Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak Babcię kocham... nie wiedziałem że tego dożyję ;/

 

Kiedyś zażartowałem z szymonbika na facebooku jak przeprawiał się canyonem aero  przez jakieś rzeki... nazwałem to aero przełajem... 

I proszę! Moim zdaniem kompletenie bez sensu ale wolny rynek więc każdy kupuje co mu się podoba

Napisano

Trochę jak fat-bike. Przy czym gravel ma znacznie więcej sensu, bo można nim sprawnie pomykać po ogromnej części Polski. Można ułożyć wiele tras asfaltowo-terenowych, na które XC HT jest zbyt terenowym rowerem i tam gravel miałby sens. Natomiast wszelkie próby mocniejszego uterenowienia gravela trochę mnie bawią, bo najbardziej terenowym gravelem byłby XC HT z barankiem...

 

Mam wrażenie, że od kilku sezonów producenci nie mają już nic sensownego do zaproponowania, dlatego wymyślają i starają się promować nowe nisze. Wiele osób nie wie, jakiego roweru potrzebuje, natomiast świetnie czują, co jest modne.

Napisano

Dlatego jak nie wiesz co potrzebujesz to warto brać coś uniwersalnego i tu gravele trudno pobić. A że nie są już totalną nowością to aby sie wyróżnić to powstaja, specjalistyczne wersje ( wyścigowe. aero itd.) rowerów uniwersalnych. Taki absurd .

 

Wysłane z mojego KIW-L21 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Temat jest mylący. model aero to typowa szosa(nie typowa) z możliwością przerobienia na gravel.

 

Pomysł ciekawy. Szosa na sezon letni a na pożną jesień gravel, a to wszystko  w jednym rowerze.

Napisano

Temat jest mylący. model aero to typowa szosa(nie typowa) z możliwością przerobienia na gravel.

 

Przeczytaj to jeszcze raz i daj znać o co Ci chodziło :-) Żadnej szosy nie przerobisz na gravela bo najszersze opony do szosy to 26-27mm i wtedy każde błotko włazi w hamulce.

Napisano

W tym przypadku jest to możliwe. Rower ma zmienną geometrie,hamulce tarczowe,  miejsce na szerszą oponę ale tylko w przypadku rozmiar koła 650b może wejść większy rozmiar.

 

650 z szeroką oponą ma podobną średnicę co koła szosowe.

 

Napisano

Eh, jakaś dezinformacją się tu szerzy. To jest typowa szosa - agresywna geometria, w standardzie będą koła 700c x 28.

Od każdej innej szosy na rynku będzie się różnić możliwością założenia kół 650b x 45mm, np WTB Horyzon.

To jeszcze nie zmienia roweru w gravel ale pozwala na komfort na gorszej nawierzchni, dziurawym asfalcie, lekkim szutrze itp.
Nie zmienia to faktu że to rower typowo szosowy - same grube opony nie czynią gravela.

Marcin

Napisano

Czy to jest typowa szosa to kwestia dyskusji ;-) Pytanie czy bliżej mu do szosy czy do gravela - przecież on ma też zmienną geometrię przez wkładkę w widelcu - OK, ma też przerzutkę z przodu i z oponami 28mm (dostrzegłeś na zdjęciach?) to rzeczywiście bardziej szosa.

Napisano

Czy to jest typowa szosa to kwestia dyskusji ;-) Pytanie czy bliżej mu do szosy czy do gravela - przecież on ma też zmienną geometrię przez wkładkę w widelcu - OK, ma też przerzutkę z przodu i z oponami 28mm (dostrzegłeś na zdjęciach?) to rzeczywiście bardziej szosa.

 

No nie wiem czy duskusyjna, ani zmienne geo (subtelne różnice w końcu), ani możliwość założenia grubszej opony nie przybliżają tego roweru do gravela. Zresztą od gravelowania w Rondo jest Ruut. A Hvrt to rower do śmigania po szosie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...