saphrii Napisano 25 Września 2017 Napisano 25 Września 2017 Hej, Przymierzam się do zakupu podstawowego modelu licznika bezprzewodowego Sigmy - 7.16 lub 9.16. Kiedyś w licznikach z ATS, bodajże w wersji 8.12, był taki "feature", że licznik nie startował automatycznie po ruszeniu rowerem, trzeba było nacisnąć przycisk - jest to kwestia na tyle drażniąca, że jestem gotów dopłacić do wyższych wersji, byleby tego uniknąć. Czy możecie napisać jak jest w tym nowym modelu 7.16, 9.16? w dziewiątce raz piszą na stronach że jest autostart, raz nie ma tej informacji, tak jak przy siódemce. Oraz czy naprawdę warto dopłacać do wyższego modelu byleby tylko miał cyfrowe kodowanie sygnału - STS? Jakaś różnica w szybkości startu licznika (od przejścia z trybu uśpienia do normalnego) między ATS, a STS? Do tej pory miałem same przewodówki i w bezkablach jestem zielony... Bartosz
gtb Napisano 25 Września 2017 Napisano 25 Września 2017 Wg info ze strony Sigmy oba mają auto start/stop tyle tylko , że działa to do 2 godzin od ostatniej aktywności. STS jest odporniejszy na wszelkie zakłócenia zewnętrzne (lampka , linie energetyczne) , ATS potrafi "świrować". Jeśli bezprzewodowy z Sigmy to tylko STS.
saphrii Napisano 25 Września 2017 Autor Napisano 25 Września 2017 Czy w przypadku licznika STS również trzeba wciskać przycisk po postoju dłuższym jak 2h, czy startuje sam zawsze bez wciskania czegokolwiek nawet po miesiącu stania? - na stronie producenta przy 16.16 nie ma wspomniane o czasie postoju 2h, tak jak jest przy 9.16.
Jaca911 Napisano 25 Września 2017 Napisano 25 Września 2017 Czy w przypadku licznika STS również trzeba wciskać przycisk po postoju dłuższym jak 2h, czy startuje sam zawsze bez wciskania czegokolwiek nawet po miesiącu stania? - na stronie producenta przy 16.16 nie ma wspomniane o czasie postoju 2h, tak jak jest przy 9.16.Posiadają czujnik ruchu. Każde bujnięcie roweru go wybudza. Jazda na samochodzie wprowadza go w stan transportowy.
saphrii Napisano 25 Września 2017 Autor Napisano 25 Września 2017 To problem z głowy, będzie 16.16, dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
sobollo Napisano 26 Września 2017 Napisano 26 Września 2017 @saphrii, zwróć uwagę na funkcje 16.16 oraz porównaj je z 14.16 - cenę mają podobną, a może jednak ALTI w 14.16 będzie bardziej przydatna niż dodatkowe funkcje 16.16 (jak "zaoszczędzone paliwo", czy ETA).
saphrii Napisano 26 Września 2017 Autor Napisano 26 Września 2017 Wcale nie są mi potrzebne te ekstra funkcje w 16.16, rozchodzi się wyłącznie o niezawodność i wygodę działania STS. Rozważę zakup 14.16, jednak odstrasza mnie drugi przycisk na dole - po bardzo złych doświadczeniach z użytkowaniem wieloprzyciskowej sigmy, mam ku temu spore opory. No i cena znów szybuje i robi się x2 z pierwotnie zakładanej (chyba że podpowiesz gdzie są w tej "podobnej" cenie, ja znajduję je przynajmniej 30% droższe od 16.16) Co do przycisków - w drugim rowerze mam przewodową 16.09 i przeklinam na czym świat stoi - 4 przyciski, część funkcji zmienia się którymś z dolnych, część którymś z górnych (do dziś nie zapamiętałem i wciąż klikam w ciemno), światełko aktywuje kombinacją dwóch... a idź pan do boru! Najgorszy szit ever jaki kupiłem. Do tego stopnia go nie znoszę, że rok temu do trzeciego roweru kupiłem taki licznik jak mam w pierwszym rowerze - Sigmę 1106 - stary model wymarany w czeluściach internetów (nowy leżak). Jestem nimi zachwycony, mają wszystko czego oczekuję, wszystkie funkcje wybieram łatwodostępnym dużym dolnym przyciskiem, reset pod górnym. Gdyby tylko ten kabel zniknął. Sigma strategicznie nieźle to wykombinowała dając do podstawowych i tanich gówniany ATS, chcesz lepiej, kup wyraźnie droższy z STS z psu na budę funkcjami. Gdyby tylko model 9.16 miał STS, byłby bestsellerem. EDIT. Właśnie przeczytałem opinię o 14.14 i jego ALTI, które trzeba ustawiać każdorazowo przy wyjeździe, bo inaczej jedzie się w depresji... Koniec tematu, jak tak to wygląda, to dziękuję postoję, taka zabawka mi nie potrzebna, jak będę chciał coś miarodajnego wezmę pod uwagę coś z GPSem, może Garmina...
sobollo Napisano 26 Września 2017 Napisano 26 Września 2017 A widzisz, ja kiedyś zastanawiałem się właśnie nad 16.16, a podążając za "internetami" i porównując ceny na alle... można było kupić oba w podobnej cenie - stąd zainteresowałem się 14.16. Finalnie nie kupiłem jednak żadnego (nadal śmigam z kabelkowym sigma 1200), dojrzewam do 23.16 z kadencją i pulsem lub do vdo m5.
saphrii Napisano 26 Września 2017 Autor Napisano 26 Września 2017 Jak się wkurzę, pociągnę kabelek od tylnego koła środkiem ramy i tyle Sigmasport będzie miała na mnie zarobku...
iceman150 Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 Podłączę się pod temat. Także jestem na etapie poszukiwania pierwszego licznika bezprzewodowego. Jak poczytałem wasze wypowiedzi skreślilem liczniki z ATS. Wolałbym jakiś licznik niezadrogi, aby ewentualne zgubienie za bardzo nie bolało. Znalazłem na allegro liczniki seri Sigma 1200 WL - tylko nie wiem czy są one godne polecenie tzn. czy mają ATS czy STS?
iceman150 Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 No to cienko, tym bardziej że znalazłem wiele opinii o zaniku sygnału i o tym że licznik traci połączenie z czujnikiem. A jak produkty innym producentów? VDO i CatEye czy któreś liczniki w przedziale do 150zł są godne polecenia?
gtb Napisano 8 Października 2017 Napisano 8 Października 2017 Co do innych firm się nie wypowiem (od zawsze mam Sigmy) ale jeśli chcesz mieć pewność dołóż do STS (za 170zł kupisz już najnowszego 16.16 STS) . Jeśli chcesz tanio i niezawodnie to bierz na kabel , tania bezprzewodówka to więcej wad niż zalet.
dark1 Napisano 5 Lutego 2018 Napisano 5 Lutego 2018 Zastanawiam się nad zakupem licznika. Wybór padł na Sigmę 1200. Dlaczego wersja przewodowa jest lepsza od bezprzewodowej ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.