wachus Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Witam Podczas jazdy dochodzi popiskiwanie z okolic albo z samej tylnej przerzutki. z początku jazdy mniej słyszalne a pod koniec można dostać roztrojenia nerwowego.. Rozkręcałem tylną przerzutkę - czyściłem i smarowałem sprężyne w tylnej przerzutce od strony jak przerzutka jest przykręcana do haka. Drugą sprężynę wyczyściłem w miarę możliwości i psiknąłem silikonem w sprayu. Do trzeciej nie ma możliwości jak się dostać. Wymieniłem ostatnią kółeczka w tylnej przerzutce (tulejek w środku niczym nie smarowałem bo przyjąłem że już są fabrycznie nasmarowane). Łańcuch nasmarowany. Oba blaty mocno do siebie przykręcone. Wszystkie zabiegi dają skutek na ok 10km i jest spokój a później wszystko powraca po staremu... Już nie wiem skąd te popiskiwanie... Kaseta może piszczeć na bębenku ?
kijanka96 Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Pewny jesteś, że to przerzutka? Elementy w niej raczej nie powinny piszczeć. Masz hamulce tarczowe?
wachus Napisano 18 Września 2017 Autor Napisano 18 Września 2017 Nie posiadam tarczówek a dual-pivot Odgłos na pewno dobiega z napędu bo gdy przestaje pedałować to piszczenie znika
kijanka96 Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 To sprawdź te kółka. Najszybsze co można zrobić w tej chwili Ewentualnie sprawdź jeszcze ramę, czy nic przypadkiem nie ociera o nią, czy nie ma żadnego mechanicznego wytarcia. Tyle chyba moge pomóc :/
wachus Napisano 18 Września 2017 Autor Napisano 18 Września 2017 kółeczka wymienione na nowe co najlepsze I jeszcze takie wrażenie ze jak rower postoi po jezdzie to piski cichną wraz z kręceniem korby a później jak wsiądę na drugi dzień to piski z stopniowo zaczynają się nasilać z przebytą drogą. Łańcuch ? Choć mierzyłem przymiarem to nie jest rozciągnięty
radomir82 Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Nasmaruj łożyska kółeczek, piszczeć mogą łożyska/uszczelki w bębenku jeżeli masz piastę o budowie innej niż shimano.
Mod Team michuuu Napisano 18 Września 2017 Mod Team Napisano 18 Września 2017 Smaruj kółka. To jedyny element przerzutki który u mnie piszczał. Jak się rozgrzeją od tarcia to piszczenie się wzmaga. Zimne nie piszczą. Oczywiście zimne i ciepłe to pojęcie względne.
Piter233 Napisano 18 Września 2017 Napisano 18 Września 2017 Sprawdź jeszcze gumową uszczelkę od piasty jak masz(taka zewnętrzna). U mnie skubana też lubiła sobie popiszczeć, wystarczyło dać kapkę oleju pod tą gumkę.
wachus Napisano 18 Września 2017 Autor Napisano 18 Września 2017 Smarowałem stare kółeczka dwukrotnie i nic to nie dało dlatego kupiłem zupełnie nowe A co do piasty to widac że jest szczelnie zamknięta.
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 A łańcuch może piszczeć pomimo nasmarowania? I da rade na sprawdzenie założyć łańcuch z 9 kasety pod 10 ?
dovectra Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Wymieniłem ostatnią kółeczka w tylnej przerzutce (tulejek w środku niczym nie smarowałem bo przyjąłem że już są fabrycznie nasmarowane). na jakie?
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 http://allegro.pl/shimano-kolka-przerzutki-105-slx-deore-dyna-sys-10-i6821376776.html?snapshot=MjAxNy0wOS0xM1QxODoxNzoyMy41MzBaO2J1eWVyO2MxYzFhN2M1Mzg1NjM2ZjFlYWI2YTllMjEwZjgxYmRmZTFiZDNhZDA1MDk2MjFlZDBkNWMwZDFiMzM1ZDQ5NmY%3D
dovectra Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 one nie maja smaru fabrycznie, rozbierz i nasmaruj.
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 Nasmarowałem olejem do łańcuch typu finisha line. Na dniach sprawdze na ile pomogło
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 smarowałem stare kółeczka i nie zwalczyło to pisków to teraz nowe kółeczka postanowiłem przesmarować czymś "lżejszym". Jak zniknie pisk na pierwszej jeździe to już będę wiedział powód pisków i wtedy przesmaruje smarem
dovectra Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 dziwnie trochę ten tylny hak wygląda, jak pęknięty, co to za rama i z jakich materiałow?
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 nom, na zdjęciu dziwnie to wyszło, ale lampa to tak naświetliła że wygląda na pęknięty. Na żywo wygląda wszystko na całe Rama karbon a te haki - aluminium Panowie a takie jeszcze pytanie bez zakładania nowego tematu. Tylna przerzutka ogólne dobrze przerzuca mi biegi ale nie wiem czemu jak przerzucę na duży blat z przodu oraz na największą koronkę z tyłu to tak jakby lekko zaciągało łańcuch na przerzutce i jak zakręcę korbą do tyłu to po chwili łańcuch spada z blatu. I to tylko dzieje się w takiej konfiguracji. Czym to może być spowodowane ?
Piter233 Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Zbyt duży przekos, ewentualnie zła linia łańcucha. Wrzuć całą specyfikację wraz z modyfikacjami. A co do kółeczek, spróbuj szukać gdzie indziej, bo jeśli na innych kółeczkach jest to samo to raczej nie wina samych kółeczek.
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 A w jakiś sposób mogę zmniejszyć ten przekos aby to zniwelować ? Co do kółeczek to nasmarowałem te nowe i na dniach sprawdzę, ale jak to dalej będzie popiskiwać to naprawdę nie wiem... Pozostaje jakąś inną przerzutkę na próbę założyć.
Piter233 Napisano 19 Września 2017 Napisano 19 Września 2017 Jak masz wszystko dobrane fabrycznie to raczej nic z tym nie zrobisz, najpierw wrzuć specyfikację roweru. Co do przerzutki sprawdź jeszcze odległości wózka do obudowy przerzutki - przy górnym kółeczku, czyli tam gdzie się obraca podczas napinania.
wachus Napisano 19 Września 2017 Autor Napisano 19 Września 2017 W jakim sensie sprawdzić ? I co uznać za prawidłowe jeśli mówimy tu o tej odległości wózka do korpusu przerzutki
Witboj Napisano 20 Września 2017 Napisano 20 Września 2017 Nie zniwelujesz przekosu chyba,że założysz napad 1*1 albo biegi w piaście. Nie wolno używać biegów na przekosie tzn. największej zębatkę z przodu i 2 największych z tyłu (a nawet 3 zależy od napędu) i odwrotnie tzn. najmniejszej z przodu i 2 najmniejszych z tyłu.
wachus Napisano 20 Września 2017 Autor Napisano 20 Września 2017 To tak na dobrą sprawę użytecznych biegów jest o wiele mniej niż można z początku sądzić
Mod Team michuuu Napisano 20 Września 2017 Mod Team Napisano 20 Września 2017 Nie wolno używać biegów na przekosie tzn. największej zębatkę z przodu i 2 największych z tyłu (a nawet 3 zależy od napędu) i odwrotni A w napędzie 1x11 lub 1x12? Z definicji jeździsz na przekosach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.