TheJW Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Nie chciałem zakładać nowego wątku, ale w tym o Rebie nikt mnie nie widzi, a potrzebuję pilnie informacji. Gdzie dostanę uszczelki kurzowe + gąbki do Reby 2016/2017 (nie wiem dokładnie, który to rocznik, golenie i korona czarny mat, anoda też czarna)? Chodzi mi oczywiście o oryginały w przystępnej cenie. Najchętniej kupiłbym komplet kurzówek + 2-3 komplety gąbek na zapas. A może kupić tylko gąbki, bo to będzie 3. "mały serwis", a uszczelki wymienić przy kolejnym, który będzie już całkowitym przeglądem? Uszczelki nie są uszkodzone, raczej profilaktyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 http://allegro.pl/uszczelki-rock-shox-reba-solo-air-zest-uszczelek-i6682859562.html np. tu, google gryzie? ew. tu http://allegro.pl/rock-shox-32-uszczelki-skf-zielone-z-kolnierzem-i6165213129.html obie wersje pasują, skf chyba trochę lepszy- nie bez powodu je zmienili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 (edytowane) Nie gryzie, ale nigdzie nie ma podanej informacji, do jakich roczników pasuje. Dlatego pytam Was, bo na pewno się gdzieś zaopatrujecie. Poza tym, tak jak pisałem - priorytetem są gąbki, a te ciężko znaleźć (jest coś na alledrogo, ale bez informacji, do jakich modeli/roczników). Dostałem namiar na sklep stacjonarny w okolicy, może tam będą mieli nadmiar na serwisie. Edytowane 1 Września 2017 przez TheJW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Po co chcesz kupować uszczelki i gąbki do nowego amortyzatora? Fabryczne wytrzymają ze 2-3 sezony bez problemu. A zakupione na zapas będą się starzeć w szufladzie (guma, czas...). To już trochę nie te czasy kiedy to kupując malucha kupowało się dwa worki części na zapas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Nie wiem, ile wytrzymują, dlatego chciałem się zabezpieczyć. Ale skoro tyle, to potrzebuję jedynie gąbek. Moje niestety nie nadają się już do niczego po tych 150 godzinach. To znaczy, że pełnego serwisu również nie powinienem robić, bo oringi i uszczelki wytrzymają 3 sezony (tzn. ograniczyć się jedynie do wymiany oleju)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Pełny serwis to nie wymiana wszystkiego jak leci tylko inspekcja i ew. wymiana. Jeśli amortyzator nie tracił ciśnienia a blokada skuteczności to wyczyszczenie/umycie wszystkiego + dokładne obejrzenie oringów + ich poprawne nasmarowanie (w sprężynie) smarem PM600, wymycie gąbek i nasączenie ich olejem, zapodanie slick kicka albo sram butter pod uszczelki kurzowe, zalanie goleni i tłumika świeżym olejem. Po pierwszych 200h raczej nic wymieniać nie będziesz musiał. Założenie kompletu nowych oringów i uszczelek spowoduje tymczasowe pogorszenie pracy (musi się wszystko ułożyć/"dotrzeć"). Co zrobiłeś z gąbkami, że się już nie nadają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Co zrobiłeś z gąbkami, że się już nie nadają? Jeździłem... Przy pierwszym serwisie były zabrudzone, ale udało się je wyczyścić przy użyciu izopropanolu. Prz drugim były tak niemiłosiernie brudne, że nawet płukanie w oleju i kilkukrotne "psikanie" IPA niewiele dały. Dodatkowo jedna trochę się rozciągnęła (z mojej winy, zbyt usilnie chciałem ją doczyścić). Część "brudu" to pewnie zabarwienie, ale muszę wymienić ze względu na to rozciągnięcie i zmianę kształtu. Człowiek uczy się na błędach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 No to jak zmieniłeś jej geometrię to można wymieniać. Nie przejmuj się zabarwieniem gąbek, płuczesz dopóki IPA z nich odciskany będzie względnie czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Leży u mnie ori zestaw RS do Reby Solo, ( uszczelki,gąbki,oringi,jakieś podkładki) mogę odstąpić za ? 50% ? ceny z katalogu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Dodatkowo jedna trochę się rozciągnęła (z mojej winy, zbyt usilnie chciałem ją doczyścić). Mialem podobny problem, kupilem na ebayu za chyba 160pln komplet 20szt z przesylka. Rozmiar dobralem z katalogu ale na 99% masz o srednicy 32mm i 5mm wysokosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.