Skocz do zawartości

[Rower] Na poczatek


Kamala86

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Po wielu wielu latach zdecydowalam sie znow wsiasc na rower w ramach cwiczen aerobowych. Mysle o przyjemnych wypadach do parku, na jakies krotkie godzinne trasy rowerowe i na dojazdy do pracy. Wiec mysle o hybrydzie. I tu mam trzy rowery nad ktorymi sie zastanawiam. Mam 164cm wzrostu.

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&categoryId=165534&langId=-1&productId=1173783&storeId=10001

 

Lub

 

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&categoryId=165534&langId=-1&productId=1173743&storeId=10001

 

Lub

 

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductMobileDisplay?catalogId=10151&langId=-1&categoryId=165534&productId=1296565&storeId=10001

 

 

Dziekuje za pomoc. :)

Napisano

Jeśli cyferki w nazwie użytkownika oznaczają Twój rocznik, to sformułowanie: po wielu latach brzmi trochę śmiesznie - przynajmniej dla mnie :D.

Nie bardzo dajesz sobie pomóc. Podałaś linki do stron zagranicznych i niewiele z tego rozumiem.

Czy hybryda - oznacza rower ze wspomaganiem elektrycznym? Jeśli tak - to na tym się nie znam.

Nie podałaś lokalizacji, a to - moim zdaniem - ważne. Jeśli to teren w miarę równinny, a rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej i codziennych dojazdów tu i ówdzie, to zastanów się, czy potrzebny Ci jest taki wypas: kilkanaście biegów, tarczowe hamulce itp. Mnie do jazdy po Mazowszu i na pograniczu świętokrzyskiego - w zupełności wystarcza single-speed. Tani, prosty, bezawaryjny. Zresztą i w singlu jest możliwość zastosowania dwóch biegów (przez odwracanie koła), a docelowo - bardzo szeroki zakres. Zębatki tylne do singla są od 13 do 25T.

Przy tym wzroście - zwróć uwagę na rozmiar ramy. To jest ważniejsze niż wszystko inne. Jestem o 10 cm wyższy i jeżdżę na ramie 53 cm. Dla Ciebie - myślę że nie więcej niż 50. Rowery o takim rozmiarze widziałem kiedyś na portalu ogłoszeniowym w dziale dziecięce :D, ale sprzedający po prostu nie miał pojęcia czym handluje. Małe - jest piękne :). Nie ma sensu męczyć się na wielkiej, ciężkiej i rozlazłej krowie, na której nie da się ustawić prawidłowej pozycji.

Jeśli podasz więcej konkretów - spróbuję coś podpowiedzieć, ale nie obiecuję, że natychmiast, bo mam ograniczony dostęp do internetu.

Napisano

Podalam linki ze sklepu w ktorym bede rower kupowac wiec nie wiem co innego moglabym zrobic.

No dla mnie nie jezdzenie przez 15 lat to duzo ;)

Hybryda to nazywaja rower do wszystkiego. Czyli cos pomiedzy gorskim a szosowym.

Napisano

Proponuję się po prostu przymierzyć, jak się da to choćby 30 metrów przejechać. W tym roku kupowałem rower i wyszedłem ze sklepu z takim którego zupełnie nie brałem pod uwagę.. Po przejażdżce okazało się, że był wygodniejszy, bardziej zwrotny, ładniejszy..

 

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

Hybryda to nazywaja rower do wszystkiego.
 

Jeśli coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest do niczego ;)

Rowery, które widziałem na obrazkach - skrajnie się różnią. Ten pierwszy, to coś podobne do krosa, ostatni - typowo miejski, tylko trochę za mocno wybajerzony. W dalszym ciągu więc nie wiem, czego od swojego rumaka oczekujesz?

 

Proponuję się po prostu przymierzyć, jak się da to choćby 30 metrów przejechać.

Nawet 300 m - to zdecydowanie za mało, żeby stwierdzić, czy będzie odpowiedni. Może lepiej przejechać się na rowerze znajomego co najmniej 3 km i wyrobić sobie opinię, co w nim Ci odpowiada, a co nie. Zarówno pod względem geometrii, rozmiaru, jak i osprzętu.

Z #1 nie wynika, że masz jakieś szczególne, sportowe ambicje, więc może by pójść w kierunku tego ostatniego? Tylko zastanów się, czy potrzebny jest Ci amor, tarczowe hamulce i napęd 3xn (na obrazku nie widzę ile ma z tyłu koronek).

Niedawno widziałem panią - gdzieś tak może w Twoim wieku na rowerze typu holender (3-5 biegów w piaście, sztywne widły, hamulec przedni - szczękowy, tylny - w torpedzie), dodatkowo wiozła w foteliku kilkuletnie dziecko i miała nie mniej niż 3 dyszki na budziku. A więc można? - można :) 

Napisano
Hybryda to nazywaja rower do wszystkiego.

Hybryda to inaczej fitness. Rower jak szosowy ale o bardziej relaksacyjnej geometrii i z prostą kierownicą.  Bez amortyzatora. Wg wielu - idealny rower uniersalny.

 

W żadnym wypadku nie myśl o single-speed - chyba, że masz idealnie płaski teren. To rower bez przerzutek - jak auto z jednym biegiem.

Zastanów się, czy:

- chcesz amortyzator (przydatny na krawężnikach, górkach-dołkach itd ... ). Jeżeli nie chcesz - bierz rower z karbonowym widelcem, na aluminiowym zniszczysz sobie nadgarstki.

- chcesz bagażnik - przydatny do wożenia drobiazgów do pracy (z koszyka na kierownicy lubią wylatywać).

- chcesz pełne błotniki i osłonę łańcucha - ten zestaw się bardzo przydaje jeżeli w pracy po dojeździe nie chcesz się przebierać, zwykle jednak rowery tak wyposażone sa ciężkie, toporne i wyglądasz na nich jak własna ciotka ; )

 

Moim zdaniem: 

- pierwszy odpada bo aluminiowy widelec. Przez godzinę można się umęczyć : ) No i może z czasem wypady będą dłuższe ...

- trzeci - no taki komfortoy mieszczuch dla starszej pani albo po bułki do sklepu.

- drugi - rower crossowy, najbardziej uniwersalny. 

Z tych trzech które podałaś szedłbym w drugi gdybym musiał.

Ale musiałbym być strasznie przymuszany te rowery wyglądają na tak atrakcyjne jak strona która je prezentuje ; ((

 

Moja propozycja: wybierz między fitnessem (ale z karbonowym widelcem) a crossem, Jak wybierzesz to zadaj pytanie o optymalny wybór w danej cenie - po przeszukaniu googlem tego i innych forów oczywiście.

Jak wybierzesz crossa, to dokkup sobie jakiś tani bagażnik i błotniki.

 

Albo: Jesteś fit i chcesz być trendy - bierz hybrydę, chcesz rower uniwersalny który nigdzie nie będzie najlepszy (miasto, las, droga dla rowerów, dojazdy do pracy) ale wszędzie da sobie radę - bierz crossa i dokup bagażnik i błotniki, chcesz powoli i z godnością ale czysta dotoczyć się do pracy - bierz mieszczucha z łabędzią szyją. Ale przemyśl, czy chcesz to badziewie które wrzuciłaś. Hint - z tyłu ma mieć co najmniej 8 biegów.

 

Pzdr.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...