Skocz do zawartości

[Amortyzator] Leżak magazynowy, warto?


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Przeglądam oferty amortyzatorów, niestety tegoroczne/ zeszłoroczne są poza moim budżetem a za przyzwoite pieniądze można kupić tzw "leżaki magazynowe".

 

Czy warto kupić taki amortyzator? Czy załóżmy w 5 letnim amortyzatorze wypadałoby zrobić od razu pełny serwis, uszczelki/ oringi itd nie parcieją po takim czasie? Czy warto ryzykować zakup bez gwarancji? Jak wiadomo nie ma wtedy gwarancji producenta ( jedynie ta sprzedającego).

 

Z jednej strony ceny są atrakcyjne ( sporo poniżej 1000 zł za RS RECON GOLD), z drugiej strony taki zakup to jednak spore ryzyko. Co o tym sądzicie?

Napisano

Jeżeli był przechowywany w normalnych warunkach to o uszczelki bym się nie martwił (mam 7 letniego Recona i wszystkie uszczelki oryginalne , do tej pory nie wymagały wymiany) , podstawowy serwis oczywiście wymagany jak przy każdym amorki.

Napisano

300zł około ubędzie z portfela przy wymianie uszczelek i oleju korzystając z serwisu w sklepie. Kupiłem rok temu foxa dwuletniego, który nie widział nigdy serwisu i jeszcze rok go katowałem i profilaktycznie zrobiłem full serwis, okazało się, że w środku ideał ale mimo wszystko śpi się spokojnie ;) Różnie to producenci określają, w przypadku mojego parcha zaleca się serwis nawet po 80h ciężkiej pracy, niecałe 4 dni ciągłej ostrej jazdy :D

Napisano

Smarowanie olejem, rozbieralny tłumik, lepsze tuleje ślizgowe  :thumbsup:

Napisano

Recon Gold to dobry i solidny wideł, bardzo prosty w serwisowaniu. Uszczelki nie powinny być sparciałe.... Ja bym rozsunął widelec i zrobił mały serwis (wymiana oleju w dolnych goleniach- o ile go nalali, smarowanie uszczelek, nasączyć gąbki)

Napisano

Powitoł

Mam RS SID'a z allegro, sprzedawał Buchar zarejestrowany tu na forum.

Produkcja bodaj 2012/2013, kupno/serwis/montaż na początku tego roku, zero oznak używania.

Według mechanika (drugi amor serwisowany u niego, wszystko na razie OK, więc mu ufam :) ) starczyło zmienić olej i uszczelki bez uszczelek kurzowych bo te były OK.

Gra i trombi zespół Kombi: amor reaguje na regulacje, blokady i zmiany ciśnienia w komorze.

Nic się nie łuszczy, nie odpada, nie parcieje, ogólnie nie widać wieku i zadowolony jestem.

  • Mod Team
Napisano

W przypadku Recona zrobiłbym mały serwis od razu o zakupie. RSy , szczególnie te z niższych grup, mają nieco za mało oleju w dolnych goleniach. Do tego przyda się nasączyć gąbeczki. To powinno wystarczyć.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...