kamilns111 Napisano 15 Października 2006 Napisano 15 Października 2006 Hej mam pytanie dotyczace sposobów zaplatania szprych.Jakie są,ich plusy-minusy,i jakbyściemieli jakes fotki to chętnia.Jeżdę w streecie. Dzięki za odpowiedzi
tobo Napisano 15 Października 2006 Napisano 15 Października 2006 zaplatanie radialne czyli w popularnie nazywane "słoneczko" czyli szprychy się nie krzyżują. zaplot taki ma duzy plus wizualny. wymaga jednak piast do tego przystosowanych - w innym przypadku grozi wyrwaniem części kołnieża piasty. nie nadaje się do kól pod hamulce tarczowe - ze względu na działające na koła siły. zaplatanie na krzyż - czyli krzyzowanie szprych np trzy- czterokrotnie. daj kołom większą sztywność. najpopularniejszy typ zaplotu koła. zaplatanie mieszane - np w kołach mavica - np przednie koło radialnie tylne krzyżowo, lub np tył z jednej strony radialnie a z drugiej krzyżowo. zaplot koła w którym szprychy są ze sobą skręcone. żadko jest stosowane i wymaga większych umiejętności niz zwykły zaplot. stosowane jest najczęściej dla celów grawitacyjnych lub dla cieżkich osób. mnie osobiście się nie podoba.
kamilns111 Napisano 15 Października 2006 Autor Napisano 15 Października 2006 Hej a ma ktoś może fotki tych zaplotów a w szczególności tego ostatniego?Tobo dzięki za ozpowiedz
szakq Napisano 15 Października 2006 Napisano 15 Października 2006 przy zaplocie bez krzyzowania kolo jest sztywniejsze w pionie(wymaga oprocz mocnych kolnierzy piasty takze raczej oczkowanej obreczy gdyz szprychy sa sporo mocniej naprezone niz przy innych zaplotach),za to kolo z krzyzami jest sztywniejsze bocznie
Lakiluk Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 Właśnie wszędzie słyszę, że do słoneczka potrzeba specjalnej piasty - a ja cały sezon przejeździłem na takim zaplocie, na piaście z allegro za 20 zł. Czy to jest taka specjalna piasta? Moim zdaniem to jest kolejna bajka z cyklu jak zarobić na kliencie: "jak wymieniasz żarówkę w samochodzie to wymień parę" (przetestowane, że nieprawda). Dodam, że ważyłem na początku sezonu 85 kilo (teraz 80;)), jeździłem do niedawna na sztywnym widelcu ostre XC (ałć moje nadgarstki :025: ) i nic się piaście nie stało (przez ok. 1800 km) Być może to tylko wyjątek potwierdzający regułę, ale może ktoś by napisał czy zna przypadek zniszczenia kołnierza piasty przy zaplocie na słoneczko...
szakq Napisano 16 Października 2006 Napisano 16 Października 2006 slyszalem o conajmniej kilkunastu na fotkach widzialem okolo 6-7 a na zywo ze 3 jednak zawsze byly to lekkie modele piast czasem nawet modele szosowe stosowane w mtb.byc moze twoja piasta jako tania i pewnie zrobiona z dosc slabego stopu jednak miala spora wage a co za tym idze nie bawiono sie w zadne odchudzanie i byla wystarczajaco mocna.shimano nie liczac bodajze przednich xtr z bierzacej kolekcji(a moze dopiero od 2007 nie pamietam)od strony non disc nie pozwala na zaplot na sloneczko wszelkie uszkodzenia kolnierzy nie sa wtedy powodem do reklamacji
verul Napisano 20 Października 2006 Napisano 20 Października 2006 Co daje kolu sztywnosc w pionie? Bo boczna odpowiada za nie wyginanie sie ichyba za to ze sie nie rozcentrowuje tak latwo. Zatem kolo plecione n sloneczko sie bedzie latwiej centrowac?
szakq Napisano 20 Października 2006 Napisano 20 Października 2006 bedzie latwiej centrowac sie na boki a trudniej w pionie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.