x44 mm. Bo przecież to nie są zwężane. Chyba, że chodzi o średnicę misek i podstawy.

 

 

 

Natomiast dziwi mnie że pokazujesz krótką o dużym wzniosie co mocno wyprostuje sylwetkę i szeroką i małym wzniosie co bardzo ją obniży.
 

Można odwrócić mostek, po manipulować na podkładkach (też zmienię). Aktualnie mam takie regulacje mocno ograniczone. Przy węższej kierownicy ręce są bliżej, może się lepiej jedzie czy mniej łapie się wiatr. Dlatego podałem 2 trochę inne przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Finalnie:

Stery: HSI-SAIR Airplane 1-1/8" ACCENT

Kierownica MTB Execute 31,8x700mm ACCENT (wznios 5mm)

Wspornik kierownicy:  KLS EXPERT 110mm kąt 7 stopni (o 3 stopnie mniejszy kąt niż ww.)

 

Zakładam, że przyjdzie towar najpóźniej w poniedziałek, więc za ok 2 tygodnie jeszcze napiszę coś o zmianach związanych z przesiadką z wysokiego mostka i giętej kierownicy. Może komuś się przyda taka informacja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...