Skocz do zawartości

[Zębatka tylna] Nexus 7 wymiana zębatki tylnej - pytanie


maciejS

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, 

Czeka mnie wymiana zębatki, korby i łańcucha. 

W specyfikacji Nexus 7 producent podaje, że mam do dyspozycji zębatki tylne różniące się ilością zębów w zakresie od 16-23. lub 16,18,19 zależnie od źródeł.

 

 

Moje pytanie jest chyba trochę z teorii rowerowej. 

Jak zmieni się przełożenie w zależności od ilości tych zębów?

 

Korba w tym układzie ma 33 lub 38. Opona 28 cali.

Są jakieś możliwości modyfikacji i czy różnice są znaczne?

Napisano

Wszystko jest do ustalenia. 
 
Większa zębatka na korbie (można zastosować dowolną, pozostaje tylko popracować nad linią łańcucha) to twardsze przełożenie. Podobnie ma się rzecz z mniejszą zębatką na piaście. 
 
W drugą stronę - mniejsza na korbie/większa na piaście przełożenia będą bardziej miękkie. 
 
I teraz tak: przełożenia Nexusa 7 to bodajże               

0.632 - 0.741 - 0.843 - 0.989 - 1.145 - 1.335 - 1.545

 

Te wartości mnożysz przez przełożenie główne, które otrzymasz dzieląc ilość zębów na korbie przez ilość zębów na tylnej zębatce.

 

O ile dobrze pamiętam Shimano nie zaleca schodzić z przełożeniem głównym poniżej 2:1, żeby nie zniszczyć piasty.

Napisano

Ok, dziękuję, jestem bliżej odpowiedzi na właściwe pytanie :)

 

Mianowicie chciałbym zmienić przełożenie tak żeby uzyskać większą prędkość ( na zjazdach, na płaskim) bo często mi tego brakuje. 

Czyli jeśli dobrze zrozumiałem - na początek więcej zębów z przodu na korbie, mniej z tyłu?

 

Nie do końca natomiast  rozumiem tę matematykę.

 

Ilość zębów z przodu 38 / ilość zębów z tyłu 16 = 2,375 x 

 

0.632= 1,5

1,545= 3,66 

 

co z tego wynika?

Napisano

Wynika z tego że najmniejsze przełożenie jakim dysponujesz to 1,5:1 a największe 3,6:1

 

I według mnie są to dość twarde przełożenia, także polecałbym zmienić zębatkę z tyłu na mniejszą o jeden ząbek. Powinno wystarczyć. 

 

Niestety ale taka piasta ma dość ograniczony zakres, i niestety chcąc mieć względnie miękkie przełożenie do podjeżdżania ciężko o takie do dokręcania na zjazdach. 

Napisano

Dzięki, sprawa jest w miarę jasna. 

Rozumiem że cudów nie będzie i tego się właściwie spodziewałem. Skoro zakres przełożeń się tylko przesunie w stronę bardziej miękkich czy twardych to doskonale byłoby mieć kilka zębatek na próbę. Te tylne to akurat nie jest wielki wydatek więc jak przyjdzie do wymiany to może przetestuję.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...