Skocz do zawartości

[Koło tylne] Nowa felga + kaseta


Legion84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Panowie,

 

miesiąc temu na maratonie MTB pogiąłem tylne koło w swoim Romecie Mustangu 2.0. Byłem w dwóch serwisach i powiedziano mi, że już nic z niego nie będzie i pozostaje jedynie zakup nowej felgi.  Pytanie do Was, co kupić? Mój budżet to 500 zł na tylne koło + kaseta. Nie jest on za wielki, ale na chwile na więcej nie mogę sobie pozwolić. Poniżej wklejam specyfikację koła - fabryczna, nic w nie wymieniałem od zakupu:

 

koło tylne - Alexrims MD17 / 29 cali

kaseta - Shimano Deore 11-36 10 speed

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Napisano

Szczerze mówiąc to nie wiem. Myślałem, już żeby dokonać zakupu "całego" koła z piastą, bez konieczności plecenia. 

 

Nie mam pojęcia odnośnie doboru szprych, piast itp rzeczy :) 

Napisano

Od tego są serwisanci. Dobrzy. W stolicy na pewno kogoś masz, ewentualnie możesz wysłać koła do np. Daveo, myślę że podjąłby się takiej odbudowy.

 

Wszystko to ma sens pod warunkiem że piasta jaka tam siedziała jest sensowna. 

 

Ale jeśli chcesz nowe koło to pozostałbym przy kasecie Deore, bo za stówkę. 

 

Do tego piasta Novatec D042 (ok. 180zł), obręcz którą miałeś (ok. 100zł), zostaje Ci jakieś 80-90zł na szprychy. Ewentualnie druga opcja, jeśli chciałbyś sztywną oś piasta D362 (ok. 250zł) ale musiałbyś pewnie odrobinę dołożyć. 

 

Ewentualnie możesz zerknąć na jakieś gotowe koła na tych piastach i obręczach Alexrims. 

Napisano

W Mustangu 2.0 (jeśli mowa o tym z 2015r) były piasty Acery zatem nie warto reanimować na nich koła , dodatkowo obręcz z wew. 17mm to na obecne standardy zdecydowanie za mało. Tu http://allegro.pl/kolo-28-29-tyl-mtb-alexrims-md-21-novatec-d042-i6886775887.html masz przyzwoitego (choć nie najlżejszego) gotowca na obręczy 21mm i wspomnianym Novatecu 042 (a to sprawdzona pancerna piasta na łożyskach maszynowych).

Napisano

Pytanie tylko czy warto iść w DT, to dość ciężka obręcz w porównaniu do Alexrimsów.

Ale może i lepsza, nie mam porównania bo mam tylko kilka Alexów i żadnego nie wykorzystuję w MTB (choć w gravelu/mieszczuchu bez amora i na węższych gumach też chyba lekko nie mają). 

Napisano

 

 

Myślałem, już żeby dokonać zakupu "całego" koła z piastą, bez konieczności plecenia. 

Ja bym kupił części do zaplatania, daje to swobodę wyboru.

Napisano

533d to taniutka obręcz enduro, swoje ważyć musi ale jest mega sztywna. Jak chcesz lżej to wybieraj z obręczy AM albo XC. W każdym razie skontaktuj się z jakimś kołodziejem z prawdziwego zdarzenia, który doradzi i zrobi co potrzebujesz. Swoją drogą po co iść w siermiężną piastę N042 wolałbym dt370 (cena mniej więcej zbliżona, piasta lepiej wykonana, lżejsza).

Napisano

Może dlatego że DT370 jest już prawie niedostępna? Ale kto wie, zapytać można. Wiem że koła które miałem w jednym z rowerów były właśnie na takiej piaście z tyłu, składane przez Daveo, może jakaś mu zalega. 

Napisano

Jest 500zł na koło + kasetę.

 

DT 533d = jakieś 100zł

szprychy + nyple z 40-50zł

robocizna = 50zł

Kaseta HG50 11-36 = 120zł

 

= 320zł

 

Czyli 180zł na piastę, nie kupi DT 370 za tyle, chyba że zwiększy budżet, ale można też dołożyć do Novateca 772. ;)

Dawid DT 370 ma nadal, to jest dobra piasta, ale wyjdzie pod 600zł licząc na kasetę 120zł. ;)

Napisano

DT370 są w ciągłej produkcji (od kilku lat na zmodernizowanym bębnie). M.in. fabryczne koła serii M i E 1900 spline idą na tej piaście. Doczekała się też wersji straightpull. Fakt, że w retailu raczej ciężko kupić ale mistrzowie od kół mają swoje źródła.

Obręcz 533d w detalu za 60zł można kupić jednak jak wspomniałem wcześniej - nic nie kupować osobno tylko zleicć budowę koła mistrzowi. Być może będzie parę dyszek drożej niż jak się kupi po wyżyłowanych wyprzedażach wszystkie graty niezależnie (chociaż biorąc pod uwagę koszty przesyłek może nie być wcale tak kolorowo) ale na pewno nie będzie problemów z gwarancją.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...