Skocz do zawartości

[Rama]Rama szosowa do 750zł


BRO

Rekomendowane odpowiedzi

...zanudzenie po prostu w opowiadaniu o swoim rowerze... prawie usnęłam :)

a moze kolega pyta o nowe ramy Apexa przemodelowane -te solo i w tej cenie też z widelcem karbonowo- aluminiowym?

To sport. Geo. (bardzo podobne do Draft) Więc pytanie czy dasz radę na tak niskich główkach? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym budzecie?

nie ma nic. Czasem coś się pojawi z Treka starszych egzemplarzy leżakowych czy Koby ale to granice tysiąca i powyżej. Ewentualnie szukaj Mosso bo widzę ze pchają wszystko z widelcami. Może uda się bez i będziesz na granicy budzetu. 


ewentualnie 

https://www.olx.pl/oferta/rama-szosowa-carver-evolution-aluminiowa-rozmiar-50-waga-1480g-CID767-ID7nCJh.html#f1f1561b5f

ale się nie wypowiem bo nie wiem nic o marce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mi się wydawało że apex to bardziej wyścigowa rama. W takim razie co innego wybrać ?

Bierz śmiało apexa. Nie należy się bać takich ram. Składając samemu masz możliwość pozostawienia sobie wysokiego komina podkładek. Z czasem kiedy kiedy już nabierzesz praktyki w jeździe na rowerze szosowym, spokojnie sobie go skrócisz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.force-components.pl/index.php?p4127,kod-146573-force-taranis-rama-szosowa-czarno-czerwona-m-500

wpadło w oko. Geo powinna pasować. Główka już w innym standardzie niż u Accentów, krótka baza kół, ciekawe kąty. Budżet też się łapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przełaj w wydaniu firmowym jako składak nawet mocno nowoczesny.


o

https://www.goride.pl/rowery/accent-furious-2017?gclid=Cj0KCQjw3MPNBRDjARIsAOYU6x8hDwnPs9mdCS3SX2iRX-gAJ_c0mopikzQAJB31_wlvIHWzHzaXo2EaAtrREALw_wcB

masz też ramę pod pivoty starszą wersję.

 

edit!

cx one pod pivoty, też przełaj.


ten wątek jest chyba warty poczytania dla ciebie BRO 

https://forum.szajbajk.pl/topic/687-co-kupi%C4%87-szosa-prze%C5%82aj-gravel-zamiast-crossowego-do-35-tys/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie mega, ale nie jest to gravel ?

 

Tak, to gravel...tylko jaka to różnica skoro nie szukasz roweru do ścigania?

Geometria "wygodniejsza" a do tego zawsze możesz zamontować koła szosowe, koła przełajowe albo nawet koła 27,5 z dużym bieżnikiem.

Sam złożyłem sobie Furiousa na 33c tylko zamiast napędu 1x mam Tiagre 4700 2x10

 

Pierwsze słowa kolegi który zwykle trenuje na szosie brzmiały "Kurde, jakie to wygodne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Furious, naprawdę?

 

Jak dla mnie ta rama zaliczyła lekkie rozczarowanie. 

Mocowanie pancerzy w tej ramie to lekka prowizorka. Malowanie też nie powala.

 

Pomysł fajny gorzej z wykonaniem.

 

Leniu zapomniałeś dodać że to jest  rama tylko pod tarcze. Autor wątku pewnie będzie zaskoczony że same zaciski do Hamulców będą go kosztowąć połowę ceny ramy :). Wybór kół do szosy pod tarcze też jest słaby, a zapomniałem tam wchodzą normalne koła od 29. :).

 

Na koniec rower będzie kosztowny, a waga nie powala. 

 

Jak ktoś ma ochotę na rowerownie po szosie to niech kupuję szosę, żadne endurance i inne kwiatki. Najlepiej kupiona w całości po rabacie, nawet jeśli jest tam tylko claris. 

 

 

P.S.

 

Co jest takiego wygodnego w geometrii furiousa? ja tam nie widzę nic szczególnie wyróżniającego, od ramy szosowej.Jedynie wszelkie zmiany aby upchać szersze opony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Furious, naprawdę?   Jak dla mnie ta rama zaliczyła lekkie rozczarowanie.  Mocowanie pancerzy w tej ramie to lekka prowizorka. Malowanie też nie powala.   Pomysł fajny gorzej z wykonaniem.   Leniu zapomniałeś dodać że to jest  rama tylko pod tarcze. Autor wątku pewnie będzie zaskoczony że same zaciski do Hamulców będą go kosztowąć połowę ceny ramy . Wybór kół do szosy pod tarcze też jest słaby, a zapomniałem tam wchodzą normalne koła od 29. .   Na koniec rower będzie kosztowny, a waga nie powala.    Jak ktoś ma ochotę na rowerownie po szosie to niech kupuję szosę, żadne endurance i inne kwiatki. Najlepiej kupiona w całości po rabacie, nawet jeśli jest tam tylko claris.      P.S.   Co jest takiego wygodnego w geometrii furiousa? ja tam nie widzę nic szczególnie wyróżniającego, od ramy szosowej.Jedynie wszelkie zmiany aby upchać szersze opony.

 

Co jest nie tak z pancerzami? 

Rama pod tarcze ale nikt nie pisał nic o budżecie :)

Kół jest dużo ...tańszych i droższych...te karbonowe przynajmniej się nie niszczą na tarczach  :)

Też jestem zdania że jeśli ktoś szuka szosy to niech bierze wyścigówkę...tylko nie każdy chce od razu ścigać się na szosie, nie każdy chce bić KOMy na każdej górce, nie każdy ma 20 lat i zdrowy kręgosłup ;) i dla takich własnie osób są rowery endurance czy gravel które dajątroche więcej komfortu dzięki geo i większej oponie.

Ja szukam roweru uniwersalnego i zacząłem od Furiousa. Rame w przyszłości pewnie zmienię ale raczej zostanę przy jednej ramie uniwersalnej i np 3 sety kół.

Jak na razie góral stoi w garażu i płacze ;)

Każdemu pewnie będzie pasowało coś innego.

Wracając do pierwszego posta...na Accent Apex niejaki Gustav (to jego film tam w linku) robi Ultra trasy bez snu i on mówi że jemu bardzo odpowiada...a więc da się jeździć długie dystanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod suportem jest otwór aby zamontować ślizg na linki od przerzutki. Tylko zachodzę w głowę jak je zamontować aby to działało.

 

Rama ma prowadzenie linek wewnątrz ramy, tylko to jedyny przypadek z jakim się spotkałem, że wewnątrz trzeba puścić pancerze, nie same linki. 

 

Zastanawia mnie co mi po wewnętrznym chowaniu linek, skoro prawie na całej długości muszę puścić pancerze.

Kolejne fatalne umiejscowienie gniazda pancerza, tuż za suportem. to chyba najgorsze miejsce. tam zawsze zbiera się syf i akurat w miejscu gdzie wychodzi linka z pancerza do przerzutki przedniej. 

 

W dawniejszych ramach szosowych baryłki do naciągu linki miałeś w wygodnym miejscu na ramie. Teraz, nie wiem producenci boją się ich umieszczać? Jedynym wyjściem jest montowanie takiej baryłki na pancerzu, aby mieć możliwość regulacji linki od przedniej przerzutki.

 

Kto tu mówi o ściganiu lub biciu KOM-ów, rower szosowy jest od początku stworzony do robienia kilometrów. Jednego dnia robisz 200km, wysypiasz się i drugiego dnia następne 200km. Na żadnym innym rowerze taka sztuka się nie udaje. 

 

Co do rowerów endurance. Zawsze zastanawia mnie co jest takiego dobrego w bardziej wyprostowanej sylwetce? Najczęstsza przyczyną schorzeń pracowników biurowych są kłopoty z kręgosłupem. Właśnie od ciągłego siedzenia, bo siedzenie nie jest naturalną postawą człowieka.

 

Rama klasyczna w kształcie rombu, ma jedną wadę że wszelkie drgania tylnego koła poprzez tylni trójkąt przenoszone są na nasz kręgosłup. 

Tutaj się wmawia że bardziej wyprostowana, a tym samym obciążająca kręgosłup pozycja to remedium i terapia kurująca.

 

W podsumowaniu, zgadzam się że rower gravel jest uniwersalny, ale na pytanie czy accentem fouriusem zamienił bym szosówkę. Moja odpowiedz brzmi NIE.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rama pod tarcze ale nikt nie pisał nic o budżecie

Określonego budżetu nie mam, ale nie chce przesadzać.  Aluminiowa rama karbonowy widelec na sorze ewentualnie tiagra

 

 

Kół jest dużo ...tańszych i droższych
 

Koła zapewne też będą budżetowe

 

 

.tylko nie każdy chce od razu ścigać się na szosie
 

O ściganiu nie myślę bo jestem miękka buła, może kiedyś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod suportem jest otwór aby zamontować ślizg na linki od przerzutki. Tylko zachodzę w głowę jak je zamontować aby to działało.   Rama ma prowadzenie linek wewnątrz ramy, tylko to jedyny przypadek z jakim się spotkałem, że wewnątrz trzeba puścić pancerze, nie same linki.    Zastanawia mnie co mi po wewnętrznym chowaniu linek, skoro prawie na całej długości muszę puścić pancerze. Kolejne fatalne umiejscowienie gniazda pancerza, tuż za suportem. to chyba najgorsze miejsce. tam zawsze zbiera się syf i akurat w miejscu gdzie wychodzi linka z pancerza do przerzutki przedniej.    W dawniejszych ramach szosowych baryłki do naciągu linki miałeś w wygodnym miejscu na ramie. Teraz, nie wiem producenci boją się ich umieszczać? Jedynym wyjściem jest montowanie takiej baryłki na pancerzu, aby mieć możliwość regulacji linki od przedniej przerzutki.  

 

 

tak tylko odpowiem na szybko bo robi się offtopic...

- nie montuje się ślizgu

- tak... wewnątrz tez jest pancerz...dla mnie jest to bezproblemowe rozwiązanie i pozwalające na szybką wymianę linki. Jest to tylko po to żeby był ład i porządek.

- tak, gniazdo pancerza jest tuż za suportem - jak na razie nie mogę nic powiedzieć więcej

- baryłki mam na pancerzach

 

 

 

 W podsumowaniu, zgadzam się że rower gravel jest uniwersalny, ale na pytanie czy accentem fouriusem zamienił bym szosówkę. Moja odpowiedz brzmi NIE. 

 

Dla mnie najwaniejsza jest uniwersalnośc i dlatego mam teraz gravela. Nikogo nie namawiam na zmiany. Twierdze jedynie że w tej cenie to dobra rama na której można zrobić ciekawy rower na oponie 25cc jak i 27,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli omawiacie ramę Apex, to powinniście zaznaczyć o którą wersję chodzi. Starszy model ten z kanciastymi rurami ma linki prowadzone wewnątrz. Aktualnie w sprzedaży znajduje się jednak nowa wersja ramy Apex. Linki ma na zewnątrz, inny profil rur. Nie spotkałem się z negatywnymi głosami pod kontem ram Apex. Przez jakiś czas zastanawiałem się nad setem w nowszej specyfikacji. Długo biłem się z myślami, jednak zrezygnowałem. Wygrał rozsądek. Wybrałem coś bardziej uniwersalnego.

Z mojego punktu widzenia rower szosowy w czystej formie dobry jest do treningów i ścigania i to w okresie od późnej wiosny do wczesnej jesieni. Problem z błotnikami, problem z szerszymi oponami, a o bieżnikowanych na zimę już nie wspomnę. Jeżeli planujesz więcej zastosowań, typu jazda na co dzień, dojazdy do pracy, turystyka, czy choćby jazda w okresie jesienno-zimowym lepiej sprawdzi się przełaj, czy gravel. Na takim rowerze też będziesz mógł trenować, czy wystartować w jakimś wyścigu szosowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie jest. Sporo modeli gravelów 2018 idzie z tego co widzę w stronę rowerów wyprawowych, tam gdzie wcześniej był raczej cross/trekking. Ogólnie mimo tego, że sama nazwa gravel odciaga od asfaltu, a cross to w duzej mierze rower na asfalt, to te typy w dużej mierze pokrywają się możliwościami, kwestia bardziej prefencji. Więc moim zdaniem słusznie na tym etapie celujesz w szosówkę. Później ewentualnie jak będziesz miał ochotę zmienisz sobie crossa na gravela/przełaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie góral stoi w garażu i płacze

Bożesz... jak ja to znam..

 

 

Co do rowerów endurance. Zawsze zastanawia mnie co jest takiego dobrego w bardziej wyprostowanej sylwetce? Najczęstsza przyczyną schorzeń pracowników biurowych są kłopoty z kręgosłupem. Właśnie od ciągłego siedzenia, bo siedzenie nie jest naturalną postawą człowieka.

i kilka słów dalej, wiesz tu jest inny problem niż kręgosłup. Dopasowanie sylwetki. Kiedy patrzę na oferty niektóych rowerow na olx np to włos mi się jeży na głowie jak ludzie ustawiają te rowery.. a to kierownica wygięta z manetkami jak rogi byka na rykowisku, a to siodełko 3,4 cm nad końcem rury podsiodłowej, a to mostek jak dla krasnala... Kłania się lenistwo poszukujących i brak wiedzy sprzedających.

Inna sprawa że jeżdząc na szosie przy nisko pochylonej pozycji pracują recę.Tu ludzi boli:) odcinek obojczyk, ramiona- nie są nawykli to takiej pracy ciałem na wybojach np amortyzując rękami- nadgarstkami brak amortyzatora jak w mtb.

I niestety nie zmienimy podejścia do jeżdżenia w wyprostowanej pozycji i ścierania sobie kręgów podczas naturalnej amortyzacji naszego 'masztu głównego ' w ciele. 

 

Jeżeli omawiacie ramę Apex, to powinniście zaznaczyć o którą wersję chodzi.

 

i dlatego zaproponowałam autorowi wrzut z info o cx one ale nie disc only.. tam jest mocowanie z pivotami lub możliwość canti lub tarcz załozenia :) to też całkiem niezła konstrukcja. 

 

Problem z błotnikami, problem z szerszymi oponami, a o bieżnikowanych na zimę już nie wspomnę.

fakt bezsprzeczny... też z tym walczę obecnie

 

lepiej sprawdzi się przełaj, czy gravel. Na takim rowerze też będziesz mógł trenować, czy wystartować w jakimś wyścigu szosowym.

i zastanawiam się ( BRO) czy nie najlepiej byłoby kupić 540 Tribana  i drugi komplet opon w takim wypadku(te 32mm) odpada kłopot z błotnikami- wejdą, szerszą oponą- wejdzie (ale nie jak docelowo gravel) i pościgać się też bys mógł. 

(Bo w jego cenie masz np 

https://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Rower-GT-Grade-Claris-GunSlime-Lime-2017/17534

o ile jak rozumiem chciałeś sprzęt składać sam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...