rastaMat Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Witam Jako, że podpięcie pod istniejący temat nie uzyskało odpowiedzi, zakładam nowy. Otóż poszukuję roweru MTB, który sprawnie poniesie mnie po lokalnych nizinnych maratonach i całodniowych wycieczkach, ale także pozwoli z powodzeniem pokonywać cięższy teren, traile czy też wyjazd w góry. Nie mam aspiracji na maratonowe podia ani na extremalne downhille, więc szukam czegoś pomiędzy, co pozwoli równie sprawnie się wspinać co zjeżdżać. Skłaniam się raczej ku 29" HT, chociaż nic nie wykluczam. Nie musi też być koniecznie nowy. Kwestią kluczową jest tu odpowiednia geometria. W gąszczu różnorodnych modeli, geometrii, i ich zalet oraz wad jestem kompletnie zagubiony, dlatego zakładam ten temat. Przeszukując internety znalazłem kilka interesujących propozycji lecz nie wiem na co zwracać uwagę najbardziej jeśli chodzi o geometrię tak aby był jak najbliższy moim oczekiwaniom. Proszę o opinię jeśli ktoś jeździł, lub może po geometrii powiedzieć co nieco o tych modelach. 1. Używka Kona Hei Hei Supreme 2012 - chyba typowy ścieżkowiec. nie mam parcia na fulla ale na takim osprzęcie sądzę że jest to opcja warta uwagi. Jest też w moim mieście. Byłem przymierzyć. Pasuje jak ulał, jest naprawdę lekki i zdaje się być w dobrym stanie. https://www.olx.pl/oferta/rower-kona-hei-hei-supreme-2012-CID767-IDogNfg.html#892a88f59d;promoted 2. Romet JIG - również typowy ścieżkowiec. Nie wiem jak sprawdzi się na wycieczkach/maratonach. http://allegro.pl/rower-gorski-romet-jig-2016-promocja-i6370479366.html 3. Kona Honzo AL 29" - bardzo ciekawa propozycja, recenzje raczej dobre ale czy ma ktoś wrażenia osobiste? Czy to będzie się dobrze wspinało? http://allegro.pl/rower-kona-honzo-al-2017-konaworld-wawa-20-i6945310197.html 4. Superior XP - coś takiego proponowano mi w lokalnym sklepie. Typowa wyścigówka. Większy kąt główki. Polecany? http://bikeboys.pl/superior-xp-919-rower-czarno-niebieski-2016-29.html 5. Kross Level B8 lub B9. Tu pytanie jak geometria B8 różni się znacząco od B9? 6. Kolejna propozycja lokalnego sklepu. https://www.rowertour.com/p/41480/haibike-greed-9.40-rower-mtb-29-shimano-deore-xt-2x10 Jest też cała gama rowerów używanych, typowych maratończyków nawet w okolicy. Ale czy warto się w ogóle nad tym pochylać? https://www.olx.pl/oferta/ktm-myroon-CID767-IDlDBLo.html#1f4d6d3f85 https://www.olx.pl/oferta/canyon-grand-9-9-grupa-xt-fox-terralogic-topowy-model-19-29-kola-CID767-IDouAIs.html#1f4d6d3f85 https://www.olx.pl/oferta/mondraker-chrono-29-wieczysta-gwarancja-CID767-IDn1ELU.html#2ae6671ff2 https://www.olx.pl/oferta/rower-gorski-specialized-stumpjumper-comp-29-wyprzedaz-CID767-IDnOrBM.html#d90a9aaac1 https://www.olx.pl/oferta/rower-trek-superfly-7-2017-CID767-IDor8NM.html#e71d72a93a https://www.olx.pl/oferta/canonndale-rush-1-5-CID767-IDlTCoK.html#e71d72a93a https://www.olx.pl/oferta/rower-felt-nine-5-29-carbon-karbon-mtb-idealny-r-m-CID767-IDnkR6a.html#1f4d6d3f85 Felta przymierzalem. Bardzo dobry stan jednak ciut ciut za mały:( Potrzebna by była dłuższa sztyca z offsetem i nie wiem czy rozwiązałoby to sprawę. Na co zwracać uwagę najbardziej jeśli chodzi o geometrię tak aby był jak jakbliższy moim oczekiwaniom?
lederfox34 Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 tóż poszukuję roweru MTB, który sprawnie poniesie mnie po lokalnych nizinnych maratonach i całodniowych wycieczkach, ale także pozwoli z powodzeniem pokonywać cięższy teren, traile czy też wyjazd w góry. Nie mam aspiracji na maratonowe podia ani na extremalne downhille, więc szukam czegoś pomiędzy, co pozwoli równie sprawnie się wspinać co zjeżdżać. Skłaniam się raczej ku 29" HT, chociaż nic nie wykluczam. Nie musi też być koniecznie nowy. Kwestią kluczową jest tu odpowiednia geometria. ...czyli wg mnie ideał to kąt 73-73,5 na podjeżdżanie ale możliwość offsetu żebyś miał komfort pchania siłowego, i przynajmniej 68/ 69 przód na zjazdy/podjazdy i to co zamierzasz jeździć w górach. Najlepiej napęd 2x10 ze skokiem między 120-130mm. Dobre hamulce w góry... Skoro cięgnie cię w trial i to całodniowy czasem to wręcz stal w stylu Inbreda 29 (aczkolwiek z lekkimi komponentami i dość uniwersalnym zestawem kół bo to all mountain i xc marathon w jednym jak zamierzasz) sporo lub przemyslenie nad uniwersalnym z bardzo dobrym wyposażeniem https://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-2-2017-bike-now/aid:884009 z drugiej puli ścieżkowca jak i Jig masz http://e-polbike.pl/hardtail/200-myers-20-275-.html a co do używanych w maratonach rowerów to ja bym była ostrożna. Wiadome jest ze zmieniają sprzęt po około 3 sezonach i raczej trzeba się liczyć z wydatkami za jakiś czas. Bo to normalne- nie osądzam, takie hobby Mondraker jeśli prawdą jest co pisze to wart mocnego przyglądnięcia/ jesli zakładasz ze zechcesz się jednak pościnać nawet dla funu. (mam klasycznego 'ściganta' przynajmniej taka opinia a robi mi za mega uniwersalny rower, mega wygodny więc nie generalizuje) Najważniejsze zebyś sam określił co ci najbardziej będzie odpowiadać. Nowy- używka, ścieżki całodniowe- maraton, częstotliwość- okazjonalnie Jest mnóstwo zadowolonych użytkowników Kellys Gate 50 i 90( też masz go w budżecie ) , podobnie Inbred, Speców i X-calibrów- bedzie wiele opinii. 2. Romet JIG - również typowy ścieżkowiec. Nie wiem jak sprawdzi się na wycieczkach/maratonach. na maraton może być słabo na ścieżkach jest super:) kawał fajnego sprzętu.
wkg Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Nowy- używka, ścieżki całodniowe- maraton, częstotliwość- okazjonalnie No i dodałbym materiał: alu- karbon - stal. HT29 cali to niezły wybor, skoro szukasz roweru uniwersalnego. Na kamieniste góry i szlaki piesze pewnie lepszy byłby full ale za to droższy w konserwacji. Cięższy na maratonach. Gorszy osprzęt w budżecie. a co do używanych w maratonach rowerów to ja bym była ostrożna. Wiadome jest ze zmieniają sprzęt po około 3 sezonach i raczej trzeba się liczyć z wydatkami za jakiś czas. No niestety ... kilka maratonów i jak błoto to możesz napęd zajechać. Niektórym sie udaje po jednym ; ) Generalnie dosyć dużo wymagasz od roweru, jeżeli ma sprawnie nosić po maratonach to powinien być lekki, z lekkimi mocnymi kołami. Szczególnie na krótszych dystansach - masz dużo wyprzedzania i powinien się szybko zbierać, na Mega czy Giga problem jest mniejszy. Jeżeli zaś ma być rowerem na góry i całodniowe wycieczki powinien być mocny. Ekstremalnie wylajtowana rama karbonowa może ci pojść po pierwszej wywrotce. Szukałbym roweru o maksymalnie dobrej i lekkiej alu ramie i RockShoxie w tym budżecie a może z osprzętem nie z najwyższej półki - i tak go będziesz sukcesywnie wymieniał. Najlepiej napęd 2x10 ale amor o skoku 100 powinien wystarczyć imho. Zwróciłbym też uwagę na suport, żeby nie był PF tylko wkręcany żebyś mógł go sam szybko wymienić. Możliwość użycia karchera po zamienieniu roweru w błotna kulę - bezcenna. Chyba, że chcesz godzinami bawić się ze szmatką. Ale wiem, że tu zdania bywają podzielone.
lederfox34 Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Zwróciłbym też uwagę na suport, żeby nie był PF tylko wkręcany żebyś mógł go sam szybko wymienić. dobrze ze poszliśmy do przodu i są już przejściówki za stówkę jak widziałam jak już nie mamy zgodności co do montowania łożysk w ramie. No właśnie autor ma spore wymagania a jak wiemy mamy już takie specyfikacje ze trudno jednemu rowerowi to dzwignać. Z nich wszystkich nie ukrywam ze miło przypomnial mi się Jig. Naprawdę wszechstronny rower (+osie! osie!)ale nie taka cena jak konkurencja na 'K' https://www.goride.pl/trail/kross-dust-20-2016?gclid=CjwKCAjwlrnNBRBMEiwApKU4POgEXdxbuDEqeP2jFg9M3A740iLo7i2S8UtBtDH78QmapK84FloQDRoC1qkQAvD_BwE chociaż też w potencjalnym założeniu 'jazd' autora.
rastaMat Napisano 5 Września 2017 Autor Napisano 5 Września 2017 wręcz stal w stylu Inbreda 29 Z tą stalą to chyba lekka przesada. Na odchudzenie wydałbym fortunę. Nie planuję skakać z wielometrowych hopek czy dropów więc alu w zupełności wystarczy. MYERS 2.0 27,5'' - Polbike Może nie 29er ale jaka cena !! Szukałbym roweru o maksymalnie dobrej i lekkiej ramie w tym budżecie i może z osprzętem nie z najwyższej półki Dokładnie tak! Dobra rama o odpowiedniej geo to priorytet. Resztę można stopniowo sobie wymieniać. Nie nastawiałem się wcale na ramę karbonową, chyba, że wpadłaby jakaś okazja. Alu to materiał odpowiedni a przy dobrym osprzęcie można naprawdę uzyskać lekki, szybki i mocny rower o czym przekonałem się dosiadając wymienionej Kony Hei Hei (cały czas nad nią myślę)..
lederfox34 Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 http://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-merida-big-nine-800-2015.html?fee=4&fep=14512&gclid=CjwKCAjwlrnNBRBMEiwApKU4PO2x-ylHiI77wwha88EOls73skMLNsVkoLawqK03Ziv1ovMkyOhajBoCE9EQAvD_BwE to bym jeszcze chętnie sprawdziła. Dobra propozycja.
wkg Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 jak już nie mamy zgodności co do montowania łożysk w ramie. Uważasz, że PF lepszy? Jakoś bardziej komfortowo się czuję, gdy mogę sobie sam łożyska nasmarować i wkręcić suport. Nie interesowałem się przejściówkami ale rozumiem, że to przejściówka PF-gwint ? Jeżeli tak, to bałbym się i tak, że mi sie obluzuje ...
Dokumosa Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Do trialu to wideł nawet pod 140mm i golenie 34mm by się przydały. Kąt główki jak koleżanka wspomniała raczej grubo poniżej 70*. No i rama (ale nie tylko ona) trialowa będzie sporo cięższa od wydmuszki pod XC. Tak już niestety z tym jest, że XC z trialem w parze nie idą. Na ścieżkowcu/lżejszym HT enduraku pojedziesz i cięższy teren i trasy xc (ale to rozwiązanie kompromisowe więc ani w jednym ani w drugim nie oczekuj super osiągów). Jest to moim zdaniem rozwiązanie które da dużo więcej frajdy z jazdy niż na ściganckim rowerze xc (xc szybko się nudzi).
lederfox34 Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 W życiu że nie lepszy:) słyszałam że zalezy od klasy osprzetu. Te bardziej 'budżetowe' niestety maja tendencje do skrzypienia czy trzeszczenia. http://karbonowy.pl/suporty-i-adaptery/1949-aerozine-mtb-bb30-adapter-na-hollowtech-ii-czarny.html i http://allegro.pl/adapter-aerozine-mtb-bb30-na-hollowtech-ii-czerwon-i5299540132.html a to ta przejściówka o której kiedys na stalowym chyba wspominali...
rastaMat Napisano 5 Września 2017 Autor Napisano 5 Września 2017 Z nich wszystkich nie ukrywam ze miło przypomnial mi się Jig. Naprawdę wszechstronny rower (+osie! osie!)ale nie taka cena jak konkurencja na 'K' https://www.goride.p...DRoC1qkQAvD_BwE Tak, Dust równiez chodzi po głowie. Chyba lepszy widelec, nie wiem jak z heblami. Ale pojawia się kolejny dylemat czyli rozmiar koła i skłaniam się jednak na 29. Małe pytanko: jak rozpoznać czy osie są sztywne? bo nie za bardzo w tej kwestii się znam.
wkg Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 No bo, że sztywne osie i taper w tej cenie to oczywista oczywistość ... Z ta geo to niestety tak, że dla każdego "dobra" oznacza co innego : / Ja tam cały czas zerkam na Treka: https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=189387;menu=1000,173,87 https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=189316;menu=1000,173,87 https://www.evanscycles.com/trek-superfly-7-2017-mountain-bike-EV286575 Konfiguracje do wyboru, geo mi pasuje, 11,5 kg, dożywotnia gwarancja na ramę ... PF bym przebolał - w razie czego miałbym na co zwalić winę za kiepskie wyniki : ))) Po wymianie kół - może nie od razu - miałbym 11 kg mocny, świetny rower. 13 kg na maratony to przydużo : (
Dokumosa Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 E tam, demonizujecie PF, przynajmniej w standardzie BB92. Są już b. przyzwoite zamienniki wkładów shimano a poza tym można zainwestować w rozwiązanie z łatwo wymienialnymi łożyskami (bez konieczności wyciskania misek). A sama rama w miejscu głównego węzła gdzie schodzą się tylne widły, podsiodłówka i dolna rura bywa sporo szersza niż w przyp. innych rozwiązań (większa sztywność boczna, więcej miejsca na gumę).
rastaMat Napisano 5 Września 2017 Autor Napisano 5 Września 2017 Na ścieżkowcu/lżejszym HT enduraku pojedziesz i cięższy teren i trasy xc (ale to rozwiązanie kompromisowe więc ani w jednym ani w drugim nie oczekuj super osiągów). Jest to moim zdaniem rozwiązanie które da dużo więcej frajdy z jazdy niż na ściganckim rowerze xc (xc szybko się nudzi). Właśnie takiego kompromisowego rozwiązania poszukuję, dlatego mocno wpadła mi w oko ta Kona. Geo tutaj: http://www.konaworld.com/honzo_al.cfm
wkg Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 a to ta przejściówka o której kiedys na stalowym chyba wspominali... No czyli bierzemy i wywalamy oryginalny suport PF, w jego miejsce wciskamy przejściówkę i w nią wkręcamy suport HT2. Czyli i tak gniazdo w mufie może się wytrzeć a pracujemy na łożyskach HT2. No nie wiem ... z drugiej strony można wymienić jak się gwint zerwie ... jakoś to takie klejenie g..na z twarozkiem na mój gust ale mogę się mylić ... pożyjemy - zobaczymy.
Dokumosa Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Rama tej kony może i ma geo bardziej agresywne jak na ścieżkowca przystało ale osprzęt typowo XC. Ani to amortyzatora w góry nie ma ani hamulców... Patrzyłeś może za primalem pro 27,5+? Hamulce ma lipne ale cała reszta włącznie z kołami typowo trialowa.
wkg Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Właśnie takiego kompromisowego rozwiązania poszukuję, dlatego mocno wpadła mi w oko ta Kona. Geo tutaj: KONA BIKES | MTB | HONZO | Honzo AL Taaaa ... Ja też długo przyglądałem się konom ... jakoś trudno doczytać ile one ważą ; ))) Tyle, że blat 30 a z tyłu 42 = 0,72. W górach na podjazdach powinieneś mieć 0,6 a nawet mniej chyba, że myślisz o pagórkach lub jesteś cyborgiem. Po godzinie młynkowania przeklniesz 1x. To napęd na płaskie maratony choć po starcie będziesz miał za miękko ... Nie, co ja mówię, to napęd na bulwary. A Ty poszukujesz napędu uniwersalnego ! Zacząłbym od 2x10 36-22 lub 38-24 z przodu (blaty się tanio wymienia), 11-36 z tyłu i łańcucha KMC X11
rastaMat Napisano 5 Września 2017 Autor Napisano 5 Września 2017 Patrzyłeś może za primalem pro 27,5+? Patrzyłem. Plusowe koła jakoś mnie nie przekonują bo sądzę że po 80km jednego dnia na takich kołach umrę. Chyba że się mylę, to mnie sprostujcie. Jeśli Dartmoor to bardziej Primal 29. W górach na podjazdach powinieneś mieć 0,6 a nawet mniej chyba, że myślisz o pagórkach lub jesteś cyborgiem. Rower będzie użytkowany w górach raz do roku, może więcej jak się uda. Do tego celu kupię mały blat i myślę że będzie OK. Ja też długo przyglądałem się konom ... jakoś trudno doczytać ile one ważą ; ))) Wiadomo Kona robi ponoć pancerne ramy więc swoje muszą ważyć.
wkg Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Rower będzie użytkowany w górach raz do roku, może więcej jak się uda. No to Ty górskiego, pancernego roweru nie potrzebujesz. A te maratony to często ? Bo na maratonach to wiesz ... każdy tak na lajcie ale lepiej jest być wyżej niż niżej w klasyfikacji jak juz staniesz w sektorze; )) W sumie to idealnego roweru nie ma, każdy z wymienionych jest raczej uniwersalny. Tzn i góry pojedzie i ścieżkę i maraton, w końcu ldzie i na wigrach podobno dają radę ; ) Teraz chyba powinieneś powiedzieć sobie czy chcesz mieć lekki czy pancerny. Do tego celu kupię mały blat i myślę że będzie OK. Mały to znaczy 24, 26 ? ? Bo często to nie pytanie czy ale kiedy zaczniesz pchac ...
Ilia Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Chyba rower jak Specialized Camber najlepiej pasuje do tych kryteriów ale za 5 baniek to tylko używany.
lederfox34 Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 ewentualnie taki wycinak jak https://www.olx.pl/oferta/specialized-epic-29-fox-brain-sram-po-serwisie-lka-CID767-IDnRS6a.html#c66ba2f78a klasyka na wyrypach w dzunglach Ameryki Pd. jak i maratonach. Patrzyłem. Plusowe koła jakoś mnie nie przekonują bo sądzę że po 80km jednego dnia na takich kołach umrę. Chyba że się mylę, to mnie sprostujcie. aaaa tak ,prostujemy:) tak na lekturę wieczorną dział bikepackingu polecam gdzie np kolega forumowy na facie Ishi daje do myslenia z tymi wyjazdami i podróżami... tam gdzie inne rowery niestety... nie wjadą. (plus standardowe podróze)
Ilia Napisano 5 Września 2017 Napisano 5 Września 2017 Tak, ale 80 mm skoku to trochę lipa. Teraz nawet niektóre damki mają po 75 mm.
rastaMat Napisano 6 Września 2017 Autor Napisano 6 Września 2017 "Nie skok a kultura pracy warością najważniejszą amortyzatora jest" Yoda Zapewne z powierznymi amorami jest inaczej ale w moim starym stalowym Axelu cały skok jest wykorzystywany baaardzo rzadko.
Ilia Napisano 6 Września 2017 Napisano 6 Września 2017 W powietrznych amorach jest bardzo inaczej według mnie. Mój stary Suntour może ze 4 cm wykorzystywał i ja myślałem, że to jest amortyzacja. To właśnie kupienie lepszego widelca z powietrzną sprężyną spowodowało, że niedługo potem kupiłem fulla. Po za tym o zawieszenie trzeba też świadomie dbać. Ja nie wiedziałem jak miałem stare Suntora. Nie wykorzystywał mi całego skoku bo był syf w środku i miał zatarte golenie. Może masz podobnie, albo sprężynę za twardą.
lederfox34 Napisano 6 Września 2017 Napisano 6 Września 2017 http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-ltd-race-29-2x-czarny-2016-p-8702.html lub jeszcze półka wyzej http://www.arkus.sklep.pl/rower-cube-ltd-sl-29-2x-czarny-2016-p-9571.html bo buszuję tracąc czas... ale pomyślałam o autorze tematu i jego założeniach i wydaje mi się ze to też moze byc ciekawa opcja. Wygodne rowery, ten fajny osprzęt właściwie bez zarzutu waga przyzwoita na tyranie i maraton, wszystko w jednej porządnej grupie, jakże męskie malowanie...
wkg Napisano 6 Września 2017 Napisano 6 Września 2017 Tylko geo trochę krótka jak na wyścigi - przy 19 calach rura 620. Do tego brak sztywnych osi i drogi w konserwacji widelec : / W tej cenie to SF7 wymiata imho
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.