piter614 Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 witam mam pytanie odnośnie tego amortyzatora RST Aerial 27.5 TnL-R, travel 130mm, axle 9mm, 1–1/8” mam go w rowerze dartmoor primal 27,5 chciałem zrobić mu servis lecz nie mam do niego instrukcji jak się do niego zabrać dodam że dawałem rower do servisu i nie dali rady zrobić przeglądu powiedzieli że nie wiedzą jak się za to zabrać czy nie mogli rozebrać pasuje mi zrobić przegląd rower jest użytkowany od marca dużo już przejechał proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Tak na szybko...odkręcasz dwie śruby imbusowe od dołu widelca i rozsuwasz amortyzator. Czyścisz dokładnie wszystko wewnątrz goleni, oraz górne lagi. Wciskasz smar pomiędzy dwa ślizgi (między dolny a górny) oraz smarujesz nim delikatnie same uszczelki. Całość skręcasz. To jedyny niezbędny serwis w tym amorze. Oczywiście trzeba sprawdzić stan wszystkich elementów. Operacja na 30 min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2017 A mam takie pokrętło do regulacji szybkości skoku i nie wiem jak je zdjąć Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Juz wiem jak to ściągnąć delikatnie podchaczylem śrubokrętem i wyskoczyło Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Jednak przy probie rozkręcenie kręciło się wkoło Mimo prób odkrecana ściskanie rozciąganie nic nie dało Wiec wykręcił górna część gdzie jest blokada skoku Po wykreceniu kluczem nasadowym rozmiar 24 ,śruba kręciła się dalej ,postanowiłem delikatnie pociągnąć za górna część którą Wyjolem bez problemu jednak okazało się ze wylała się cześć płynu, zaglądając do środka lagi zobaczyłem ze w środku jest nakrętka na klucz 13 ,wsadził długa przedluzke wraz z nasadka do środka i wykręciłem śrubę z dolnej lagi Jak się okazało rozebrane zasobnik (kardridz )z którego Wylal się płyn teraz nie mam pojęcia co tam był za płyn może ktoś podpowie co tam było ? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 24 Września 2017 Udostępnij Napisano 24 Września 2017 Wychodzi na to że kartusz jest rozbieralny- to dobrze. Trzeba go zalać olejem do amortyzatorów. Olej w zakresie między 5-7,5 w. To jest nowy amor w stajni rst... Zrób zdjęcia wszystkich elementów- każdy z osobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 24 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2017 kardridż znalazłem taki https://velo.pl/czesci/widelce/rst/kardridz-powietrzny jak porobię zdjęcia lepsze niż te co wrzuciłem to dodam jutro po południu biorę się za składanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Witam poskładać poskladalem zalałem wkład olejem 5w Wszytko nasmarowane odziwo działa [emoji1] Jedyna co nie pracuje to blokada amortyzatora by był sztywny Jednak powiem wam że jestem bardzo dociekliwym człekiem napisałem do servisu do USA w sprawie tego wkladu (kardridza /kartusza)że owy wkład jest nierozbieralny ,jest to bardzo dziwna sytuacja gdyż podczas jak pisałem wyciągania od góry po wcześniejszym odkreceniu poprostu cześć górna wkładu wyjęła się bez jakiegokolwiek problemu (użyłem siły bardzo małej jak bym otwierał Tyskie) Nie wiem co o tym wszytkim sądzić? [emoji29] Czyżbym zepsuł czuje raczej rozebrane coś co niby się nie rozbiera? Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Jedyna co nie pracuje to blokada amortyzatora by był sztywny a jak działał wcześniej????Blokował się na kamień??? Jak jest teraz??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 (edytowane) Wcześniej się blokował nie całkiem na kamień ale był zablokowany,Teraz jak jest odblokowany działa dobrze (syn stwierdził że blokada i tak jest mu nie potrzebna)Amortyzator został napompowany do 90 psi działa bez zarzutów, ta śrubę od dolnej goleni co nie mogłem odkręcić wkręciłem bez problemuZastanawia mnie jednak nadal co to za płyn był w tym zasobniku bo dziś użyłem tego oleju 5w olej jak olej tłusty czuję się pod palcami ale to co było w zasobniku przypominało bardziej wodę (bo było takie rzadkie )jednak zapach i kolor wymownie mówił ze jest to jakiś płyn (zostawił sporą plamę na klatce schodowej oczywiście posprzątałem po sobie)Dziś jak pisałem do wkładu wałem olej 5w jednak nie mam pojęcia ile go tam było trochę się rozlało na podłogę i trochę odlałem do stoika dziś z moich pomiarów po wielkości plamy i resztek na ziemi stwierdziłem ze wlej 30-35 ml ,nie wiem czy zasobnik miał być zalany po korek tym płynem nie mam pojęcia, ja wałem tyle ile uważałem, jak napisali mi z serwisu ze tego się nie rozbiera tylko wymienia na nowe tak odpisał mi serwis z Polski i serwis z USAAle amortyzator działa jak na razie jednak gdybym miał drugi zasobnik lub gdyby chociaż było coś o nim wiadomo czy on jest cały zalewany płynem czy nie wtedy bym zrobił tak samoDostałem takie coś z serwisu z USA może się komuś przyda jest to przekrój oraz spis części jakie są w wewnątrz tego amortyzatoraLub pomoże rozwikłać czy zasobnik można rozbierać czy niePGF093PH(A)爆炸.pdfWysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Września 2017 przez piter614 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 wg pdf tłumik to nierozbieralny kartusz ;-))) jak widać Polak potrafi. Jeśli kartusz się nie blokuje tzn że poziom oleju za niski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 Dodam od siebie tylko to że ten wkład nie jest skrecany tylko zwyczajnie wciśnięty na siłę na diecie w jednym miejscu nie ma oringa jest to oring 18x3 ten w tym wkładzie był delikatnie przyszczypniety prawdopodobnie przy skladaniu Po właśnie oleju do rurki 35 ml w sądziłem tłok do cylindra i wcisnolem na siłę srebna zatyczke wraz z nowym oringiem i ot całą filozofia Tak wygląda z bliska środek wkładu Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 26 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2017 Dziś rozebrane ponownie uzupełniłem olejem pod sam korek Działa wszytko i to nawet lepiej niż działało Dzięki za pomoc I mam nadzieje ze moje opisy się komuś przydadzą Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 brawo TY !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 4 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2017 dla zainteresowanych dowiedziałem się ze wkład jest zalewany olejem 5w o pojemności 70ml pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.