obmarek Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy i takie mam pytanie do znawców tematu - czy warto dołożyć parę PLN do osprzętu 105 (wyżej nie celuję...) czy tegoroczna Sora w zupełności da radę jak dla amatora? Czy poczuję różnicę w użytkowaniu?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Różnicę poczujesz jak będziesz jeździł na sorze, tak to można poczuć wizualnie po wyglądzie, warto dołożyć jak się kupuje na lata, jak bedzie jeżdżona okazjonalnie lub nie podejdzie szosowanie to po co przepłacać.Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 W praktyce to głównie wybór między 9, a 11 zębatek na kasecie. Jak Ci na tym nie zależy, to bierz sorę. Chyba że planujesz kiedys rower ulepszac wtedy wejdz od razu w 105, bo zmiana klamkomanetek+tylnego koła(szerszy bębenek piasty)+ tylnej przerzutki bedzie bardzo droga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obmarek Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Nigdy nie jeździłem ani na Sorze, ani na 105-tce. To, że 11 > 9 to "oczywista oczywistość", ale czy różnica będzie np. w trwałości czy precyzji działania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalzi Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 W trwałości nie, w działaniu tak. Nie pojeździłem za dużo na Sorze, jedynie testowo, ale na pewno działa mniej dynamiczanie. Oczywiście przy dobrej regulacji absolutnie wystarczająco dla każdego, kto się nie ściga. Tiagra jest też dobrym kompromisem, w 105 dopłaca się już głównie do wagi niektórych elemenów napędu i do 11 biegów z tyłu. Więc odpowiadając na pytanie - zależy od potrzeb i różnic w cenie. Biorąc pod uwagę ceny wyprzedażowe jesienią i zimą w tamtym roku, było warto dorzucić do 105. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 1 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Właśnie dla tych 11 przełożeń wziąłbym 105. Dwa przełożenia więcej to dużo. I nie chodzi mi o te skrajne, które często są niewykorzystywane. W głównej mierze w środku zyskujemy dodatkowy stopień, który w momencie kiedy jesteśmy zmęczeni, często ratuje dupe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 W głównej mierze w środku zyskujemy dodatkowy stopień, który w momencie kiedy jesteśmy zmęczeni, często ratuje dupe. Piszesz jakby chodziło co najmniej o dodatkowy magazynek do M16 podczas walki w wietnamskiej dżungli... Co to w ogóle za bajki - "o nie chodzi mi o te skrajne, które często są niewykorzystywane"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy i takie mam pytanie do znawców tematu - czy warto dołożyć parę PLN do osprzętu 105 (wyżej nie celuję...) czy tegoroczna Sora w zupełności da radę jak dla amatora? Czy poczuję różnicę w użytkowaniu?? Jak zamierzasz zwracać sporą uwagę na kadencję podczas treningów to warto pójść w 105. Jak nie - to nie warto. Co do najtańszych rowerów z shimano 105. Tam często jest korba Shimano RS500 która wagowo jest odpowiednikiem sory. Korba shimano 105 jest chyba 150g lżejsza od RS500. Korba 105 jest 150zł droższa od RS500. Inną kwestią jest przyszłościowe spojrzenie. Będzie coraz ciężej do dobrej klasy elementy napędu 9rz. Za to 11rz będzie dostępny w bardzo wielu opcjach. Dwa przełożenia więcej to dużo. I nie chodzi mi o te skrajne, które często są niewykorzystywane Dokładnie. Kaseta 11-25 9rz od 11-25 11rz różni się tym że 11rz jest gęściej zestopniowana - można precyzyjniej dobrać kadencję. I jest to fajna sprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 No i na 11s jest opcja roadlink+kaseta 11-40 jak się okaże, że się jest za słabym na górki. Na 9s tak łatwo nie będzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 U mnie RS500 50-34 172,5 waży 805 g a 105 52-36 175 niewiele mniej bo 777 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Tak jak piszą poprzednicy - 11s da możliwość precyzyjnego dobrania kadencji, także jeśli zwracasz uwagę na poprawną technikę pedałowania i utrzymanie odpowiedniej kadencji - 11s na pewno to ułatwi. Do jazdy rekreacyjnej, jeśli nie zwracasz zbytnio uwagi na kadencję - Sora wystarczy w zupełności. Mam dwie szosy - na Claris 8s(korba 50/34 kaseta 11-28) i na 105 11s(korba 50/34 kaseta 11-32). Kultura pracy 105 jest nieco większa, ale dobrze wyregulowany Claris też zmienia przełożenia precyzyjnie i dynamicznie, a pracuje cicho. Na Twoim miejscu szedłbym jednak w 105 - myślę, że fajnie mieć na kasecie 11 koronek - tyle samo co grupy osprzętu, na których jeżdżą zawodowcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaca911 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Kaseta 11rzędów 11/28 to jest dwie największe koronki (25 i 28) gratis. Do tego korba 52/36 i cała Polska nasza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes4510 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Witam. Przepraszam że się podepnę ale czy warto kupić taki rower szosowy i ile jest warty. . Z tego co wyczytałem to shimano 600 to już zabytek , ale może na początek do spróbowania jazdy na szosie, zerowe doświadczenie może by był. Sprawa dość pilna. niestety nie zrobiłem jazdy próbnej rower stoi na kapciach a nawet nie miałem pompki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AmAdeuz Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Grzes4510 Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest rower/napęd. No i czy pasuje rozmiarowo. To czy 8, 9 czy 11 ma mniejsze znaczenie, jeśli po prostu chcesz jeździć, podoba Ci się, przymierzyłeś się to kupuj. Sprawdź uprzednio wszelkie możliwe luzy, czy koła są proste, czy zęby nie są wyjechane. Zdemontuj koła i obróć ośki, czy chodzą gładko, oglądnij ramę czy nie ma pęknięć na łączeniach rur itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obmarek Napisano 2 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Września 2017 Mój wybór to Triban 520 lub 540. Cały czas zastanawiam się czy warto dopłacić 900 zł. Na plus na pewno 105-tka (oprócz korby i hamulców) oraz koła Mavica. Czy jest jeszcze jakaś różnica między tymi modelami, która mi umknęła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 2 Września 2017 Udostępnij Napisano 2 Września 2017 W trwałości nie, w działaniu tak. Sora nie powinna być bardziej trwała? Im więcej przełożeń tym węższy łańcuch i większe przekosy, chociaż pewnie nie ma to większego znaczenia. Sora powinna być trochę tańsza w utrzymaniu: kaseta + łańcuch 9rz = ok. 135 PLN kaseta + łańcuch 11rz = ok. 230 PLN Z różnic to tańszy model ma też 3-rzędową korbę, które chyba wychodzą z użycia i raczej nie są potrzebne, natomiast uwagi o ciaśniejszym zestopniowaniu przełożeń w 540 nie mają zastosowania do 520, bo on ma kasetę 12-25, więc stopniowanie jest takie samo. 540 ma twardszą korbę i dodatkowo zębatkę 11 z tyłu, więc teoretycznie szybciej na nim pojedziesz, ale to chyba tylko z górki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes4510 Napisano 3 Września 2017 Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Witam. Przepraszam że się podepnę ale czy warto kupić taki rower szosowy i ile jest warty. 20170901_163949.jpg20170901_163945-1.jpg . Z tego co wyczytałem to shimano 600 to już zabytek , ale może na początek do spróbowania jazdy na szosie, zerowe doświadczenie może by był. Sprawa dość pilna. niestety nie zrobiłem jazdy próbnej rower stoi na kapciach a nawet nie miałem pompki Raz jeszcze jak by wszystko działało ile jest wart ten rower gość się nie zna lub udaje a nie chcę przepłacić lub oszukać Pana. Wezmę pompkę i napompuje koła pogoda nie bardzo ale gość wyjeżdża dziś więc może bym kupił. Do tej pory jeździłem na trekingu ale może by spróbować czegoś innego , jak nie przepłacę to w razie co strace może 100 i odsprzedam. proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blue Napisano 3 Września 2017 Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Sora nie powinna być bardziej trwała? Im więcej przełożeń tym węższy łańcuch i większe przekosy, chociaż pewnie nie ma to większego znaczenia. Sora powinna być trochę tańsza w utrzymaniu: kaseta + łańcuch 9rz = ok. 135 PLN kaseta + łańcuch 11rz = ok. 230 PLN Będzie taniej i najprawdopodobniej wytrzymalej, acz precyzja i kultura pracy będzie raczej na minus - raz, że mniejsze skoki między koronkami w 11s, to chyba sora jest nadal na uciągu linki 1:2, a 105 na 1:1? Więc pomimo mniejszej ilości biegów zapewne 105 będzie mniej podatna na problemy z linkami/pancerzami. Prawda jest taka, że zbliża się średni okres do rowerowania, więc jeżeli właściciel nie ma ciuchów na takie warunki, a budżet trzeba zamknąć, to wolałbym tańszy rower i te ciuchy . No chyba, że ma, to nie było tego punktu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes4510 Napisano 3 Września 2017 Udostępnij Napisano 3 Września 2017 Jeszcze jedno szybkie pytanie . Nie wiem czy tam jest kaseta czy wolnobieg ale 7 rzędowy i czy w razie problemów kupie przerzutkę tylną 7 rzędową bo po sklepach internetowych przeważnie są 8 do 11 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 4 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Września 2017 Piszesz jakby chodziło co najmniej o dodatkowy magazynek do M16 podczas walki w wietnamskiej dżungli... Co to w ogóle za bajki - "o nie chodzi mi o te skrajne, które często są niewykorzystywane"? Wyjdź na rower, zrób jakiś dystans ponad Twoje siły. Dla mnie było to np. 300 kilometrów na początku sezonu, a później zobacz jak bardzo przydaje się wąskie stopniowanie kasety, szczególnie jak powrót przypada pod wiatr Skrajne przełożenia kolega @@Wojtek_Trek, opisał, że można mieć w 9 i 11 takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.