biker_xc Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Cześć, kilkanaście lat temu zakupiłem jak w temacie. Teraz zamierzam wymienić magnuma na Suntour Epixon lub Raidona. Jeszcze się zastanawiam nad wyborem, gdyż jeżdżę głównie po asfalcie i ścieżkach leśnych. Ważę około 100 i mam nadzieję zgubić kilka, kilkanaście kilo. Ponieważ nie do końca jestem przekonany do wymiany amorka, zanim podejmę ostateczną decyzję o zakupie, pomyślałem, że zrobię serwis tego co mam. Amorek ma około 10000km przebiegu. Kilka lat w ogóle nie jeździłem. Muszę przyznać, że nigdy nie był otwierany, nigdy nie było w nim nic robione. Wiem, że widelec jest już raczej wiekowy i może być problem z częściami. Znalazłem manuala http://www.spoke-n-word-cycles.com/TechnicalDocuments/Manitou/Manitou%202001/Manitou%202001%20Magnum%20Service%20Manual.pdf jednak z uwagi na to, że nigdy nie robiłem serwisu nie do końca wiem czego się spodziewać i co powinienem wymienić. Ile i jakiego oleju wlać wiem, ale czym jeszcze powinienem smarować amor? Może jest jakaś bliźniacza konstrukcja, której demontaż znajdę na youtube. Amor jeszcze sprzed czasu youtube, stąd niewiele udało mi się znaleźć. Znalazłem jedynie info: d.prod. 2001 skok 77 mmelastomer,sprezyna,olejsystem tcpregulacja twardosci(czy jak to sie tam zwie)system smarowania microlubewaga cos kolo 1,6 kg Czytałem ogólne informacje o serwisowaniu amorków, oglądałem na youtube, czuję się na siłach, bo umiejętności manualne mam, jednak brak doświadczenia w serwisowaniu amortyzatorów sprawia, że zanim go otworzę, chciałbym wiedzieć na co być przygotowanym. Bez względu na to czy kupię nowy, serwis tego i tak wykonam, bo trafi na półkę. A tak wygląda w rowerze: https://photos.app.goo.gl/cLYVvpJQ9XGRqk3n1 Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc. Cytuj
Ilia Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 (edytowane) Spodziewaj się raczej czegoś strasznego. Mój po pierwszym otwarciu gdy dowiedziałem się, że z widelcem w ogóle trzeba coś robić, wyglądał gorzej od tego. Druga sprawa, że za pierwszym razem może Ci trochę nie wyjść. Ja robię teraz dużo widelców bez zająknięcia, ale jak robiłem to pierwszy raz to za siódmym razem zrobiłem wszystko jak trzeba. Ale to zależy też od stopnia skomplikowania konstrukcji, a ten Manitou jest raczej prosty. Lepiej się uczyć na tym niż na jakimś nowym. Po za tym nie operaj się tylko na sztywnych wytycznych, ale rób to z głową. Powodzenia. Edytowane 19 Września 2017 przez Ilia Cytuj
artofnois Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Może się przyda. http://biketrip.spb.ru/manitou-mars-service/ Cytuj
biker_xc Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 Dzięki za pomoc. Jutro powinienem mieć już olej RS 5wt, więc pewnie będę chciał zajrzeć do środka. Czym smarować oringi przy montażu. Mam nadzieję że nie będzie takiego syfu jak na zdjęciach wyżej, bo amorek ciężko nie miał. Pozdrawiam Cytuj
Ilia Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Ja do każdego amortyzatora używam PM 600 Military. Cytuj
biker_xc Napisano 20 Września 2017 Autor Napisano 20 Września 2017 (edytowane) A więc jestem już po pełnym serwisie. Po odkręceniu "korków" u góry wylałem olej z prawej goleni, z lewej wyciągnąłem elastomer, sprężynę i po wsadzeniu imbusa na przedłużce zacząłem kręcić. I gdy tak sobie kręciłem okazało się, że rozdzieliłem golenie dolne od górnych zdemontowałem osłony gumowe, wyczyściłem wszystko ze smaru. Właściwie głównie był tam smar. Prawie zero syfu. A o syfie jak na zdjęciu powyżej w ogóle nie było mowy Nasmarowałem golenie, złożyłem, zalałem olejem i skręciłem wszystko do kupy. Amor działa, nic się nie leje. Przy demontażu okazało się, że oring na tłumiku olejowym jest pęknięty, więc wymieniłem na podobny. Jutro w sklepie z oringami postaram się dobrać idealny. To by było chyba na tyle jeśli chodzi o serwis tego amorka. Muszę się jeszcze przejechać, żeby zobaczyć czy jest różnica. Dziwi mnie trochę ilość oleju, która weszła, bo zgodnie z instrukcją powinno wejść 90ml a weszło jakieś 60. Oczywiście 90 też by się zmieściło, ale poziom byłby zbyt wysoki. Zlanego oleju było porównywalnie do tego co wlałem. Pozdrawiam PS. możliwe, że nazewnictwo, którego używam ma się nijak do właściwego, więc proszę o wybaczenie, ale to mój pierwszy serwis i pierwszy kontakt z wnętrzem amorka. Konstrukcja właściwie prosta jak budowa cepa Edytowane 20 Września 2017 przez biker_xc Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.