Mod Team Puklus Napisano 7 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Września 2017 To że sh*tmano cieknie, to wie każdy, każdy tutaj, w Norwegii a że u nas łagodniej to są tacy co nie wierzą. No ale. Tak że hebli 615, może, nie żebym miał na pęczki ale się trafiają ... i tak mi sie trafił ok 3 dni temu. Typowa choroba, nie trzymanie moczu. Dwa dni temu miałem ignoranta w stopniu Level Master. Jedyne co nie było tam ( nie mogę używać wulgaryzmów ) zajechane to suport na kwadrat Do wyjęcia tylnego koła musiałem używać imbusa 5mm. Ale nie, o nie by odkręcić zacisk, tylko by przesunąć wózek w przerzutce alivio, bo ręką się nie dało Podliczyłem cały rower wyszło ... duuuuuzo, nowy fajny rower by za to kupił. Właściciel - niszczyciel światów, zdecydował - naprawić tylko i wyłącznie hamulce, co też uczyniłem. W przednim wymieniłem klocki - działa. Tektro, wiec musi działać. Z tyłu ... było kapinkę bardziej drastycznie. Ów niszczyciel dostał nowy hamulec a ten poszedł na "cmentarzysko mechanika nekromanty" Takie klocki wyjąłem po chwili chirurgicznej walki ... Oto zacisk i tłok zaraz po wyjęciu ... pacjent w stanie krytycznym .. potrzebny przeszczep narządów ... Znalazł sie dawca. Cierpiący na nietrzymanie moczu shimaniak. Ale czy przeszczep sie przyjmie? Po wstępnych badaniach stwierdzono nieznaczną różnice w narządach. Ok 0.1mm. Przeszczepiany narząd był o ta wartość większy. Istniała zatem groźba zastania się układu... Połówkę zacisku dość dokładnie wyczyściłem, łącznie z wyjęciem uszczelki i wyszorowaniem zakamarków oraz samej uszczelki.Tłok w zacisk pasował ładnie, bez uszczelki, luźno wiec miało to racje bytu. Uszczelniłem wszystko PM600 a poślizg tłokowi nadałem sram butterem.Po złożeniu i zalaniu działa jak nowy.Pomyślałem, skoro toki są niejako tożsame, to i klamki też a ta z deore ... no cóż, jest lepsza I tak o to mam pół shimano pół deore. Jak by sie kto zastanawiał tłoki w alivio i pewnie każdym innym zacisku od 315 do 615 są takie same. Zwróćcie uwage na jedną a raczej dwie rzeczy ... zacisk w najniższym tektrusie, badziewiusie znienawidzusie jest anodowany, bardzo ładny wewnątrz, nie skoroduje żeby chciał, a uszczelka nie jest to byle kawałek gumki ... I kto tu robi badziewie ... lipne tektro czy dobre shiamno ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nial Napisano 7 Września 2017 Udostępnij Napisano 7 Września 2017 Mam prosty, podstawowy model V-Brake Tektro i nie dość że pięknie to hamuje, jest sztywne i ładnie czuć pod manetkami, to jeszcze bajecznie prosto się klocki reguluje czy wymienia, bo przy dokręcaniu się klocek prawie nie przekręca na bok - wystarczy lekko przytrzymać klocek kciukiem i można idealnie, perfekcyjnie ustawić klocek równolegle do obręczy. Nie zamieniam ich na nic, bo i po co... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 7 Września 2017 Udostępnij Napisano 7 Września 2017 Jak czytam o tych hamulcach to zawsze zastanawiam się dlaczego mechaniczne tarczówki nie są bardziej popularne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Mam prosty, podstawowy model V-Brake Tektro i nie dość że pięknie to hamuje, jest sztywne i ładnie czuć pod manetkami, to jeszcze bajecznie prosto się klocki reguluje czy wymienia, Bez jaj, używałeś tego może w zimie ? w zeszłą zime jeździłem na Vkach, chyba nawet tektro. Ale może na Twoje potrzeby są wystarczające.... Wole bylejakie tarcze. Niż jakiekolwiek Vki w zimie. Klocki znikaja w oczach, a odrobina soli powoduje ze blokuja sie na pivotach. Non stop trzeba cos tam dłubac. mechaniczne tarczówki nie są bardziej popularne No jednak różnica w odczuciach z klamki jest spora na plus dla hyd. Przynajmniej na moje oko jest to inna liga. Duzo przyjemniej sie tego uzywa, a i nie trzeba podkręcać klocków. Nawet na przykladzie 615 mozna dodac iz z nich klocki wyciagasz bez zdejmwonaia koła czy zacisku. Spróbuj to zrobic z mechanikami. Dopoki nie cieknie hyd, to w zasadzie się go raczej nie dotyka, moje pierwsze hyd M365 przeez 6tys km byly raz dotkniete, wymiana klocka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2017 A mnie zastanawia czemu firma GGTrading nie robi złotego interesu na uszczelkach do Shimaniochów. W sumie dobre heble, gdyby nie te nieszczęsne uszczelki. W opinii użytkowników zamienniki z GGTrading lepsze niż oryginały z 585/535, a wtedy org. uszczelki Shimano takimi paździerzami nie były. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Musieli by mieć zamówienia, a takowych nie ma, bo ludzie zwyczajnie tego nie naprawiają. Odnośnie hamulca: - klamka 615, - przewód bh90, - klocki te co były w starym alivio a wiec dotarte do tarczy. - zacisk tektro Hamulec zyskał na mocy, mam na myśli zacisk, bo ten hamulec w oryginale niczego nie urywa. Zauważalnie wzrosła moc, klamka ... ciężko określić, taka shimanowska. Klocki także paździoch, zwykłe shimano G01s. Nie będzie to jak w deore, bo tam klocki są większe trochę, ale przy zamontowaniu dobrych metalików ten hebel będzie nie głupi. Nie jestem w stanie powiedzieć jak dobry jest ... bo to tylny hebel. Największy zonk, ze do tektro tez nie ma części zamiennych ... co mnie akurat nie dziwi, one się nie psuja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2017 lipne tektro czy dobre shiamno Chciałbym dodać tylko ,że jest na rynku firma co się zwie TRP, która robi niezłe hamulce hybrydy ( hydraulika na linkę ), oraz zwykłe hydrauliki, np model Quadiem na których jeździ niejaki Aaron Gwin. Jaki związek ma TRP z Tektro? Otóż TRP to skrót od Tektro Racing Products. Także może Tektro nie jest takie lipne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Mam prosty, podstawowy model V-Brake Tektro i nie dość że pięknie to hamuje, jest sztywne i ładnie czuć pod manetkami, to jeszcze bajecznie prosto się klocki reguluje czy wymienia, bo przy dokręcaniu się klocek prawie nie przekręca na bok - wystarczy lekko przytrzymać klocek kciukiem i można idealnie, perfekcyjnie ustawić klocek równolegle do obręczy. Nie zamieniam ich na nic, bo i po co... Mieszkasz w Bydgoszczy - to wiele wyjaśnia. Tam by butem o oponę można hamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Także może Tektro nie jest takie lipne.... Ja to wiem Kocie, chodziło mi o stereotyp jaki panuje w naszym kraju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Jak czytam o tych hamulcach to zawsze zastanawiam się dlaczego mechaniczne tarczówki nie są bardziej popularne? Bo są za słabe. Taką vką można było chociaż przód zablokować, w większości mechaników to jest niemożliwe. Do tego żeby uzyskać normalną siłę trzeba mocno cisnąć klamki, a po pół godziny takiego hamowania strasznie bolą ręce. Oczywiście mowa o jeździe w górach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Są dobre mechaniki ale za ich cenę kupisz tanie hydrauliki i koło się zamyka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Bez jajec. Dobrze ustawiony zacisk jakiejś normalnej firmy, sensowne klocki, klamki, tarcze 16pmm i bez problemu strzelasz otb na mechanikach. Chyba ze masz kobiece łapki ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Avid BB5, klamki avid fr-5, nowy pancerz i linka, klocki fabryczne avida + dotarta tarcza shimano i dobre ustawienie. Przy gwałtownym zaciśnięciu klamki podnosiło tył do ok. 30 stopni? Nie wiem jak to określić. W każdym bądź razie mocą nie porażały. Potem im więcej jeździłem tym hamulce traciły moc i nie było to spowodowane klockami albo tarczą, nie wiem też dlaczego. Nowy zacisk avida to ok. 100 zł, do tego klamka 30. Mamy 130 zł - za 430 można kupić komplet nowych avidów db1. Za 220 stoi magura mt2. Albo można też trafić jakiegoś leżaka (np br m785). Jak się przesieje allegro i forum można w podobnej kwocie kupić coś sensownego. Lepszy od bb5 jest bb7 - który jest automatycznie droższy. A hydraulika ma jeszcze inną zaletę - nie musisz się siłować z klamką żeby porządnie hamowały - w lekkim terenie bb5 były wystarczające. Ale w takim trutnovie i podobnych miejscówkach nie maja racji bytu. Poza tym ile masz sensownych mechaników na rynku? BB5, BB7, Hayes mx-5, TRP Spyre/Spyke i to chyba na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 8 Września 2017 Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Dziękuję za wyjaśnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Września 2017 Kłaniam, Karpaty od Ustronia do Baligrodu przejechałem na BB7 z tarczami 185/160. 7 dni. Nic mi nie odpadło ani nie uschło. Co do BB5, to takie same klocki są w Promaxach Render. Nigdy nie brakowało mi w nich siły i to na dodatek na klamkach szosowych z tarczami 160mm... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 @Piter233 jak raz mechaniki sa proste w budowie, jesli nie obczaiłes czemu siła bb5 Ci spada, to co ja mogę powiedzieć ;-) Zapomniałeś chyba o całej serii zacisków shimano np cx75 77. Nawet na starym m495 staje dęba przy wadze ponad 90kg. Zalet hydr nie musisz wyliczać, chyba wszyscy znają. Jak dla mnie wadę mają jedną, są drogie w przypadkach które mnie interesują tj. szosa/cx patrząc na elementy klasy około ultegry czy nawet 105. W mtb tego problemu nie ma, klamki sa tanie, jesli ktos nie śmiga w zimie to nie ma co klepać o mech tylko brac hydr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Wiem że są całkiem proste, ale grzebanie w nich jednak trochę czasu zajmuje. Każdy ma swoje doświadczenia, mechaniki w lekki teren są bardziej niż w porządku, zero ryzyka wycieków a wymiana pancerza i linki to grosze i chwila wolnego czasu. Do szosy i cx imo mechaniki będą wystarczające, a tak jak mówiłem wcześniej, na ambitniejsze zjazdy już niezbyt wyrabiają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Niestety mechaniki posiadają wszystkie wady jakich nie ma hydraulika, ta dobra znaczy się. - No w 99% przypadków należy co jakiś czas poprawiać lewy klocek a i prawemu czasem trzeba coś podkręcić. Nie dotyczy mechanizmów o 2 tłokach ruchomych. Tu wystarczy napiąć linkę. - w przypadku jazdy nie za częstej, lub tez i nie za częstym użytkowaniu hamulca, istnieje ryzyko zapieczenia sie klocka, który często jest z aluminium. Jak nie pomoże palnik to pomaga zwykle nowy zacisk. - klocki zużywają sie ... nazwijmy to jajowato, co przy ponad 50% wymusza większą szczelinę by nie tarła tarcza, a co za tym idzie duży skok klamki. Pewnie jeszcze by coś znalazł. No w każdym razie nie sa załóż i zapomnij bo czasami jak si o czymś zapomni, będą wydatki. Vki tutaj są niestety liderem niezawodności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Liderem niezawodnosci to sa rolkowce. ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Września 2017 Autor Mod Team Udostępnij Napisano 11 Września 2017 A a także wiodą prym w hamownaiu na 4 ręce Zauważ ze np obręczowe magury hs11-33 sa nie zniszczalne. Sporadycznie cieknące. Nawet uszkodzenie przewodu nie przeszkadza, wystarczy szczelnie zalepić taśmą i zalać woda ... były opisane takie historie. Każdy hebel sie zużywa i do każdego trzeba co jakiś czas zaglądnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Września 2017 Udostępnij Napisano 11 Września 2017 Magury HS ostatnio u jakiejś pijaczynie widziałem w rowerze miejskim, rower wyglądał jak ze złomu + miał pewnie z 10 lat, ale podejrzewam że hamulce mu działały, bo się nim na światłach zatrzymał. Zrobienie dobrego hamulca to nie problem, ale oni chcą zarabiać i sprzedawać kolejne, tu jest problem. A klient jeszcze wymaga, żeby był lekki, tani i mocny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.