Malandato Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 Witam Od niedawna posiadam wymieniony w tytułe amortyzator. Będę wdzięczny za wszelkie porady, które pozwolą mi go utrzymać możliwe długo w dobrej kondycji. PozdROWER
tobo Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 wlasciwie amortyzator jako taki nie potrzebuje specjalnej pielegnacji. wazne jest jednak abys pamietal: - o nieprzekraczaniu wartosci cisnienia odgornie jesli jest powietrzny; - jesli posiada spv to zebys trzymal sie zalecen producenta odnosnie wartosci cisnienia; - wykonywal serwis nie przekraczajac zbytnio okresow przeglądowych; - usuwal brud z goleni amortyzatora (przyklejony i zaschniety powoduje rysowanie goleni i uszkadzanie uszczelek; - niezakladaniu do niego hamulcow tarczowych o tarczach wiekszych niz przewidziane do tego typu amorow czyli o tarczach 180 i wiekszych, widelce crossowe sa przeznaczone do tarczowek 160 mm - zazwyczaj. - nie myj roweru karcherem - czyli cisnieniową myjką - lepiej robic to recznie. cisnieniowka usuwajac brud z danej rzeczy powoduje tez wbijanie sie piasku pod uszczelki. - w przypadku zauwazenia jakis problemow korzystaj z serwisu i nie czekaj az problem sie powiekszy. to raczej wszystko.
Lakiluk Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Malandato - sam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem R7 i do powyższego dodałbym tylko jeszcze tyle - przeczytaj dokładnie obstrukcję obsługi :wink: (nota bene - tarcza max na przód to 210 mm. wg Answera). Co do ciśnień - jestem ciekaw czy znajdziesz u siebie albo gdzieś na Sieci jakąś informację nt. ciśnień sprężyny powietrznej. W obstrukcji jest tylko tabela ciśnień dla komory SPV (mojej wersji nie dotyczy;)). Answer sugeruje by pompować tyle ile potrzeba :eek: :022: . Jak by Ci się udało coś znaleźć to podziel się tym plz na forum. http://www.manitou.com.pl/instrukcje/widel...itou%202006.pdf a i jeszcze taka myśl mi się nasunęła a propos umiejscowienia podkowy dolnych goleni z tyłu - jest to o tyle fajne, że błoto odlepiające się od opony nie może bezpośrednio lądować w okolicy uszczelek. Ciekawe jak to wygląda w praktyce...
Malandato Napisano 17 Października 2006 Autor Napisano 17 Października 2006 Lakiluk - Wielkość tarcz mnie smyra, bo zamierzam zostać przy v-brakeach. Co do dokładnego czytania instrukcji obsługi myślę, że zrobiłem to lepiej niż TY gdyż znalazłem informacje dotyczącą ciśnienia sprężyny powietrznej. Zwróć uwagę na Tabelę 7 - "Zalecane ciśnienie SPV" (nazwa troche myląca). Zarówno w rubryce Funty i PSi oraz Kg i Bary masz podane po 3 zalecane przedzialy. Pierwszy dotyczy naszych amorków, drugi widelców z SPV i SPV Evolve, a trzeci widelców ze Snap Valve SPV. Ja swój napompowałem w okolicach dolnego przedziału, gdyż chciałem żeby był mięciutki. Jestem dość lekki, ważę ok 60 kg, 7,5% z tego to 4,5 Bara, czyli nieco ponad 58 PSI. Napompowałem do 65 PSI. 1 Bar to ok 14,5 PSI, tu masz dokładny przelicznik. http://www.funsupply.com/airguns/psibar.html Czego używasz do smarowania górnych goleni? Jak często je smarujesz?
tobo Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 tarcza 203 do widelca xc? no to gratuluje. taki widelec jest kompatybilny wytrzymalosciowo z tarczami 160 mm lub ewentualnie z 180 (niektore tarczowe magury takowe tarcze posiadaja nawet do xc) nietrzymanie sie zalecen odnosnie spv moze spowodowac uszkodzenie tlumienia. spv wymaga minimalnego zalecanego cisnienia.
Lakiluk Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Faktycznie masz rację - pokpiłem sprawę, tytuł tabeli wprowadził mnie w błąd i niedoczytałem. Miałem zamiar kierować się zaleceniami dla innych amorów - ale teraz sobie policzę - dzięki wielkie. Dzięki też za te przeliczniki, to ułatwia sprawę. Fajnie, że masz wersję z piwotami - też bym wolał v-brakei, ale tak już wyszło. Co do smarowania to nie mam zamiaru tego robić, bo się zacznie kurz i inne świństwa przyklejać. Nigdzie nie czytałem o takiej potrzebie, ale cóż może znów coś przeoczyłem Na piątej stronie mojej papierowej instrukcji jest króciutka sekcja "maintenance" mowa jest tam tylko o rozkręceniu, czyszczeniu, suszeniu i wymianie oleju. Znalazłem jeszcze coś takiego (szczegółowy opis metod konserwacji ze zdjęciami), ale pewnie już to masz: http://www.answerproducts.com/guides/Forks...+7%3A03%3A42+AM @tobo - don't hate me - ja tylko powtarzam to co piszą w specyfikacjach - IMHO w XC 20 cm byłoby smieszne, mam zamiar używać tarczy 160 mm. chociażby dlatego, ze mogę ją założyć bez adapterów czyli bez zbędnej masy.
Chomik XC Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 a czy to prawda zeby na zime w razie nie jezdzenia spuscic powietrze i codziennie poruszac goleniami w celu zamieszania oleju ? bo inaczej uszczelki do wymiany po takim postoju...
Putek Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Malandato 65 psi to bardzo malo... ja swojego skareba super z tpc przy wadze 66 kg pompowałęm na 90 i chodził pięknie, a pzy tym nie pompował. Na Twoim miejscu podpompował bym troszke amore nie straci dużo na czułości a będzi emniej pompował
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.