Gość Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Witam Wszystkich Chciałbym zrobić generalny przegląd roweru zakupionego tydzień temu Niestety na rowerze jedziłem jak miałem 10 lat także 20 lat mineło , ale nie zaśmiecając forum pytaniami ? co to jest kaseta i po co ona w rowerze" postanowiłem sam na własną rękę poszukac infromacji od podstaw , zasięgając rad na YT od SzajBajk i tak film po filmie wiem już mniej wiecej o co chodzi Chcę rozebrać rower aż do samej ramy wymienić co trzeba nasmarować porządnie i chcę zrobić to samemu dlaczego ? dlatego że serwis w Anglii w mieście którym mieszkam to 25£ w tym sprawdzą 1.ciśnienie opon 2.Łańcuch 3.kontorla kół , dodam że serwisant jest jeden i to dziadek który nie dosłyszy a aby sprawdzić resztę trzeba zapłacić 96£ czyli około 500zł . Dlatego postanowiłem zrobić to na własną rękę i zdobyć doświadczenie samemu Poniżej załączam zdjęcia roweru , rower to 26 calowy Apollo Slammer Wady- piszczenie przy hamowaniu - wada scentrowanych kół? Scentrowane koła - powinienem dać radę sam klocki hamulcowe - wydaje mi się że są wytarte Luz na łańcuchu (nie jestem, do końca pewien) -Podnosi się siodełko jak jade Aby rozkręcić rower z tego co się dowiedziałem potrzebuję -klucz do wolnobiegu i kasety uniwersalny -Śrubokręt krzyżakowy (mam) -Klucz franzuc (mam) -Ściagacz do korb -Skuwacz Łańcuacha -Imbusy (mam) -Bacik -Łyżkę do ściągania opon co jeszcze będe potrzebował ? Aby nasmarować i wyczyścić rower wybrałem Do Łańcuacha,sprężyn,kółek w przerzutkach,pedałach,manetek i linek -Finish Line WET (Cross Country, zielony) Gwinty, łożyska, bębenek piasty -ŁT43 Benzyna ekstrakcyjna Do goleni goleni -Brunox Deo. co jeszcze będe potrzebował ? Dodatkowoe chcę dokupić -Finish Line grunge brush do czyszczenia łańcucha a drugą końcówkę do czyszczenia kasety -Przyrząd BIKE HAND do czyszczenia łańcuacha https://zapodaj.net/dacba5e59bcd2.jpg.html https://zapodaj.net/54ef7187f92ee.jpg.html https://zapodaj.net/b28d24dd82a4f.jpg.html https://zapodaj.net/5087f78f4734f.jpg.html https://zapodaj.net/43a3afb069e2e.jpg.html https://zapodaj.net/f7c30ebb69b9c.jpg.html https://zapodaj.net/759f9cb0839e0.jpg.html https://zapodaj.net/a00b8ba6c20c3.jpg.html https://zapodaj.net/4c50d404422d2.jpg.html https://zapodaj.net/df2d9c0f5caeb.jpg.html https://zapodaj.net/f1253a61b6e08.jpg.html https://zapodaj.net/a2afb76ac4903.jpg.html https://zapodaj.net/86452c2080043.jpg.html https://zapodaj.net/35c2fa53de455.jpg.html https://zapodaj.net/3da91054ef254.jpg.html https://zapodaj.net/05aaf5c69e11d.jpg.html https://zapodaj.net/ab71615559a5c.jpg.html https://zapodaj.net/3aeed6fe8a1e2.jpg.html https://zapodaj.net/bfb0d812e0e39.jpg.html https://zapodaj.net/f0e5e8095f8f0.jpg.html https://zapodaj.net/79b825795e2b7.jpg.html https://zapodaj.net/5d08546e72f20.jpg.html Gyby trzeba było więcej szczegółowych zdjęć dajcie znać jakie dodam dzieki wszystkim za pomoc niestey wrzucam pliki na zapodaj ponieważ są zbyt duże a zmniejszenie powoduje że zdjęcia sa rozmazane i zbyt małe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Obawiam się, że w tym konkretnym przypadku wartość środków smarnych, czyszczących i części eksploatacyjnych do wykonania serwisu jak Bóg przykazał przekroczy wartość roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Ja jednak chciałbym go troszkę podratować nawet jesli kupię wszystko co potrzebne będzie to dla mnie potrzebne na nastepny rower i na rower dla córki także smiało go bedę robiło mimo wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Na pewno do wymiany są linki i pancerze. Jeśli to fabryczne hamulce to klocki też do wymiany. Prawdopodobnie do wymiany piasty (na zewnątrz zdążyły się pokryć rdzą więc w środku oczekiwałbym dramatu), stery (zapewne podobnie jak w piastach wżery w bieżniach i kulkach) i suport (z tego samego powodu co poprzednicy). Niestety nie widać goleni amortyzatora ale należałoby założyć, że nie ma co z niego zbierać. Ze środków smarnych olej do łańcucha i smar do łożysk oraz jakiś smar na bazie ptfe w sprayu do pancerzy i sworzni przerzutek. Do mycia benzyna ekstrakcyjna. Tylko (albo aż) tyle wystarczy w zupełności. Aha i to wolnobieg nie kaseta więc żeby się dobrać do bębenka to jeszcze specyficzny narząd do jego rozkręcenia będzie potrzebny. Z narzędzi dodatkowo: Żeby wykręcić suport będziesz potrzebował klucza pazurowego lub ew. hydraulicznej żabki. Klucze płaskie do konusów Młotek i śrubokręt płaski Do rozpołowienia amortyzatora będzie potrzebny zapewne dłuuugii imbus (5 albo 6mm). Ja bym tego nie ruszał (to tylko atrapa) i zostawił jak jest ale jak się uprzesz to jeszcze jakiś specyficzny smar do amortyzatorów by się przydał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Dorzuciłbym, że hamulce piszczą przez zużyte lub/i źle ustawione klocki, a centryczność kół nie ma z tym wiele wspólnego. Jak zamierzasz poradzić sobie z prostowaniem kół? Jeśli sprzęgło w wolnobiegu ładnie cyka i działa to dałbym sobie spokój z jego rozbieraniem - odkręć, zrób serwis piasty i spokój. Do serwisu piast doliczyłbym koszt kulek i konusów o ile w ogóle jest co ratować. Brunoxa też nie ma sensu kupować - rozbierz amortyzator i jak nie jest zeżarty do cna do złóż go na ŁT43 i spokój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Rower wygląda na co njamniej pełnoletni czy opony są fabryczne jeszcze? Klocki zapewne tak i już wspominałem że w pierwszej kolejności do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 A ja uważam,że ten rower kupę czasu po prostu przestał w jakimś garażu a jeżdżony wcale za dużo nie był. Jestem przekonany, że i piasty i suport i miski sterów - wszystko będzie cięgle upaćkane oryginalnym smarem, który co prawda w konsystencji bardziej gumę będzie przypominał ale w fabrycznym kolorze :-) Coś mi się wydaje, że nie tylko opony są fabryczne w tym rowerze ale cała reszta też a po zużyciu zębatek czy bieżnika ewidentnie za dużo nie jeździł. To co musisz zrobić to wymiana smarów w sterach, suporcie i w obu piastach. Amortyzator zostaw w spokoju - jego i tak nie rozbierzesz - podejrzewam,że ano po kapturkami ani pod dolnymi lagami żadnych śrub nie znajdziesz. Wolnobiegu też nie ma co ruszać bo zapewne działa, a jeśli już to tylko przepłukanie WD-40 i potem nasmarować olejkiem do łańcucha. Klocki na razie są OK. Linki do wymiany. Faktycznie problemem mogą być koła bo pewnie nie wycentrujesz ale one wcale nie muszą być krzywe - sam to możesz zaobserwować przecież. Roboty sporo ale na wszystko masz filmiki na YT - często z uzyciem sposobów domowych, bez specjalistycznych narzędzi. Np. zacznij od suportu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Na chwilę obecną podstawa to rozbebeszenie kolejno wszystkich łożysk i ocena ich stanu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Ze sterami to będzie u Ciebie tak: A tu masz piasty: A tu masz jak odkręcić wolnobieg: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Dorzuciłbym, że hamulce piszczą przez zużyte lub/i źle ustawione klocki Właśnie jestem po regulacji klocków i działają świetnie piszczenie znikło trochę zabawy było ale ulga dla uszu Jak zamierzasz poradzić sobie z prostowaniem kół? własnie tak https://www.youtube.com/watch?v=NM59U7HOIHE&t=15s Jestem przekonany, że i piasty i suport i miski sterów - wszystko będzie cięgle upaćkane oryginalnym smarem, który co prawda w konsystencji bardziej gumę będzie przypominał ale w fabrycznym kolorze :-) I jak zwykle masz rację fakt własnie smar taki jest taką ma konsystencję Faktycznie problemem mogą być koła bo pewnie nie wycentrujesz ale one wcale nie muszą byćkrzywe - sam to możesz zaobserwować przecież. Tak są krzywe i wymagąją pracy I znazałem kolejny poradnik własnie o regulacji klocków i sam sobie z nim poradziłem kolejna kasa w kieszeni zamiast oddawać do serwisu Poniżej załączam zdjęcia pancerze i linki do wymiany klocki moim zdaniem sa jak nówka rowki wyglądają bardzo dobrze o ile sie nie mylę ale chciałbym je wymienić za jakiś czas na takie w których wymienia się tylko ogumienie ponieważ duzo hamuje , stojaka nie miałem to zrobiłem prowizorkę obok ławeczki na kołach widać ślad klocków i dokładnie w tym miejscu jest scentrowane koło jest jeszcze zdjęcie ogniwa pokazuje to jak ogniwo ociera się o tą część ( nie wiem jak się ona nazywa) która przepruszcza łańcuch do napędu ,dzieje się tak przy zmianie biegu z 6 na 5 załączam też dwa filmy własnej produkcji by pokazać o co kaman https://zapodaj.net/ada01822f0952.jpg.html https://zapodaj.net/4216008d73854.jpg.html https://zapodaj.net/bb6387f49daa5.jpg.html https://zapodaj.net/6c135eb7d1aa7.jpg.html https://zapodaj.net/d80927d05ae79.jpg.html https://zapodaj.net/a51b418920655.jpg.html https://zapodaj.net/6d65c86de70df.jpg.html https://zapodaj.net/62a8bc220798c.jpg.html https://zapodaj.net/e092004c8e793.jpg.html https://zapodaj.net/47c765aaa271c.jpg.html https://zapodaj.net/b9618a66a6827.jpg.html https://zapodaj.net/c5954d744fea4.jpg.html https://zapodaj.net/25b302b204232.jpg.html filmy https://www.youtube.com/watch?v=7WIGXzJ-T5s scentrowane koło https://www.youtube.com/watch?v=eEhC1Eumb7Y problem z przerzutkami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Łańcuch trze o wózek. Na przekosie to norma. Gorzej gdyby tarł jak na tyle jest jedynka czy dwójka. P.s. Ten osad po klockach schodzi np.od skoncentrowanego detergentu jak polski k2 acra, który świetnie nadaje się do mycia napędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 3 Września 2017 Udostępnij Napisano 3 Września 2017 A reszta jak wygląda Twoim okiem ? koło do centrowania ? (patrz film) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 3 Września 2017 Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Koło nie tylko do centrowania - założę się , że naciąg szprych jest już do bani. Można wycentrować koło idealnie ale jak szprychy są luźne to za moment problem powróci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.