Alsew Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Może zacznę od tego że obecnie mam komplet Vittoria Barzo 2,1 i jestem mega zadowolony z tych gum. Jeżdżę głównie po lesie, trochę po szutrach i dojazdowo po betonach (max 5%). Teren nie jest górzysty, chociaż stromych pagórków trochę się znajdzie. Na cieplejszą część roku Barzo są idealne, ale jeżdżę do minus 10 stopni więc często trafi się śnieg czy zmarzlina, a jesienią więcej błota na trasie. Dlatego też szukam czegoś co da więcej pewności na przodzie, ale nie będzie kotwicą w lżejszym terenie. Na tylnym kole zostaje Barzo. Moje typy na tą chwilę to : - Hutchinson Toro 2,1 - kompletny brak opinii o tej oponie na forum a wygląda bardzo obiecująco - jestem jej bardzo ciekaw - Michelin WildGripr 2,1 - niby uniwersalna ale czy nie za bardzo? - Maxxis Ardent 2,2 - podobno słabo oczyszcza się z błota ale w sumie błoto w mojej okolicy nie jest zbyt "lepkie" - Nobby Nic 2,25 - jakoś patrząc na ten bieżnik nie widzę tego, żeby było dużo lepiej niż teraz - Continental Mountain King 2,2 - mam mieszane uczucia - Vittoria - no właśnie nie bardzo widzę oponę z tym logo na takie warunki A Barzo 2,25 chyba nic nie zmieni... Jakieś pomysły, opinie?
teraw Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Mój Ardent z błota oczyszcza się dobrze. mam 2,4
HarveyDent Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Ale barzo jest całkiem ok na takie warunki. Sam używam na przodzie. Na tyle zamula. IMHO bardziej na błoto to już będzie kotwica o której piszesz.
woojj Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 barzo jest całkiem ok na takie warunki ja na nich w każdych warunkach śmigam....wersja 2,25 -śnieg i błoto ogarniają świetnie....nie tak jak Conti MK ale to już kotwice.
Alsew Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 ja na nich w każdych warunkach śmigam....wersja 2,25 -śnieg i błoto ogarniają świetnie.... Na tych 2,1 przelatałem ostatnią zimę i w sumie bez gleby się obyło... Ale co to była za zima? Ta wersja 2,25 kusi. Ciekawe czy różnica byłaby wyczuwalna? Na błoto w sumie poleca się węższe opony, więc na śnieg raczej też ? Szukam czegoś pomiędzy Barzo a Conti MK. Najbardziej zaciekawiło mnie Toro. Nikt jej nie ujeżdżał???
woojj Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 U vittori jest Gato.....Goma...ale nie używałem
HarveyDent Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Ta wersja 2,25 kusi. Ciekawe czy różnica byłaby wyczuwalna? Choć sam mam 2.25 to sądzę że większą różnice poczujesz jak zejdziesz z ciśnieniem. Sprawdź okolice 1,5 bara. Wywalenie dętek oczywiście wskazane
Alsew Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 Sprawdź okolice 1,5 bara Znam te rewiry U vittori jest Gato.....Goma. Gato to typowy błotniak, czytałem opinie że jest kiepski wszędzie po za błotem, więc odpada. Goma już ciekawsza, szkoda że najwęższa jet 2,25, bo jak już ma być 'kotwica' to wolałbym węższą , tak 2,1. Znalazłem kilka bardzo dobrych opinii na temat Toro na innym forum http://rowerowanie.pl/forum/viewthread.php?forum_id=44&thread_id=1879&rowstart=40 str 3-5
zekker Napisano 20 Września 2017 Napisano 20 Września 2017 Na błoto w sumie poleca się węższe opony, więc na śnieg raczej też ? Temat rzeka bo rodzajów śniegu jest zatrzęsienie. Osobiście stawiałbym na szerszą jak jeździsz w terenie, bo będzie tam mniej ubitego śniegu i węższa nie będzie gdzie się miała dokopać, a tylko niepotrzebnie będzie się zapadać. Poza tym między 2,1 a 2,25 raczej zasadniczej różnicy nie ma, więcej zmieni dobór ciśnienia.
malutki Napisano 20 Września 2017 Napisano 20 Września 2017 Znam te rewiry Gato to typowy błotniak, czytałem opinie że jest kiepski wszędzie po za błotem, więc odpada. Goma już ciekawsza, szkoda że najwęższa jet 2,25, bo jak już ma być 'kotwica' to wolałbym węższą , tak 2,1. Jakoś nie zauważyłem że jest keipski. Używam wersji Gato 2,3 TNT (na DT 533d) i jestem bardzo zadowolony, jedynie żałuję że ją założyłem po błotnym maratonie w Polanicy.
Alsew Napisano 20 Września 2017 Autor Napisano 20 Września 2017 Jakoś nie zauważyłem że jest keipski. Używam wersji Gato 2,3 TNT Ja myślałem o tej wersji http://velonews.pl/posts/5102-vittoria-gato-ii-idealny-all-rounder?start_date=2017-07-30
siemalysy Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Siema :-) Jejku jak ja dawno na forum nic nie pisałem ;-) @Alsew Wybrałeś już coś? Też stoję przed podobnym dylematem. Z tym, że znam opony Michelin Wild Grip'r tyle, że wersji o szerokości 2,25. Niestety nie mieściła się za bardzo w tylnych widełkach mojej nowej ramy i je sprzedałem. A uważałem je za świetne opony na sezon jesień-zima-wczesna wiosna gdzie błota jest masa. Dawały sobie radę całkiem przyzwoicie. W czasie kiedy zmieniałem te opony nie znalazłem Wild grip'rów węższych i kupiłem co innego. Teraz znów jest jesień, znów błota nie brakuje, a na moich Race Kingach jazda w obecnych warunkach to często nic przyjemnego. Myślałem o Maxxis Ikon ale teraz widzę w Decathlonie za 120 zł dwa Michelliny. Też waham się na co postawić.
Alsew Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Wybrałeś już coś? Też stoję przed podobnym dylematem. Ostatnio miałem trochę wydatków rowerowych (jakiś łańcuch, mostek, siodło ) i temat się rozmył... Brykam na Barzo i jestem pełen uznania dla tych gum. Może nie wyglądają na takie ale w terenie naprawdę dają radę. Ostanie przygody w błocie, kałużach i grubej warstwie mokrych liści sprawiły, że czuję się na nich jeszcze pewniej i zaczynam się zastanawiać nad sensem zmiany. teraz widzę w Decathlonie za 120 zł dwa Michelliny Też na nie patrzyłem. Tylko że nie potrzebują 2 sztuk, więc gdyby ktoś chciał zrobić zrzutę to dawać znaka na PW. Podobnie z Toro.
siemalysy Napisano 6 Listopada 2017 Napisano 6 Listopada 2017 Długo zastanawiałem się nad tymi Barzo jeszcze przed zakupem Race Kingów. Czytałem opinie, że szybko się zużywają i sobie odpuściłem. Ja potrzebuję dwóch więc ta opcja z Wild Grip'r za sensowną cenę mnie kusi :-) Dopiero dopatrzyłem, że Toro tez w komplecie całkiem rozsądne pieniążki kosztuje. Tylko, która opcja lepsza...
Alsew Napisano 6 Listopada 2017 Autor Napisano 6 Listopada 2017 Długo zastanawiałem się nad tymi Barzo jeszcze przed zakupem Race Kingów. Czytałem opinie, że szybko się zużywają i sobie odpuściłem Jak się używa zgodnie z przeznaczeniem (las, szutry, piach, błotko itd) to wcale szybko się nie zużywają. Mam na komplecie przekulane 3 tys km i przód wygląda jak nowy, a tył jeszcze drugie tyle pociągnie. Toro tez w komplecie całkiem rozsądne pieniążki kosztuje. Tylko, która opcja lepsza... Wydaje mi się, że Toro w trudnym terenie jeszcze lepiej sobie poradzi od Miśków.
siemalysy Napisano 7 Listopada 2017 Napisano 7 Listopada 2017 Dzięki za info o Barzo. W przyszłym letnim sezonie sprawdzę je u siebie :-) A teraz muszę coś kupić na błoto. Jeszcze nic nie wybrałem. Zajadę jutro może do Deca to pomacam obydwie. Na stronie pokazuję, że u mnie stacjonarnie są dostępne oba modele.
malutki Napisano 8 Listopada 2017 Napisano 8 Listopada 2017 widzę w Decathlonie za 120 zł dwa Michelliny już od miesiąca w żonki rowerze zamontowane :-) za tą cenę czasem można kupić jedną sztukę więc nie ma się co zastanawiać. Drugą zawsze możesz sprzedać lub zostawić na zapas. Te TORO też oglądałem w Decathlonie ale one sprawiają wrażenie że ważą kilogram więcej ;-)
Alsew Napisano 8 Listopada 2017 Autor Napisano 8 Listopada 2017 Te TORO też oglądałem w Decathlonie ale one sprawiają wrażenie że ważą kilogram więcej ;-) Wg danych na stronie Decathlona Toro są cięższe o całe 65 gramów od Miśków, co stanowi pomijalną wartość w tym przypadku.
siemalysy Napisano 8 Listopada 2017 Napisano 8 Listopada 2017 Byłem dziś w decathlonie. Wagowo biorąc w dłonie dwa komplety wydaje się, że jest podobnie. Toro ma wyższe klocki boczne. Są one konkretne. Ja jednak zdecydowałem się na Miski ;-) Jutro zmienię bo sie po 16 weekend zaczyna, a w piątek w las na rower
Alsew Napisano 8 Listopada 2017 Autor Napisano 8 Listopada 2017 A ma ktoś porównanie tych Miśków z oponami typu Barzo, Xking czy Rocket Ron? Chodzi mi typowo o jazdę w terenie. Błoto, piach,śnieg, korzenie itd. Opory na betonach mogą być, ewentualnie szybkie szutrowe odcinki mile widziane
siemalysy Napisano 28 Lutego 2018 Napisano 28 Lutego 2018 Siema. Kilometrów na tych Miśkach za dużo nie zrobiłem, a zauważyłem dziś jakieś pęknięcie na boku opony. Może jest to nawet rozcięcie tylko nie bardzo przypominam sobie żebym jeździł gdzieś gdzie mogłoby się to stać. Z drugiej strony nie musi to być świeże i rozbite szkło w liściach mogło się do tego przyczynić... W każdym razie wygląda to tak: Napisałem do Decathlona. Wątpię w jakieś powodzenie reklamacji ale spróbować warto.
Alsew Napisano 28 Lutego 2018 Autor Napisano 28 Lutego 2018 No dobrze to nie wygląda... Zimy właściwie nie było, śnieg w moich okolicach leżał tydzień było tylko błotniście przez jakiś czas i tak w sumie przelatałem 2 zimę na Barzo i jestem mega zadowolony z tych opon!
Track Napisano 28 Lutego 2018 Napisano 28 Lutego 2018 Zima u mnie w pełni i jeżdżę na starych wersjach WTB Weirwolf 2,1 (ta po prawej) - nie miałem bardziej przyczepnej opony na warunki zimowe. Raz tylko zaliczyłem poślizg na oblodzonej drodze przysypanej świeżym śniegiem.
bobiik Napisano 28 Lutego 2018 Napisano 28 Lutego 2018 Jezdzilem na Hutchinsonie Toro z przodu jw wersji tubless ready eszcze jak mialem 26 cali ,a na tyle była Cobra też tubeless tego samego producenta. Super zestaw. Szybki i dajacy gwarancje na dobr prowadzenie w zakrętach
zekker Napisano 1 Marca 2018 Napisano 1 Marca 2018 17 godzin temu, siemalysy napisał: rozbite szkło w liściach mogło się do tego przyczynić Żeby oponę ciąć, to szkło nie może sobie luźno leżeć w liściach, bo się najzwyczajniej przesunie pod naporem opony. Bocznego uderzenia można nie zapamiętać, bo jadąc w terenie i tak rzuca rowerem na nierównościach Jeżeli pokusiłbym się o analizę, to być może jest to wada fabryczna. Zwróć uwagę jak wygląda opona tuż nad tym rozcięciem, jest taki dołek w gumie, sugerujący że oplot jest uszkodzony. Gdyby to było rozcięcie, to by guma z zewnątrz miała jakieś ślady.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.