Skocz do zawartości

[rower] Marin czy Kona


andrzej.666.666

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

szukam roweru typu gravel, tak aby spisywał się na szybką jazdę na asfalt oraz żeby chodniki nie były straszne i drugi szutrowe.

Rower do 3.000zł.

Wypatrzyłem dwie marki. Kona oraz Marin, bardzo podoba mi się desing. Warto rozważać zakup jednego z tych rowerów?

 

http://marinbike.pl/nicasio-ss-2018-p103.html?c=71

 

http://www.konaworld.pl/menu,589,rove_al

 

http://marinbike.pl/nicasio-p130.html?c=71

 

 


LUB

 

http://www.gtbicycles.pl/rowery/2017-szosowe/enduroad/grade-claris

Napisano

Kona cała z aluminium wydaje się rowerem bardziej na dojazdy do pracy, niż wycieczki po szutrach. Alu widelec to pomyłka.

GT Grade nie ma mocowania dla bagażnika/błotników tylnych. 

 

Z konkurencji jest jeszcze Fuji Tread.

http://allegro.pl/fuji-tread-1-5-56cm-2017-rower-gravel-w-wa-i6926821761.html#thumb/1

http://allegro.pl/rower-fuji-tread-1-7-54-cm-z-3529-zl-i6956483744.html

Napisano

 

 

szukam roweru typu gravel, tak aby spisywał się na szybką jazdę na asfalt oraz żeby chodniki nie były straszne i drugi szutrowe.

Szosa lub pseudo-szosa na chodniku - to trochę lipa ;) Widziałem kiedyś szosowca (z lemondką!) na chodniku. Pasowało by zrobić zdjęcie i wstawić na Wiocha pl. :D

Jeśli chodzi o szutry, czy nawet polne drogi - kluczowe znaczenie ma szerokość opon. Jeżdżę na 25C i zatrzymują mnie tylko naprawdę grząskie błota i piaskownice. Przy czym - szersze (np. 28C) - wcale nie spisują się lepiej.

Do jazdy po gorszych drogach - warto by było mieć koła na 36 szprych. Mam właśnie takie (obręcze krosowe 18 mm szerokości) i są naprawdę pancerne, a przy tym - dość lekkie (poniżej 0.5 kg). Niedawno miałem porządnego dzwona i koło scentrowało się bardzo delikatnie. Nie obcierało o szosowy hamulec.

Geometria roweru - moim zdaniem nie ma związku z tym, po jakich drogach chcesz jeździć. Ma tylko znaczenie dla tego - jak chcesz jeździć. 

Napisano

Co do konkretnego modelu - nie będę się mądrzył. Mam stary, na stalowej ramie i stalowych widłach. Natomiast istotne jest - jeśli zamierzasz wydać od razu większą kasę - żebyś się do niego przymierzył. Jest na forum wiele tematów, w których ludzie pytają jak uzdatnić rower, którego rozmiar lub geometria im nie odpowiada, więc spróbuj nie powtórzyć tego samego błędu.

Napisano

c1ach polecił wartą rozważenia propozycję.

I jesli chodzi o napęd i jesli chodzi o uniwersalność. Z całym szacunkiem do stali (pomijając ze stal stali nie równa:) ) to naped w Marinie moze wydać ci się zbyt skromny (delikatnie ujmując) co do Kony- świetne ramy ale jak kolega zauważył widelec aluminiowy? nieporozumienie. W facie tak. Ale nie przy krawężnikach, dziurach i cienkiej oponie. (podobnie jak ma to np Jamis Renegate excile- też gravel)

 

może warto rozważyć?

 http://allegro.pl/rose-shimano-105-carbon-dt-2016-rok-i6956883457.html

z 1x... jak w gravelach bikepackingowo to moze;

http://allegro.pl/serious-grafix-sram-apex-disc-54cm-igla-i6964249596.html#thumb/10 

 

(strzelam w uniwersalne rozmiary:) )


a gdybyś zechciał się wyróżnic...

https://antymateria.com/gotowe/

popatrz  :rolleyes:

 

oczywiście gotowce i te 'przełajki' szosy. 

np magnetic blue 54. stal i węgiel, inne stal. 

Napisano

nie, przynajmniej ja się nie spotkałam. Prawdopodobnie najlepiej napisać o dokładne wymiary, sugerując się opisami z ich strony są dość uniwersalne.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...