Skocz do zawartości

[m675] Klamka SLX wyciek płynu


kamikadze2014

Rekomendowane odpowiedzi

Zauwazyłem że przecieka klamka. Nie jest to jakies mocne sikanie ale są ślady i są one 100% od puszczających uszczelek (ale nie membrany, raczej przy ruchomych elementach). Co ciekawe dałem temu kilka dni i mimo tego klamka jest całkiem sztywna i się nie zapowietrza. Mimo to wolałbym temat dopilnować i przed zimą posprawdzać o co chodzi. Nie chciałbym wymieniac samej klamki a rozebrac tę na części pierwsze.

Plan jest taki, żeby wszystko dokładnie poczyscic, sprawdzic ewentualne uszkodzenia, odpowietrzyc i sprawdzić czy bedzie znowu puszczać.

 

1. Dam radę nie robiąc tego wczesniej? elementów widzialem ze jest sporo. Jest gdzies tutorial na to?

2. Odkrecanie klamki od przewodu bedzie skutkowac zakupem nowej oliwki czy jakiegos innego elementu?

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie twierdzisz, że jest to od uszczelek?Możliwe, że był skracany przewód i nie jest wystarczająco dokręcony przewód.Przyczyn może być mnóstwo, ale na pewno nie wiesz nic na 100%.Oliwkę kupujesz wtedy jak skracasz przewód, a nie jak wyciągasz.Ewt uszczelki mogą puszczać, jeżeli zalałeś hamulce shimano DOT'em, a nie olejem mineralnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oliwkę kupujesz wtedy jak skracasz przewód, a nie jak wyciągasz.

Jak skracasz to kupujesz oliwkę z wkładem , jak wyciągasz to tylko oliwkę kupujesz. Jeśli zostawisz starą i na nią skręcisz drugi raz to będzie ciekło.

 

 

 

Ewt uszczelki mogą puszczać, jeżeli zalałeś hamulce shimano DOT'em, a nie olejem mineralnym.
 

To nie jest wymagane :P Bez tego też potrafią puścić.

 

Do shimano nie dostaniesz uszczelek , także albo dorabianie , albo zmiana całych elementów tj. klamek , zacisków itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No opcje które mogą puszczać olej to elementy z uszczelkami. Nie ma mechanicznego uszkodzenia wiec tylko gumowe elementy mogą dawac ciała.
Czytałem gdzieś, że jedyna opcja to wymiana samej klamki ale to nie wchodzi w grę- za 130zł wolałbym poszukać nowego hamulca (wiadomo, nie slx'a), stąd pomysł o rozbiórce i przeczyszczeniu klamki, tym bardziej, że mam wrażenie ze wraca z delikatnym zamułem co wskazywałoby na syf.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Na początku sezony kupiłem używany rower z pocącą się klamką. Ściągnąłem pokrywkę, membranę, wymieniłem olej, po złożeniu wszystko wyczyściłem i po kilku dniach znów było widać ślady pocenia się. Myślę że pewnie jakiś oring jest już zużyty i trzeba wymienić. Pytanie czy ktoś rozbierał klamkę M675 na częsci pierwsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jak wyciągasz to tylko oliwkę kupujesz. Jeśli zostawisz starą i na nią skręcisz drugi raz to będzie ciekło.

 

Bzdura. Wymieniałem zacisk (596), klamki obie, nowych oliwek nie zakładałem i nic nie cieknie.

 

@Autor; niestety, klamki Shimano są nieserwisowalne. Jeśli to uszczelka na tłoku zaczyna puszczać klamka do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bzdura. Wymieniałem zacisk (596), klamki obie, nowych oliwek nie zakładałem i nic nie cieknie.  

To nie jest zbyt dobre rozwiązanie :P Robienie wszystkiego jak typowy Janusz ( ostatnio często zwany typowym polakiem :P ) nie powinna mieć miejsca przy hamulcach. Ostatnio na warsztacie mieliśmy mazdę z zatartym silnikiem , bo jakieś Janusze nie wymieniły miedzianek pod wtryskami i spaliny dostały się do oleju , nadmiar paliwa także ( miała wypalać dpf dając nadmiar paliwa ) , zakleiło smog i silnik stanął. Mazda cx7 gdyby ktoś pytał.

 

Jeśli nie miałeś mocno skręconej tej oliwki to może uszczelni , ale ja w takim przypadku bym przez jakiś czas obserwował to miejsce. No i nie warto by było zerwać gwint w klamce dokręcając na chama na starej oliwce. Jeśli klamka puszcza to kij tam , ale przy sprawnej był by przypał :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To nie jest zbyt dobre rozwiązanie :P Robienie wszystkiego jak typowy Janusz ( ostatnio często zwany typowym polakiem :P ) nie powinna mieć miejsca przy hamulcach. Ostatnio na warsztacie mieliśmy mazdę z zatartym silnikiem , bo jakieś Janusze nie wymieniły miedzianek pod wtryskami i spaliny dostały się do oleju , nadmiar paliwa także ( miała wypalać dpf dając nadmiar paliwa ) , zakleiło smog i silnik stanął. Mazda cx7 gdyby ktoś pytał.

 

Jeśli nie miałeś mocno skręconej tej oliwki to może uszczelni , ale ja w takim przypadku bym przez jakiś czas obserwował to miejsce. No i nie warto by było zerwać gwint w klamce dokręcając na chama na starej oliwce. Jeśli klamka puszcza to kij tam , ale przy sprawnej był by przypał :P

 

Ja nie miałem pojęcia że zaleca się wymianę oliwki. Wcześniej w klamkach 665 i jeszcze wcześniej w 535 też wyciągałem przewody i skręcałem na starych oliwkach i nie ciekło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że oliwka to max 10 zł, ale zabieranie się do tego, zamawianie+ olej + oczywiscie czas przeznaczony na rozbieranie i już mamy więcej tych strat :)

Klamka wiadomo, na straty ale myślę, że warto rozłożyć. Stąd poszukiwania jakiegoś tutoriala, manuala.

Jak poczekasz do zimy to Ci powiem co i jak bo swoją rozbiore na bank w celu poszukiwania wycieku, nie mam nic do stracenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do zimy? Ja mam zamiar kupic na szybko mechaniki i w ciągu nastu dni zabrać się za to ;) Ale tak czy siak napisz jak poszło, chętnie się dowiem, może któremuś uda się doprowadzić do stanu używalności. U mnie po uzupełnieniu płynu jest wyciek, pozniej cisza. Co ciekawe klamka jest całkiem sztywna i na moje oko nic się nie zapowietrza- w każdym razie hamuje i cały czas trzyma sztywność- jak jest u Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Klamka odpięta, ale nie sądziłem że powstanie problem już na samym początku- bolec. Główny bolec, lub jak kto woli sworzeń, oś jest tak solidnie nabita że nawet nie drgnie. Czytałem o opcji z imadłem ale imadła brak. Ma ktoś na to sposób? Rozumiem, że bolec wybijam/ wyciskam od dołu klamki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest zbyt dobre rozwiązanie :P Robienie wszystkiego jak typowy Janusz ( ostatnio często zwany typowym polakiem :P ) nie powinna mieć miejsca przy hamulcach. Ostatnio na warsztacie mieliśmy mazdę z zatartym silnikiem , bo jakieś Janusze nie wymieniły miedzianek pod wtryskami i spaliny dostały się do oleju , nadmiar paliwa także ( miała wypalać dpf dając nadmiar paliwa ) , zakleiło smog i silnik stanął. Mazda cx7 gdyby ktoś pytał.

 

Jeśli nie miałeś mocno skręconej tej oliwki to może uszczelni , ale ja w takim przypadku bym przez jakiś czas obserwował to miejsce. No i nie warto by było zerwać gwint w klamce dokręcając na chama na starej oliwce. Jeśli klamka puszcza to kij tam , ale przy sprawnej był by przypał :P

Ile hebli Shimano serwisowales i ile lat styczności masz z nimi i z serwisem hamulców?

Bo z mojego doświadczenia wynika że niczego nie wymieniasz jeśli chodzi o przewód jeśli nie jest uszkodzony i nie ma wycieku z gniazd przyłączeniowych w klamce i zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...