akkwlsk Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Okej, problem wielowarstwowy... Może mi ktoś powiedzieć jak działa ten element pomarańczowo-złoty, taki jakby korek do zbiorniczka widoczny na zdjęciu? Bo jestem prawie pewny, że zostałem dzisiaj z tej dziurki ostrzelany olejem hamulcowym (jeden krótki strzał snajperski) i chciałbym wiedzieć, czy mam już szukać nowej klamki. Dodam, że wystrzał nastąpił po przelaniu świeżym olejem (mineralnym, nie dotem) i celowo zalałem ciut więcej niż powinienem - może niepotrzebnie, bo miałem nieciekawy objaw: klamka po mocnym dociśnięciu przez 5-8 sekund trzyma mocno i jest twarda, po czym zaczyna się powolutku zapadać, a zacisk odpuszcza tarczę - odpuszczenie klamki i ponowne naciśnięcie powoduje, że znowu jest twarda i łapie mocno a po 5-8 sekundach znowu się zapada i tak w kółko... Obawiam się, że jakaś uszczelka przepuszcza, ale jestem noob więc pytam grzecznie, może jest nadzieja... Samo odpowietrzanie nic nie dało, pierwsze przelewanie również, stąd decyzja o zalaniu ciut większą ilością oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Złe wieści - to książkowy przypadek uszkodzenia klamki. jeśli jest miękka (a czasem potrafi być po przelewaniu) to oznacza, że hamulec jest gdzieś zapowietrzony. I nie dobija się wtedy oleju tylko ponownie odpowietrza. A tak płynu było za dużo w układzie i klamka cieknie. Generalnie da się do zrobić tak, że nie będzie ciekło ale problem prędzej czy później powróci - klamka w miarę użytkowania będzie coraz bardziej miękka. Jako ciekawostkę dodam, że Shimano wymienia klamki z tego typu objawem na gwarancji ale jakby nie patrzeć uszkodzenie jest niestety z Twoje winy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Ale ten objaw był przed pierwszym odpowietrzeniem, pierwszym przelaniem, drugim odpowietrzeniem i drugim przelaniem. Przy drugim przelaniu pozwoliłem tłoczkom w zacisku nie być schowanym na maksa, tak żeby ciut więcej oleju weszło, bo myślałem że może jest go za mało - hampel był naprawdę solidnie odpowietrzony. Dopiero po tym nastąpił wystrzał, powtarzam - wystrzał, nie wyciek. Wydaje mi się, że właśnie z tego pomarańczowego otworu - możesz wyjaśnić do czego on właściwie służy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 To taki "zawór" bezpieczeństwa. Jeśli w układzie jest za dużo oleju to którędyś musi się wydostać. Czy to ze względu na "dobicie" podczas przelewania czy też podczas zagrzania hamulca. Gdyby go nie było, układ zblokowałby się. Zakładając, że wszystko zrobiłeś dobrze klamka może być wadliwa, a z własnego doświadczenia wiem, że z tego właśnie powodu jest olbrzymia ilość reklamacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Kupujesz śrubę która pasuje(tam jest gwint) + oring i po problemie. A to jest chyba jakiś zawór bezpieczeństwa czy kij wie co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 17 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Myślę, że niestety jednak jakaś uszczelka przepuszcza wewnątrz klamki, a ten wystrzał z zaworu to był właśnie skutek większej ilości oleju, natomiast jedno z drugim raczej nie jest powiązane. Klamka niestety cieknie też od tłoku, dzisiaj przy świetle dziennym dopiero to widzę.. Reklamacja klamki z 2012 roku może być problematyczna Są jacyś magicy od serwisu tych klamek? Bo z tego co wiem nie da się kupić uszczelek. Pozostaje przetrząsnąć internety w poszukiwaniu leżaków magazynowych.. Wysłane z mojego MI 4i przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Kupujesz śrubę która pasuje(tam jest gwint) + oring i po problemie. Spróbuj tak zrobić i zobaczysz co się stanie :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 (edytowane) Uwzględniając to co napisałeś, to jak np jest to realizowane w klamce BL-785? Mam je na rowerze i nie widzę nic co by mogło jako zawór bezpieczeństwa służyć. Robią tak ludzie z XTR i nie tylko... jeżdżą i jeżdżą z tym, nawet znam osobę co tam miała zrobione. https://i.imgur.com/fcKWXF7.jpg Czy to mądre czy nie to już inna kwestia, ale przy braku wyjścia? ;p Edytowane 17 Września 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Kiepsko patrzysz ;-) Zobacz na to zdjęcie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/416b0bSb%2BKL.jpg Ujście znajduje się pod śrubą do odpowietrzania. A odnośnie wkręcenia śruby powtórzę: zrób tak sam, pojeździj i będziesz wiedział co się stanie. A to, że inni tak robią? No proszę... Poszukaj w sieci zdjęć naprawianych przez "Januszów" pękniętych ram. Jeśli ktoś oklei ją silvertapem i będzie jeździł, a rama nie pęknie to też polecisz to rozwiązanie? To nie działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 (edytowane) To raczej nie jest ten zawór: https://i.imgur.com/9who4yB.jpg To jest raczej mocowanie klamki, to srebrne to właśnie klamka Edytowane 17 Września 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Teraz widać? https://photos.google.com/share/AF1QipPA0qEsa0WHKEbHfplGDAVRISnKqf2Y4VDCJruaPY6jj3qHLvhs5e4lf63auKuS3Q?key=WUVTcWdXSmtMUjBSX0pkd2JobkFUNy1jdFNKZURn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 Aaa o tym mówisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 17 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2017 To ustalmy, że nie będę niczego zaslepiał śrubami i wróćmy do tematu uszczelek jest sens rozbierać klamkę i próbować ratować w przypadku nie znalezienia nowej sztuki? Wysłane z mojego MI 4i przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 17 Września 2017 Udostępnij Napisano 17 Września 2017 https://www.forumrowerowe.org/topic/196942-uszczelki-zamowienie-uszczelek-w-gg-trading/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.