Skocz do zawartości

[opony] klejenie dziury w oponie a EXO Protection


Muzz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mój Maxxis Minion DHF przegrał pojedynek ze sporym kawałkiem szkła czego skutkiem jest dziura. O ile dętkę sobie załatam to z oponą mam problem - jak to załatać? Szrama na 5mm, ale siateczka (to jest to EXO Protection? nie jestem pewny czy to jest po całości opony czy tylko na bokach) nie jest przebita - jedynie czubek szkła przeszedł przez nią w dętkę. Nakleić łatkę od środka? Czy taka do dętki wystarczy (bo w zasadzie siatka trzyma chyba całość w kupie)? Myślę, że gumę wystarczy delikatnie zmatowić, przejechać benzynką i skleić... ale czym? Klej do łatek, cyjanoakryl czy inny wynalazek?

post-206463-0-96976000-1504807139_thumb.jpg

Napisano

Łatka od strony bieżnika? A kropelkę po co dawałeś? Po za tym ten klej to cyjanopan, po czasie się raczej pokruszy i zwietrzeje, lepiej chyba jak byś dał silikon?

Napisano

Łata od spodu(najlepije do opon, a nie dętek, bo są twardsze i grubsze - TipTop ma takie za 1zł - kupisz w sklepie motoryzacyjnym lub rolniczym), a dziurę zalej klejem do łat, np tym TipTopa on rozpuszcza gumę i się to lekko zejdzie do siebie.

 

Co do EXO, EXO to jest akurat dodatkowa ochrona boku opony. ;)

Napisano

Łatka od strony bieżnika? A kropelkę po co dawałeś? Po za tym ten klej to cyjanopan, po czasie się raczej pokruszy i zwietrzeje, lepiej chyba jak byś dał silikon?

Od strony wewnętrznej. Po napompowaniu opony, na zewnątrz oczywiście zostaje wgłębienie więc postanowiłem je uzupełnić i zalałem kropelką. Z ~2k km zrobiłem i nic się nie działo z tym. Zobaczę jutro z ciekawości bo już nie pamiętam czy ten klej jeszcze jest na oponie ale wydaje mi się, że tak jak ostaniu zmieniałem opony na nowe.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...