Skocz do zawartości

[ Amortyzator] XRM, warto kupić?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

 

Jest u mnie w okolicy do kupienia nowy amortyzator DT SWISS XRM 100 26' w chyba dość atrakcyjnej cenie.

 

Mam natomiast wątpliwości co do samego serwisu, a właściwie dostępności części zamiennych. Czy w Polsce są normalnie dostępne uszczelki przeciwkurzowe itd? Patrzyłem na stronie dt4you ale nawet w katalogu części serwisowych tam tego nie ma.

Napisano

Czy DT ma swoje serwisy / przedstawicieli w PL? Jeśli tak to pewnie wszystko jest dostępne a sytuacja wygląda podobnie jak z mercedesem tj. można w aso kupić wszystkie elementy karoserii czy układu napędowego do samochodów od lat 60-tych , ale ciężko je znaleźć w internecie i swoje za to liczą :P 

 

Jeśli znajdziesz jakiś punkt serwisowy DT w PL to najlepiej zadzwoń i zapytaj jak sprawa wygląda.

Napisano

No właśnie dt4you jest chyba dystrybutorem na Polskę. Mają w formie .pdf pełny katalog części serwisowych ( łącznie z narzędziami) a o częściach do tego modelu ani widu ani słychu.

Napisano

Wątpię aby stworzyli niechciane dziecko :P Spróbuj zapytać telefonicznie i sprawa się wyjaśni. Tak powinno być najszybciej i najłatwiej. Ogólnie dziwne to dt4you , niby mają polską wersję strony , ale u mnie jakoś nie ma grafik ani nic po za tekstem , po odświeżeniu jest po angielsku.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Czy w Polsce są normalnie dostępne uszczelki przeciwkurzowe itd?

W katalogu części serwisowych są uszczelki kurzowe dla modeli z goleniami 32mm które wg mnie powinny pasować do XRM

Wiper Seal Kit z uszczelkami SKFu za jedyne 144 pln

 

XRM to chyba model z komorą Single Shot ABS . Wszystkie amorki serii X ( XRM,XMM ) są bardzo progresywne, w miarę sztywne i nieźle wykonane. Wady to niski komfort, bardzo słaba praca poniżej 7 stopni, zamknięty, nieserwisowalny tłumik, drogie oleje do serwisu.

Jeśli ktoś szuka typowo wyścigowego, lekkiego  amorka z  bardzo progresywną charakterystyką i nie jeździ w zimie oraz ma możliwość zakupu w dobrej cenie to OK, ale prywatnie nie kupiłbym DT za żadną cenę.

Napisano

 

 

Jeśli ktoś szuka typowo wyścigowego, lekkiego  amorka z  bardzo progresywną charakterystyką i nie jeździ w zimie oraz ma możliwość zakupu w dobrej cenie to OK

 

To pasuje do moich wymagań :thumbsup: 

 

 

 

Wady to niski komfort, bardzo słaba praca poniżej 7 stopni, zamknięty, nieserwisowalny tłumik, drogie oleje do serwisu.

 

Właśnie trochę mnie to niepokoi. Mając RS idę do pierwszego przyzwoitego sklepu i wychodzę z kompletem oleju i uszczelek, tutaj byłyby niezłe kombinacje.

 

Za czym warto rozglądać się tak do 1000 zł? 

  • Mod Team
Napisano

Według DT4You 100 ml oleju kosztuje 76 pln (!!!! ). Ten olej to prawdopodobnie Panolin , dla którego alternatywą może być Motorex Supergliss 100 k, który jest praktycznie niedostępny w Polsce. 

W kwestii DT poczytaj test XMMa

https://www.forumrowerowe.org/topic/144726-amortyzator-dt-swiss-xmm-120-ss-140ts/

 

Do 1000 pln to tylko pozostaje czatowanie na używki jak ten Fox F100

http://allegro.pl/fox-f100-factory-kashima-manetka-super-stan-i6953459848.html

Napisano (edytowane)

....nie chciałbyś leżaka Marzzocchi Marathon S 2004 bodajże ????  za 1000 . Nigdy nie zakładany, ale konstrukcja jest pancerna. Troszkę wizualnie uszkodzone naklejki. Jak będziesz zainteresowany to podeśle fotki. Kumpel ma to u siebie 10 lat ......i śmiga - olej zmienia raz na 2 lata.

 

Edytowane przez woojj
Napisano

Szukam czegoś nowszego, pod taper, zapomniałem napisać  :whistling:

 

Ogólnie wolałbym nowy amortyzator, z używkami można mocno wtopić. Z drugiej strony za 1000 zł jest Epixon a to już raz przerabiałem...

Napisano (edytowane)

A co nie tak z Epixonem tak szczerze? ;p

 

Co do DT, części, serwisu itp, zapytaj Fonikę na forum lub bezpośrednio http://[reklama-bez-zgody].pl/

 

Takie coś jest jeszcze:

https://www.bike-discount.de/en/buy/manitou-m30-fork-100mm-569415/wg_id-820

 

Przy 26' sporo będzie na prostej rurze, ale możesz stery odpowiednie kupić i po problemie, gorzej by było w 2-gą stronę.

Edytowane przez phoe
Napisano

 

 

A co nie tak z Epixonem tak szczerze? ;p

 

Dużo przygód z luzami na ślizgach :thumbsup: Ale biorę go cały czas pod uwagę bo poza tymi problemami jeździło mi się na nim bardzo fajnie. 

Napisano

Mają inne tuleje ślizgowe ( lepsze), ale mają także oś 15mm co mi nie bardzo pasuje bo składałem koła niecały rok temu.

Napisano

Activia jakiś czas temu nawiązał współpracę z firmą dorabiającą ślizgi , także amor powinien być wieczny a same ślizgi powinien móc dorobić w razie konieczności z lepszego materiału.

Napisano

 

 

Ogólnie wolałbym nowy amortyzator
ten marcoch jest nowy (leżak magazynowy)..... i nie zniszczalny.... ale technologicznie 10 lat w tył. Nie jest taper ;-(

W takim amorze nie ma pojęcia luzów na ślizgach. Ludziska na tych Bomberach śmigają z 15 lat i zmieniają dlatego że się znudził- ale te czasy już nie wrócą.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...