Putek Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 Na zime mam zamiar złożyć kółka do roweru, kwota jaką dysponuje to 1000 zł ew. 1200. Chciałbym aby były możliwie najlżejsze, na drugim miejscu wytrzymałość. Mają służyć do szeroko pojętego xc. Waże +/- 69 kg. Zastanawiałem się nad kompletem deore xt 16 szprych albo jakimiś mavicami, chociaż wydaje mi sie że moge złożyć coś lepszego z piastami i obreczami dt. Prosze o wszelkie sugestie dotyczące wyboru. Pozdrawiam
szakq Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 IMO zdecydowanie skladac za 1000 komplet bedzie low endowy u wiecej z nim klopotow i kompromisow niz pozytku. kola pod tarcze,V-ki??DT XR wzialbym co najwyzej na tyl dla pewnosci(mam przy wadze 90kg od 2000km-od nowosci- i na 32 competitionach nie dotykalem jej kluczem)na przod cos lzejszego(UFO,American classic itp).na tyl 32 na przod 28 revolutiony-lub competitiony dla pewnosci na tyl a piasty no coz idealem byloby trafic np GT hadley na tyl przednia w sumie byle jaka na maszynach da rade.polecam przyjzec sie ofercie bikestacji maja fajne nieraz oferty kolek na piastach SUN RINGLE-na pewno lekko ale nie wiem jak z trwaloscia. 1320 na tarcze lekkie i mocne 1350 lzejsze 1150 suuuper lekkie pod V-ki
Putek Napisano 16 Października 2006 Autor Napisano 16 Października 2006 Zapomniałem dodać że koła mają być pod tarcze
Putek Napisano 16 Października 2006 Autor Napisano 16 Października 2006 6 śrub, a szakq'u co myślisz o obręczach mavica 717 albo dt xr 4.1d? Myślałem tez o zestawie z bikestacji Piasty Ringle Flea Disc mavic xc 717 za 1380 zł, może uda mi się od rodziców pożyczyć... Warto inwestować w te koła?
Rulez Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 Z obręczy to wolał bym DT 4.1 D (717 potrafią pęknąć) A tak wogóle , to dozbieraj i bierz to : http://www.sklep.bikestacja.pl/product_inf...products_id=568
Cub_S Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 Putek jęśli masz czas ( t.j. całą zimę ) ja na twoim miejscu czatował bym na jakieś dobre częsći w okazyjnej cenie Tym bardzije że wiele ludzi wysprzedaje sięze sprzętu po sezonie Według mnie warto czekać ja za 690 no w sumie ze złożniem będzie 710zł złożyłem sobie zestawik: przód - Soul Kozak Edge Disc (130g) + MAvic 717 Disc (403g) + DT Comp (190g) + alu nyple (10g) tył - AM classic + Mavic X517 + DT Comp +Alu nyple ( kupiłem używke w dobrym stanie) 830 gr Komplet waży 1560 g co najważniejsze komplet złożony na sprawdzonych komponentach i do tego obie piasty na łożyskach maszynowych więc wzrasta bezobsługowość i jakośc uszczelnienia. Sam kiedyś chciałem kupić te kółka od Ryża na piastach RINGLE disc , ale fundusze i waga skusiły mnie do skladania. Ale gadałem z jednym gostkiem z Bolesławca i bardzo je sobie chwalił POzdr Cub_s
Żbik Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Zdecydowanie składałbym koła na obręczach DT Swiss XR 4.1 Disc. To obręcze bardzo lekkie, bez ograniczeń wagowych bikera. 425 gram za 155zł Do tego oczywistym są szprychy DT Revo 4zł/szt (z nyplem alu DT Prolock). Wychodzi 310zł za obręcze + 256zł za szprychy, razem 560zł. Z piastami na Twoim miejscu bym kombinował i szukał czegoś "okazyjnego". Jakiegoś DT Cerita czy Onyxa, ewentualnie coś z najwyższej półki Shimano. W Kozaka bym się nie pakował... Owszem, na LB mają świetne opinie ale wielu ludzi pisało już o zajechaniu ultralekkich piast Mariusza Kozaka... Z całym szacunkiem dla ich Twórcy, ja jeszcze nie mam zaufania do nich... - http://www.allegro.pl/item133929580_nowa_p...pod_tarcze.html lub http://www.allegro.pl/item134715153_przedn..._32h_nowa_.html - http://www.allegro.pl/item132411937_okazja...umrowerowe.html - http://www.allegro.pl/item132513445_nowy_p..._32_otwory.html - http://www.allegro.pl/item132765375_nowy_p...sc_32_otw_.html i http://www.allegro.pl/item132765666_nowa_p...sc_32_otw_.html
skrzynia Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 W Kozaka bym się nie pakował... Owszem, na LB mają świetne opinie ale wielu ludzi pisało już o zajechaniu ultralekkich piast Mariusza Kozaka... Z całym szacunkiem dla ich Twórcy, ja jeszcze nie mam zaufania do nich... Dokładnie. Wiele osób które ma te piasty i ich używa musi wymieniać często łożyska, odsyłać je itp Widać na LB, że część osób z nich rezygnuje i składa koła na innych piastach. Ja miałem najlżejszą wersję disc, ale zanim ją założyłem trochę się o "jakości" tych piast dowiedziałem i piastę sprzedałem. Osobiście nic z oferty Soul-Kozak nie kupię, bo wytrzymałość tych komponentów to jedna wielka niewiadoma. Pomijam już fakt, że na piastę czekałem naprawdę bardzo długo... http://www.allegro.pl/item134715153_przedn..._32h_nowa_.html Ładna, super się toczy. Z pewnością będzie trwała. Waga realna 211,5g. Tylko, że to jest Onyx DISC - szkoda, że sprzedający o tym nie wspomina...
Rulez Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Ja poskładałem dwa komplety - jeden na piastach ONYX , drugi na DT 340 Disc - może nie sę super lekkie - natomiast na pewno bardzo trwałe , jedyne co bym u siebie zmienił to obręcze z Maviców na DT 4,1 - ponieważ w kółkach najważniejsza jest masa najbardziej oddalona od osi - obręcz + szprychy . na pewno zestaw na komponentach DT jest trwały i sztywny (sztywniejszy niż Mavic-e) .
tobo Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 Dokładnie. Wiele osób które ma te piasty i ich używa musi wymieniać często łożyska, odsyłać je itp Widać na LB, że część osób z nich rezygnuje i składa koła na innych piastach. Ja miałem najlżejszą wersję disc, ale zanim ją założyłem trochę się o "jakości" tych piast dowiedziałem i piastę sprzedałem. Osobiście nic z oferty Soul-Kozak nie kupię, bo wytrzymałość tych komponentów to jedna wielka niewiadoma. Pomijam już fakt, że na piastę czekałem naprawdę bardzo długo... Ładna, super się toczy. Z pewnością będzie trwała. Waga realna 211,5g. Tylko, że to jest Onyx DISC - szkoda, że sprzedający o tym nie wspomina... co do przednich piast - mialem zwykłe formule i asses i ich waga byla taka sama a cena nieprownywalna do dt. w przypadku piast przednich wybor piasty ma niewielkie znaczenie. na formuli przejechalem 30 tysiecy km i lozyska tylko minimalnie mniej sie obracaja. natomiast tylna to juz inna bajka - mozliwosci oszczedzenia powaznej wagi, trwalosc mechanizmu zapadkowego, sama konstrukcja jako taka - mniej lub bardziej awaryjna. przy zakupie piast zdecydowalbym sie na komplet jednej firmy jesli zalezaloby mi na tym. w innym przypadku spokojnie na przodzie mozna oszczedzic - przynajmniej w zakresie wagowym 200 gram. rowniez uwazane za lekkie piasty - tune - w tym przypadku oszczednosc na wadze daja niewielka a osuszenie portfela - wielkie.
adamm84 Napisano 17 Października 2006 Napisano 17 Października 2006 http://allegro.pl/item134935299_dt_onyx.html kupuj szybko bo ktos zwinie sam mam onyx + 317x i jest git
szakq Napisano 18 Października 2006 Napisano 18 Października 2006 jesli chodzi o pytanie dot obreczy na przodzie mam 317 czyli stare 717 a na tyle zt xr 4.1 i pod moim 90kilko kilogramowym cialem daja rade od 2000km bez problemowo do tego competitiny moge smialo polecic a piasty to juz jak fundusze pozwola np cerit przo xtr tyl albo onyx/cerit czy onyx/onyx albo cerit/hugi(albo GT hadley)z reszta co byl nie dal na przdo(piasta) to jesli dasz na tyl jakas ze sprzeglem hugi nie pozalujesz(DT HUGI/GT HADLEY)
skrzynia Napisano 18 Października 2006 Napisano 18 Października 2006 to jesli dasz na tyl jakas ze sprzeglem hugi nie pozalujesz(DT HUGI/GT HADLEY) GT-Hadley nie ma sprzęgła Hugi tylko nromalne zapadki (sztuk 3) Jeśli chodzi o przednie to faktycznie różnice w masie są niewielkie - większość piast pod tarcze ze średniej półki waży ~200-230g.
Putek Napisano 18 Października 2006 Autor Napisano 18 Października 2006 podoba mi sie ten zestaw onyx + dt xr 4.1d z allegro za 900 zł w sobote będe niestety dopiero wiedział ile mam kasy do dyspozycji. Mam nadzieje że mi się uda...
Rulez Napisano 18 Października 2006 Napisano 18 Października 2006 Ten zestaw będzie stosunkowo lekki , i solidny.
adamus Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Ten zestaw będzie stosunkowo lekki , i solidny. Ta tylko jak masz używać z tarczami to sprzychy DT revolution nie sa najlepszym pomysłem, do tego mają jeszcze ograniczenie wagowe! Jakby to było na szprychach competition to były by naprawdę super!
skrzynia Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Ja mam obecnie koła pod tarcze na szprychach Revolution, co prawda przejechałem na nich dopiero ~600km ale jak na razie sprawują się bez zarzutu.
szakq Napisano 19 Października 2006 Napisano 19 Października 2006 Sadzilem ze wlasnie Hadley mial piasty robione przez dt w nizszej cenie i wlasnie ze sprzeglem hugi...sorki za blad komplet z allegro fajniutki-ja bym revo nie zalozyl ale waze 20kg wiecej do ciebie generalnie jesli nie ten zestaw to zloz na competitionach cos oraz DT xr 4.1 na tyle na przod zapakuj nawet cos tanszego(w sumie cokolwiek markowego w sensownej wadze-moze akurat trafisz jaka wyprzedaz),przednia piaste na maszynowkach np tego cerita za 109zł i tylnia najlepsza na jaka cie bedzie stac-przynajmniej xtr/onyx trafiaja sie tez na allegro w dobrej cenie piasty RINGLE gdy ja skladalem kola byl akurat bodajze model abbah czy jakos tak w kazdym razie bardzo dobra waga bo cos z 320(jesli mnie pamiec nie myli)i super cena bo ponizej 300zł(katalog dwa razy tyle)jednak nie skusilem sie bo miala kipskie opinie na mtbr i ciezko bylo woogle jakies opinie na jej temat znalesc-niby miala to byc polka HUGI a w porywie tworczosci sprzedajacy do kinga ja porownal a srednia ocen na mtbr byla nieco ponad 3....
Mentos Napisano 23 Października 2006 Napisano 23 Października 2006 Ta tylko jak masz używać z tarczami to sprzychy DT revolution nie sa najlepszym pomysłem, do tego mają jeszcze ograniczenie wagowe! Jakby to było na szprychach competition to były by naprawdę super! Pierwsze słyszę o ograniczeniach wagowych dla szprych Revolution. Maniakiem wagi to ja raczej nie jestem i chodź ważę 88kg i na zjazdach nie oszczędzam roweru, nigdy mi się nie zdarzyło by coś się tym szprychom przytrafiło. Co więcej używam 32 szprych i alu nypli DT. Takie zestawienie mam teraz i w 2 poprzednich rowerach. Nawet gdzieś czytałem (nie wiem czy to nie opinia DT), że szprychy Revolution nie mają mniejszej wytrzymałości niż te nawet całe 2.0mm bo szprycha podlega największym obciążeniom przy główce i nyplu a w środku jej długości znacznie mniejszemu więc spokojnie można tam ściągnąć materiał bez jakiegokowiek uszczerbku dla wytrzymałości (chyba że na przecięcie :-)). Pozatym DT walcuje cieniowane szprychy a nie "ciągnie" co dodatkowo wzmacnia materiał.
Sixer Napisano 4 Kwietnia 2007 Napisano 4 Kwietnia 2007 Może ja troche odświeże temat, więc tak: mam zamiar kupić kółka bo moje się posypały. MAm do wydania 1000 zł ( no może dzisiaj wpadnie jakieś 100 zł) Co się bardziej opłaca xtr,DT Swiss XR 4.1 czy może te Ringle Flea / Sun UFO Ciągnie mnie do XTR ale są cięszże o ponad 200 g ! Słyszałem że te Ufo lubią sobie popękać, prawda ? Z górki dziękuje
Mentos Napisano 4 Kwietnia 2007 Napisano 4 Kwietnia 2007 Może ja troche odświeże temat, więc tak: mam zamiar kupić kółka bo moje się posypały. MAm do wydania 1000 zł ( no może dzisiaj wpadnie jakieś 100 zł) Co się bardziej opłaca xtr,DT Swiss XR 4.1 czy może te Ringle Flea / Sun UFO Ciągnie mnie do XTR ale są cięszże o ponad 200 g ! Słyszałem że te Ufo lubią sobie popękać, prawda ? Z górki dziękuje a jak to pogodzisz ze swym motto Sram na Shimano :-)
szakq Napisano 10 Kwietnia 2007 Napisano 10 Kwietnia 2007 nie polecam obreczy XR 4..1 do V-brakeow ze znanych mi opini maja miekkie alu ktore sazybko sie sciera zreszta UFO podobnie raczej wcelowalbym w mavici maxtalowe jakies piasty xtr super mialem XT i co 5tysiecy serwis jej wystarczal piasty ringle niby kultowe ale malo znane i nie popularne w polsce, co do wagi kolek z linkow do wiekszosc roznicy wychdozi na piastach ktore az tak lekkie jak obrecze nie musza byc btw w ostatnim bikboardzie jest test dlugodystansowy kolek na XRach ale niestety nie wiem czy pod V-ki (boje sie ze to kola pod tarcze byly)
Sixer Napisano 10 Kwietnia 2007 Napisano 10 Kwietnia 2007 a jak to pogodzisz ze swym motto Sram na Shimano :-) No nic muszę jakoś się pogodzić, choć z sh*tmano mam kilka części nie polecam obreczy XR 4..1 do V-brakeow ze znanych mi opini maja miekkie alu ktore sazybko sie sciera zreszta UFO podobnie raczej wcelowalbym w mavici maxtalowe jakies piasty xtr super mialem XT i co 5tysiecy serwis jej wystarczal piasty ringle niby kultowe ale malo znane i nie popularne w polsce, co do wagi kolek z linkow do wiekszosc roznicy wychdozi na piastach ktore az tak lekkie jak obrecze nie musza bycbtw w ostatnim bikboardzie jest test dlugodystansowy kolek na XRach ale niestety nie wiem czy pod V-ki (boje sie ze to kola pod tarcze byly) @ Szaq, jezdziłeś na nich czy tylko ze znanych Ci opni tak twierdzisz ?... Ja tam raczej nie wierze w takie duperele że "Kolega mi mówił..." "wiesz że tamten mówił..." Tylko od samych użytkowników No cóż zobczymy kupiłem te XTR XR. 4.1 i przejechałem na nich dopiero ok. 100km więc nie moge za dużo powiedzieć, ale mam nadzieje, że wytrzymią "troche"...
Black Magic Napisano 23 Lutego 2008 Napisano 23 Lutego 2008 Witam!!! Jezeli mozecie, to podsuncie jakies dobre, lekkie i wytrzymale kola MTB pod v-ki do 1000zl. Waze 63kg:P:P
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.