Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie odnośnie przedniego hamulca czy powinien hamować tak samo ostro jak tylny? Dziś jeździłem i zauważyłem ze jak z taką samą siłą scisne klamkę od tylnego jak od przedniego tylne koło ani drgnie a przednie jestem w stanie bez problemu upchac (czyli jak by słabo trzymalo) lecz jak klamkę scisne ze znaczącą siłownię kolo stoi nieruchomo

Pytanie moje czy tak powinno być? Czy się zapowietrzyly czy raczej podlegają jakiejś regulacji (proszę o nie zjechanie mnie odnośnie mojego pytania)

Dzięki za odpowiedź

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Napisano

Przedni powinien być nawet mocniejszy niż tylny, bo jest podstawowy, a tylny pomocniczy. Jak klamka nie jest "gumowa" to nie jest zapowietrzony. Może masz zatłuszczoną tarczę i/lub klocki? Hydrauliki się nie reguluje pod względem mocy hamowania - działa albo nie działa i już.

Napisano

Muszę wyczyść i zobaczyć mam spirytus techniczny to będę wiedział czy były brudne

Klamka jest twarda nie poddaje nie jest jak to napisałeś gumowata

Posprawdzam i dam znać

 

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Napisano

A dotarłeś te hamulce?????

Hamulce są dotarte od zeszłego roku użytkowane dużo zjazdów było więc się dotarły (objaw zobaczyłem wczoraj)

 

Jak zmierzyłem siłę hmmm

Rower stał na kołach ja stałem z boku ściskając klamkę od tylnego lekko kolo stoi jak wryte

Ściskając klamkę przedniego kolo obraca się dopiero po użyciu znaczącej siły(mocne przytrzymanie klamki) koło się zablokuje

Dodam że mam drugi rower tam przytrzymując klamke lekko i koło stoi

Dlatego mnie to zainteresowało

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

A tak jeszcze spytam płyn używany w tych hamulca to Dot4?

https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/plyny-hamulcowe/dot/prod/plyn-hamulcowy-hayes np taki? Czy raczej musi być tej samej firmy co hamulce czyli Avid?

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Napisano

A jeszcze takie pytanko

Przed wczoraj chciałem ustawić bliżej klamki do kierownicy są tam takie śrubki którymi się kręci by ustawić odległość klamki

Moje pytanie czy to ma może wpływ na późniejszą prace hamulca

Dziś jeździłem i trzymając przedni mogę spokojnie jechać

Wyczyscilem później tarcze acetonem technicznym przetarłem klocki tez nim

Nie wiem jutro jak wstanę po nocce pojadę pojeździć zobaczę czy coś się zmieniło

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  • Mod Team
Napisano

 

 

A co będzie jak zamienię tylne klocki do przodu a przednie do tylu?

Może być różnie :D Jak chcesz to zamień klocki razem z tarczą. Raz, że od razu zaczną działać jak trzeba, bo są do tej tarczy dotarte, dwa, masz pewność poprawnego działania.

W przypadku zamiany samych klocków istnieje możliwość zepsucia tych dobrych, jak by przypadkiem tarcza nie była czysta. No i nie potrzebne docieranie.

Napisano

Odradzam zamianę klocków miejscami - będą się musiały najprawdopodobniej dotrzeć i zajmie to dużo dłużej niż dotarcie nowych. Jeżeli już załóż po prostu nowe klocki.

Napisano

Zanim poczytałem zmieniłem tył do przodu i przód do tylu objaw taki ze brak i jednego i drugiego

Tarcze przed zmianą Wyczyscilem tz odtuscilem

Jednak oglądając klocki zauważyłem ze te tylne które dałem do przodu mają z 1.5 mm nie wiecej (czy trzeba już je wymienić )

Te z przodu które dałem do tyły są dużo grubsze przed włożenie rozepchalem tloczki by nie ociera klocek o tarcze

Efekt końcowy taki

Lewa klamka ściska się duzo więcej niż wcześniej

Prawa na odwrót robi się twarda dużo wyżej niż wcześniej

Wczoraj dużo jeździłem z pojazdami i hamowałem na przemian raz przednim raz tylnym po pewnym czasie tył zaczol się docierać i zaczol hamować

Z przodem tez się polepszyło

Dodam jeszcze ze klocki przed założeniem czyścilem spirytusem technicznym (pomyślałem ze jak może się czymś zatuscily to jest to jakiś sposób )

Teraz jeszcze pojeździe i dam znać jak wyszło

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

  • Mod Team
Napisano

Czy pomoże - nie wiem, na pewno spowolni proces degradacji. Hamulec kupiłeś w grudniu ale ile leżał już zalany, ciężko stwierdzić, dlatego przelej go czym prędzej.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zależy to od tego czy zdarza ci się przegrzać hample. Niby lepiej mieć jak nie mieć, ale skoro piszesz, że dużo zjeżdżasz a klamki nie puchną, tarcze nie zmieniają koloru i ogólny dźwięk przy hamowaniu jest cały czas podobny to różnicy raczej nie poczujesz. 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy jest to normalny objaw ze klamkę hamulca można odchyleń w druga stronę (odkakuje jak się ją delikatnie mówiąc odciagnie od rączki )dodam film po południu (bo z telefonu jakoś nie moge)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...