kamikadze2014 Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Zauwazyłem że przecieka klamka. Nie jest to jakies mocne sikanie ale są ślady i są one 100% od puszczających uszczelek (ale nie membrany, raczej przy ruchomych elementach). Co ciekawe dałem temu kilka dni i mimo tego klamka jest całkiem sztywna i się nie zapowietrza. Mimo to wolałbym temat dopilnować i przed zimą posprawdzać o co chodzi. Nie chciałbym wymieniac samej klamki a rozebrac tę na części pierwsze. Plan jest taki, żeby wszystko dokładnie poczyscic, sprawdzic ewentualne uszkodzenia, odpowietrzyc i sprawdzić czy bedzie znowu puszczać. 1. Dam radę nie robiąc tego wczesniej? elementów widzialem ze jest sporo. Jest gdzies tutorial na to? 2. Odkrecanie klamki od przewodu bedzie skutkowac zakupem nowej oliwki czy jakiegos innego elementu?Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mieteczek Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to od uszczelek?Możliwe, że był skracany przewód i nie jest wystarczająco dokręcony przewód.Przyczyn może być mnóstwo, ale na pewno nie wiesz nic na 100%.Oliwkę kupujesz wtedy jak skracasz przewód, a nie jak wyciągasz.Ewt uszczelki mogą puszczać, jeżeli zalałeś hamulce shimano DOT'em, a nie olejem mineralnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Oliwkę kupujesz wtedy jak skracasz przewód, a nie jak wyciągasz. Jak skracasz to kupujesz oliwkę z wkładem , jak wyciągasz to tylko oliwkę kupujesz. Jeśli zostawisz starą i na nią skręcisz drugi raz to będzie ciekło. Ewt uszczelki mogą puszczać, jeżeli zalałeś hamulce shimano DOT'em, a nie olejem mineralnym. To nie jest wymagane Bez tego też potrafią puścić. Do shimano nie dostaniesz uszczelek , także albo dorabianie , albo zmiana całych elementów tj. klamek , zacisków itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2017 No opcje które mogą puszczać olej to elementy z uszczelkami. Nie ma mechanicznego uszkodzenia wiec tylko gumowe elementy mogą dawac ciała.Czytałem gdzieś, że jedyna opcja to wymiana samej klamki ale to nie wchodzi w grę- za 130zł wolałbym poszukać nowego hamulca (wiadomo, nie slx'a), stąd pomysł o rozbiórce i przeczyszczeniu klamki, tym bardziej, że mam wrażenie ze wraca z delikatnym zamułem co wskazywałoby na syf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Mam ten sam problem. Na początku sezony kupiłem używany rower z pocącą się klamką. Ściągnąłem pokrywkę, membranę, wymieniłem olej, po złożeniu wszystko wyczyściłem i po kilku dniach znów było widać ślady pocenia się. Myślę że pewnie jakiś oring jest już zużyty i trzeba wymienić. Pytanie czy ktoś rozbierał klamkę M675 na częsci pierwsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2017 znalazłem cos takiego https://www.youtube.com/watch?v=dQcOsa5hMWc. Można zwolnić filmik i popatrzec. No ja na pewno muszę bo co uzupełnię płyn to puszcza. Pytanie czy robota + zakup oliwki i płynu to nie bedzie strata czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2017 jak wyciągasz to tylko oliwkę kupujesz. Jeśli zostawisz starą i na nią skręcisz drugi raz to będzie ciekło. Bzdura. Wymieniałem zacisk (596), klamki obie, nowych oliwek nie zakładałem i nic nie cieknie. @Autor; niestety, klamki Shimano są nieserwisowalne. Jeśli to uszczelka na tłoku zaczyna puszczać klamka do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Nie ma nic do stracenia, klamka i tak puszcza olej więc albo cała do wymiany albo można bawić się w rozbieranie i może akurat się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Bzdura. Wymieniałem zacisk (596), klamki obie, nowych oliwek nie zakładałem i nic nie cieknie. To nie jest zbyt dobre rozwiązanie Robienie wszystkiego jak typowy Janusz ( ostatnio często zwany typowym polakiem ) nie powinna mieć miejsca przy hamulcach. Ostatnio na warsztacie mieliśmy mazdę z zatartym silnikiem , bo jakieś Janusze nie wymieniły miedzianek pod wtryskami i spaliny dostały się do oleju , nadmiar paliwa także ( miała wypalać dpf dając nadmiar paliwa ) , zakleiło smog i silnik stanął. Mazda cx7 gdyby ktoś pytał. Jeśli nie miałeś mocno skręconej tej oliwki to może uszczelni , ale ja w takim przypadku bym przez jakiś czas obserwował to miejsce. No i nie warto by było zerwać gwint w klamce dokręcając na chama na starej oliwce. Jeśli klamka puszcza to kij tam , ale przy sprawnej był by przypał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Oliwka kosztuje dosłownie kilka zł, więc chyba lepiej założyć nową i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Wiadomo że oliwka to max 10 zł, ale zabieranie się do tego, zamawianie+ olej + oczywiscie czas przeznaczony na rozbieranie i już mamy więcej tych strat Klamka wiadomo, na straty ale myślę, że warto rozłożyć. Stąd poszukiwania jakiegoś tutoriala, manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Września 2017 To nie jest zbyt dobre rozwiązanie Robienie wszystkiego jak typowy Janusz ( ostatnio często zwany typowym polakiem ) nie powinna mieć miejsca przy hamulcach. Ostatnio na warsztacie mieliśmy mazdę z zatartym silnikiem , bo jakieś Janusze nie wymieniły miedzianek pod wtryskami i spaliny dostały się do oleju , nadmiar paliwa także ( miała wypalać dpf dając nadmiar paliwa ) , zakleiło smog i silnik stanął. Mazda cx7 gdyby ktoś pytał. Jeśli nie miałeś mocno skręconej tej oliwki to może uszczelni , ale ja w takim przypadku bym przez jakiś czas obserwował to miejsce. No i nie warto by było zerwać gwint w klamce dokręcając na chama na starej oliwce. Jeśli klamka puszcza to kij tam , ale przy sprawnej był by przypał Ja nie miałem pojęcia że zaleca się wymianę oliwki. Wcześniej w klamkach 665 i jeszcze wcześniej w 535 też wyciągałem przewody i skręcałem na starych oliwkach i nie ciekło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Wiadomo że oliwka to max 10 zł, ale zabieranie się do tego, zamawianie+ olej + oczywiscie czas przeznaczony na rozbieranie i już mamy więcej tych strat Klamka wiadomo, na straty ale myślę, że warto rozłożyć. Stąd poszukiwania jakiegoś tutoriala, manuala. Jak poczekasz do zimy to Ci powiem co i jak bo swoją rozbiore na bank w celu poszukiwania wycieku, nie mam nic do stracenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 15 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2017 do zimy? Ja mam zamiar kupic na szybko mechaniki i w ciągu nastu dni zabrać się za to Ale tak czy siak napisz jak poszło, chętnie się dowiem, może któremuś uda się doprowadzić do stanu używalności. U mnie po uzupełnieniu płynu jest wyciek, pozniej cisza. Co ciekawe klamka jest całkiem sztywna i na moje oko nic się nie zapowietrza- w każdym razie hamuje i cały czas trzyma sztywność- jak jest u Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stefan2810 Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 U mnie też chyba się nie zapowietrza bo klamka ciągle jest tak samo sztywna jak była, lecz nadal widać że się poci. Nawet dziś się przyglądałem. Do zimy, bo mam zamiar to rozebrać dopiero w zimie . Jak będziesz rozkręcał klamkę to daj znaka co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Malinowy Napisano 28 Września 2017 Udostępnij Napisano 28 Września 2017 Ogólnie taka zasada jest niepisana, by w czasie "leżakowania" roweru należy co jakiś czas naciskać klamki by ruszyć płyn w układzie. Uszczelki nie lubią braku ruchu. To tak na marginesie. Uwierzcie, pomaga zachować cały układ w dobrej kondycji . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Klamka odpięta, ale nie sądziłem że powstanie problem już na samym początku- bolec. Główny bolec, lub jak kto woli sworzeń, oś jest tak solidnie nabita że nawet nie drgnie. Czytałem o opcji z imadłem ale imadła brak. Ma ktoś na to sposób? Rozumiem, że bolec wybijam/ wyciskam od dołu klamki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 4 Listopada 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Sworzeń nie jest nabity. Z boku klamki masz malutką śrubkę na imbusa która blokuje sworzeń. Trzeba ją wykręcić i wtedy od dołu wypchać sworzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamikadze2014 Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Dziękuję! rzeczywiście jest miejsce na imbus ale pod małą gumową zaślepką, którą trzeba wydłubać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 To nie jest zbyt dobre rozwiązanie Robienie wszystkiego jak typowy Janusz ( ostatnio często zwany typowym polakiem ) nie powinna mieć miejsca przy hamulcach. Ostatnio na warsztacie mieliśmy mazdę z zatartym silnikiem , bo jakieś Janusze nie wymieniły miedzianek pod wtryskami i spaliny dostały się do oleju , nadmiar paliwa także ( miała wypalać dpf dając nadmiar paliwa ) , zakleiło smog i silnik stanął. Mazda cx7 gdyby ktoś pytał. Jeśli nie miałeś mocno skręconej tej oliwki to może uszczelni , ale ja w takim przypadku bym przez jakiś czas obserwował to miejsce. No i nie warto by było zerwać gwint w klamce dokręcając na chama na starej oliwce. Jeśli klamka puszcza to kij tam , ale przy sprawnej był by przypał Ile hebli Shimano serwisowales i ile lat styczności masz z nimi i z serwisem hamulców? Bo z mojego doświadczenia wynika że niczego nie wymieniasz jeśli chodzi o przewód jeśli nie jest uszkodzony i nie ma wycieku z gniazd przyłączeniowych w klamce i zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.