Skocz do zawartości

[Rst]RST Aerial 27.5 TnL-R


piter614

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanie odnośnie tego amortyzatora RST Aerial 27.5 TnL-R, travel 130mm, axle 9mm, 1–1/8” mam go w rowerze dartmoor primal 27,5

chciałem zrobić mu servis lecz nie mam do niego instrukcji jak się do niego zabrać

dodam że dawałem rower do servisu i nie dali rady zrobić przeglądu powiedzieli że nie wiedzą jak się za to zabrać czy nie mogli rozebrać

pasuje mi zrobić przegląd rower jest użytkowany od marca dużo już przejechał

proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko...odkręcasz dwie śruby imbusowe od dołu widelca i rozsuwasz amortyzator. Czyścisz dokładnie wszystko wewnątrz goleni, oraz górne lagi. Wciskasz smar pomiędzy dwa ślizgi (między dolny a górny) oraz smarujesz nim delikatnie same uszczelki. Całość skręcasz. To jedyny niezbędny serwis w tym amorze. Oczywiście trzeba sprawdzić stan wszystkich elementów. Operacja na 30 min. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiem jak to ściągnąć delikatnie podchaczylem śrubokrętem i wyskoczyło75e5a5fdb8d440b2e8c390788034f92b.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Jednak przy probie rozkręcenie kręciło się wkoło

Mimo prób odkrecana ściskanie rozciąganie nic nie dało

Wiec wykręcił górna część gdzie jest blokada skoku

Po wykreceniu kluczem nasadowym rozmiar 24 ,śruba kręciła się dalej ,postanowiłem delikatnie pociągnąć za górna część którą Wyjolem bez problemu jednak okazało się ze wylała się cześć płynu, zaglądając do środka lagi zobaczyłem ze w środku jest nakrętka na klucz 13 ,wsadził długa przedluzke wraz z nasadka do środka i wykręciłem śrubę z dolnej lagi

Jak się okazało rozebrane zasobnik (kardridz )z którego Wylal się płyn teraz nie mam pojęcia co tam był za płyn może ktoś podpowie co tam było ?4b718976622a654936d6f867bf90c2a5.jpgc5b5b3f847977ae982e97467796902b2.jpg10fcefa6139df8bf0aca74f38354c3e8.jpg3ea8cab64e15b17422e7c334e2c5c525.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam poskładać poskladalem zalałem wkład olejem 5w

Wszytko nasmarowane odziwo działa [emoji1]

Jedyna co nie pracuje to blokada amortyzatora by był sztywny

Jednak powiem wam że jestem bardzo dociekliwym człekiem napisałem do servisu do USA w sprawie tego wkladu (kardridza /kartusza)że owy wkład jest nierozbieralny ,jest to bardzo dziwna sytuacja gdyż podczas jak pisałem wyciągania od góry po wcześniejszym odkreceniu poprostu cześć górna wkładu wyjęła się bez jakiegokolwiek problemu (użyłem siły bardzo małej jak bym otwierał Tyskie)

Nie wiem co o tym wszytkim sądzić? [emoji29]

Czyżbym zepsuł czuje raczej rozebrane coś co niby się nie rozbiera?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej się blokował nie całkiem na kamień ale był zablokowany,
Teraz jak jest odblokowany działa dobrze (syn stwierdził że blokada i tak jest mu nie potrzebna)
Amortyzator został napompowany do 90 psi działa bez zarzutów, ta śrubę od dolnej goleni co nie mogłem odkręcić wkręciłem bez problemu
Zastanawia mnie jednak nadal co to za płyn był w tym zasobniku bo dziś użyłem tego oleju 5w olej jak olej tłusty czuję się pod palcami ale to co było w zasobniku przypominało bardziej wodę (bo było takie rzadkie )jednak zapach i kolor wymownie mówił ze jest to jakiś płyn (zostawił sporą plamę na klatce schodowej oczywiście posprzątałem po sobie)
Dziś jak pisałem do wkładu wałem olej 5w jednak nie mam pojęcia ile go tam było trochę się rozlało na podłogę i trochę odlałem do stoika dziś z moich pomiarów po wielkości plamy i resztek na ziemi stwierdziłem ze wlej 30-35 ml ,nie wiem czy zasobnik miał być zalany po korek tym płynem nie mam pojęcia, ja wałem tyle ile uważałem, jak napisali mi z serwisu ze tego się nie rozbiera tylko wymienia na nowe tak odpisał mi serwis z Polski i serwis z USA
Ale amortyzator działa jak na razie jednak gdybym miał drugi zasobnik lub gdyby chociaż było coś o nim wiadomo czy on jest cały zalewany płynem czy nie wtedy bym zrobił tak samo
Dostałem takie coś z serwisu z USA może się komuś przyda jest to przekrój oraz spis części jakie są w wewnątrz tego amortyzatora
Lub pomoże rozwikłać czy zasobnik można rozbierać czy niePGF093PH(A)爆炸.pdf

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez piter614
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie tylko to że ten wkład nie jest skrecany tylko zwyczajnie wciśnięty na siłę na diecie w jednym miejscu nie ma oringa jest to oring 18x3 ten w tym wkładzie był delikatnie przyszczypniety prawdopodobnie przy skladaniu

Po właśnie oleju do rurki 35 ml w sądziłem tłok do cylindra i wcisnolem na siłę srebna zatyczke wraz z nowym oringiem i ot całą filozofia

Tak wygląda z bliska środek wkładu bfd53decb89f422f04634b193218d151.jpg5d34dd97ea677b8bd049d0efa11589db.jpg2ecb601975d48082611c9c1da085e81e.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...