MD11 Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 (edytowane) feral - dziki, brutalny, zwierzęcy, zdziczały rama: karbon sztywne osie przód/tył otwory na bagażnik opony do 50c napęd: SRAM Rival 1x11 waga: ok. 9 kg cena: 9k - 10k PLN Moim zdaniem wizualnie bardzo dobrze się prezentuje. http://veloprofit.com/pl/prosto-eurobike-2017-accent/ Edytowane 25 Września 2017 przez MD11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Widziałem artykuł w Velo profit na temat tego roweru, zapowiada się ciekawie. Szkoda że nie zrobią alu ze sztywnymi osiami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Według mnie strasznie wygląda ten widelec, taka "buła" przyczepiona do całkiem zgrabnej ramy Motyw graficzny za to całkiem fajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatanka Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Ciekawe czy z dostępnością będzie jak z Furiousem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Według mnie strasznie wygląda ten widelec, taka "buła" przyczepiona do całkiem zgrabnej ramy Nie ma aż tak źle,a niech już będzie ciut więcej materiału jeżeli konstrukcja może być mocniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Jasne, natomiast mogli to rozwiązać nieco inaczej. Co prawda to rower MTB ale założenie to samo: Główka ładnie przechodzi w widelec który dopiero wtedy się rozszerza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Musieli by raczej zrobić krótszą główkę ramy, porównaj oba rowery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Mnie się ten widelec Ninera nie podoba. Udziwniony taki. Feral jest ładny, bo jest prosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stanko Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 (edytowane) gravel i rigid , gravel kolarki nie zastąpi będzie jednak słabszy niż mtb rigid. Rigidy zrobiły się modne to wymyślili sobie gravel a można poprostu kupić inne koła do kolarki jak kto bardzo tak chce i zmieniać w zależności od trasy Niner ładniejszy szczególnie uwydatnia się tu pasujący widelec do ramy w porównaniu ale kolor nie każdemu przypadnie do gustu. Edytowane 25 Września 2017 przez Stanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 wymyślili sobie gravel a można poprostu kupić inne koła do kolarki jak kto bardzo tak chce i zmieniać w zależności od trasy Która kolarka przyjmie opony 40-50 mm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stanko Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 (edytowane) A do gravelów zakładają 50mm? sam mam niecałe 50mm w rigid mtb. Niedługo pewnie i zaczną zakładać 70mm więc tak masz rację. Mnie chodziło o takie bardziej subtelne kapcie. Edytowane 26 Września 2017 przez Stanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 (edytowane) Jasne, natomiast mogli to rozwiązać nieco inaczej. Co prawda to rower MTB ale założenie to samo: Główka ładnie przechodzi w widelec który dopiero wtedy się rozszerza. W gravelu masz krótszy widelec, nie ma miejsca na takie wyprofilowanie. , weź pod uwagę że w gravelu montuję się błotniki. W proponowanym przez Ciebie przykładzie nie widzę takiej możliwości. Jest naprawdę popyt na taki rower w Polsce? W tej cenie przecież jest już całkiem niezły HT. Edytowane 26 Września 2017 przez clavdivs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzi Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 A same ramy dadzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 A do gravelów zakładają 50mm? sam mam niecałe 50mm w rigid mtb. A rzuciłeś okiem na rower, o którym traktuje ten temat? A same ramy dadzą? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stanko Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Tak, to było z nutką takiej ironii gravel to kolarka na szutr i na lekki teren a teraz próbuje się z tego zrobić bóg wie co ewoluuje w stronę do nikąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 No to faktycznie mamy problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Świetny ten rower, co najmniej kilka tys. tańszy od Ronda a mi się dużo bardziej podoba przejście górnej rury w tylny trójkąt. W Rondo to paskudnie wygląda. Do tego pomysł zmiennej geometrii. Nie mogę sobie wyobrazić że idę na rower i zmieniam w nim śrubą geo z 71 na 70,5 st. Po co? Na jakie trasy? Gravelem jeździ się wszędzie, więc po co, jak to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stanko Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 (edytowane) Ani to kolarka ani góral. W terenie nie będzie lepszy od górala na szosie od kolarki. Taki przełajowy ewentualnie na jakieś wycieczki w nieznane. Do wszystkiego imo wolałbym rigid bo przynajmniej bardziej treściwszy w stronę mtb. Chętnych wielu raczej nie znajdą. clavdivsJest naprawdę popyt na taki rower w Polsce? W tej cenie przecież jest już całkiem niezły HT Tak też myślę Edytowane 26 Września 2017 przez Stanko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 (edytowane) Ani to kolarka ani góral. W terenie nie będzie lepszy od górala na szosie od kolarki. Taki przełajowy ewentualnie na jakieś wycieczki w nieznane. Do wszystkiego imo wolałbym rigid bo przynajmniej bardziej treściwszy w stronę mtb. Chętnych wielu raczej nie znajdą. clavdivsJest naprawdę popyt na taki rower w Polsce? W tej cenie przecież jest już całkiem niezły HT Tak też myślę To nie jest kolarka ani góral i nikt tak nie twierdzi. A czy wielu chętnych nie znajdą - Rag+ sprzedał się na pniu. W moim przypadku gravel zastąpił szosę i okazało się to być strzałem w 10. Na teren mam enduro. Wszędzie indziej - gravel. I działa to idealnie. Tylko może ja mam dziwne podejście że dla mnie góral = enduro z dużym skokiem. Przerobiłem jazdę na "góralu" czyli ht - w górach i nie jest to ani trochę przyjemne. Edytowane 26 Września 2017 przez wojtas7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wooyek Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Niektórzy nie ogarniają, że może być do wyboru więcej typów rowerów, niż kolarka i góral I będą w kółko to samo biadolić (jak widać powyżej)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 i poniżej, mnie się to coś nie podoba wcale nie rozumiem tego roweru, nie wiem gdzie miałbym z barankiem i taka oponą jeździć. ale oczywiście jest moda, jest nisza, z pewnością znajdzie kilku nabywców i nic mi do tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 bish-bash-bosh od onone'a na rivalu i hydraulice kosztuje 1400 funtów w tym accencie kolorystyka jest fatalna .... dlachego na taki odpust postawili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 teraz próbuje się z tego zrobić bóg wie co ewoluuje w stronę do nikąd Nie donikąd. Ewoluuje w stronę większej dzielności terenowej. Brakuje jeszcze szerokiej kierownicy i przedniego zawieszenia i dojdzie do wiekopomnego odkrycia. Otóż zostanie wynaleziony hardtail do XC! Trzymam kciuki za nich. Są już blisko Jest naprawdę popyt na taki rower w Polsce? Oczywiście, że nie, ale cały sztab ludzi pracuje nad tym, aby go stworzyć (no dobra - jest, ale to nisza i za 3 lata będzie nadal niszą). Myślę, że pójdzie lepiej niż z fat-bike'ami, bo one naprawdę są prawie do niczego (taki wpis blogowy polecam: http://hop.net.pl/fatbike-czemu/) a gravel może zastąpić rower typu XC HT osobie, która się nie ściga i dużo śmiga w terenie o bardzo niskim poziomie trudności - właściwie to rower kompatybilny z całkiem sporą powierzchnią naszego kraju. W mojej ocenie producenci od czasu wynalezienia nowoczesnej (progresywnej) geometrii rowerów górskich nie mają nam nic nowego do zaproponowania. Jak tonący brzytwy chwytają się fatbike'ów, próbują (n-ty raz) promować przełajówki, teraz w odmianie dla nie-sportowców. Promocja idzie w kierunku robienia mody, bo nic tak jak moda nie skłania ludzi do kupowania rzeczy niepotrzebnych. Wszystkim oburzonym fanom graveli przypominam, że każdy ma prawo do swojej opinii a powyższe to moja prywatna opinia, której nikt nie musi podzielać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 (edytowane) Dlaczego przypisujesz gravelowi opinię rzeczy "niepotrzebnej" a roweru XC już nie? Tu nikt nie mówi że masz kupić DODATKOWO gravela i tym samym nabić kabzę producentom. Jeśli widzę że ktoś chce kupić "rower" a ma żyłkę chociaż trochę sportową to gravela jako pierwszy/jedyny rower można polecić z czystym sumieniem - ustawka na szosie - proszę bardzo (dopompujesz 3 bary, ew zmienisz szybko opony na wąskie slicki), chcesz jechać do lasu - proszę bardzo, chcesz jeździć po mieście - proszę bardzo. A kupisz szosę i gdzie tym pojedziesz jak już przebijesz się przez niewygodne miasto? tylko rowny asfalt. słowo klucz - uniwersalność i właśnie to sprowadza do faktu że ilość posiadanych rowerów to już nie N+1 ale po prostu gravel. Więc to raczej producenci produkując tak uniwersalny rower strzelają sobie w stopę. I jeszcze dwa słowa ojca prowadzącego odnośnie fat bajka - zimy u nas są specyficzne i śniegi tak różne, że rzeczywiście nie zawsze da się czerpać frajdę z fata. Hop był akurat na zawodach, gdzie trasa była nędzna i trafił na zlodowaciały śnieg. Na pewno inaczej by mówił gdyby zaliczył fajnego tripa w wyższych górach z dobrym śniegiem np. na Śnieżniku, gdzie bywa często idealnie na fata. Zresztą - Hop to zaden wyznacznik bo to wariat - on potrafi w -5C po górach jezdzic przełajem po górach gdzie wszyscy jezdza na nartach. I to po 100km. Żaden wyznacznik ;-) Edytowane 26 Września 2017 przez wojtas7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Dlaczego przypisujesz gravelowi opinię rzeczy "niepotrzebnej" a roweru XC już nie? Bo gravel to dla mnie taki XC o mniejszej dzielności terenowej - bez opcji wystartowania w lokalnym maratonie czy pojechania w góry lub trudniejszy teren. (tzn. można pojechać, ale nie po to rowery mtb wyewoluowały dalej od szosówek, żeby teraz męczyć się na gravelu w średnio-trudnym terenie). Rower XC świetnie sprawdza się na szybkich trasach asfaltowo-leśnych. Nie widzę tu przewagi gravela. Minimalnie lepsza aerodynamika jest pomijalna. Do gravela nie włożysz amortyzatora a sztywny widelec do roweru XC - bez problemu. Jeśli widzę że ktoś chce kupić "rower" a ma żyłkę chociaż trochę sportową to gravela jako pierwszy/jedyny rower można polecić z czystym sumieniem - ustawka na szosie - proszę bardzo (dopompujesz 3 bary, ew zmienisz szybko opony na wąskie slicki), chcesz jechać do lasu - proszę bardzo, chcesz jeździć po mieście - proszę bardzo. Jak ma żyłkę sportowca, to jest ryzyko, że będzie chciał jechać na zawody a gravel ani na maraton ani na wyścig szosowy. Ups... Ustawka na szosie - no proszę Cię. Bez zmiany opon ani rusz. Do tego dochodzi kwestia przełożeń - te z gravela nie będą optymalne. Problemy podobne jak w rowerze XC. Da się, ale do stricte szosowego użytku to nie jest to. A kupisz szosę i gdzie tym pojedziesz jak już przebijesz się przez niewygodne miasto? tylko rowny asfalt. Hahaha! To jest dobre. Jakoś miliony szosowców na całym świecie radzą sobie z tym "problemem". Tylko asfalt, najlepiej równy, ale w rowerze jest wszystko zrobione pod kątem najlepszej jazdy na tej właśnie nawierzchni. Bez kompromisów. Zresztą - Hop to zaden wyznacznik bo to wariat Obecnie mój ulubiony bloger rowerowy. Dostał fata do testów i nie napisał jak to super lajfstajl jeździć na takim. Tylko napisał jak jest - "Zaufaj mi - nie chcesz". Chyba go nie zaproszą na imprezę promującą gravele Wielu kiedyś fajnych blogerów teraz pisze głównie jak dostanie coś do reklamowania i lukruje sponsorom do porzygu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.