seba_nurek Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Cześć, w nowym rowerze mam hamulce Shimano M506 / 447 - to chyba najsłabsze ogniwo w wyposażeniu Kellys Gate 90. Po zrobieniu ok. 35 km mam pewne spostrzeżenia: - klamka tylnego hamulca jest bardziej "miękka" niż przedniego - twardnieje po kilkukrotnym naciśnięciu (przednia twarda od początku) - zewnętrzny klocek w tylnym zacisku cały czas dotyka tarczy przez to hamulec jest cały czas słyszalny i wyraźnie spowalnia koło Wielokrotnie próbowałem ustawić zacisk względem tarczy wg wszelkich znanych metod dostępnych i proponowanych w "Internetach" - bezskutecznie Nawet jeśli przy delikatnie odkręconych śrubach ustawienie jest OK to po dokręceniu śrub zacisk się "prostuje" i kicha W mojej opinii winę za taką sytuację ponosi zewnętrzny tłoczek hamulca, który nie "chowa" się do końca. Przy naciskaniu klamką wewnętrzny klocek zawsze wraca do ścianki zacisku a zewnętrzny pozostaje przy tarczy. Ponadto jeśli "ręcznie" wsunę zewnętrzny klocek to przy ponownym naciśnięciu klamki, klamka jest super "miękka" i po chwili "twardnieje" a klocek znowu dotyka tarczy. Opisałem objawy i spostrzeżenia jak umiałem i w związku z tym mam pytania do użytkowników tarczówek: 1. czy to może być tylko zapowietrzenie hamulca? 2. czy to poważniejsza awaria tłoczka czy zacisku, która kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej ??? - wysłanie roweru to jest problem 3. dam radę sam naprawić ??? - z odpowietrzeniem dam sobie radę chociaż nigdy tego nie robiłem - kto jak nie ja..... Dziękuję za wszystkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 - klamka tylnego hamulca jest bardziej "miękka" niż przedniego Miałem fabrycznie te same hamulce i ten sam objaw... Wymieniłem na SLX M7000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2017 Da się to ogarnąć. Twardniejąca po kilku naciśnięciach klamka to zapowietrzony hamulec. Tłoczki trzeba wyczyścić i nasmarować odpowiednim smarem. Klocki zmienić na lepsze i odtłuścić tarczę. Jeśli zacisk zjeżdża przy dokręcaniu to mogą być krzywe powierzchnie na słupkach montażowych do których zacisk przylega. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Września 2017 Udostępnij Napisano 1 Września 2017 @seba_nurek, jeśli to nowy rower to oddaj do serwisu. Jeśli sam coś źle zrobisz to stracisz gwarancję. Odpowietrzyć hamulec potrafią ci, co trochę się na tym znają, mają jakieś podstawowe narzędzia, ew. olej na dolewki i dużo chęci. Oczywiście oglądając YT wygląda to na łatwe, proste i przyjemne ale po co się męczyć skoro nie musisz. Ja mam u siebie też M447 i niestety w tym roku już drugi raz trafią na serwis z powodu cieknących tłoczków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba_nurek Napisano 1 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Chyba rzeczywiście nie będę się na razie tego tykał. Zrobię jeszcze parę kilometrów i pojadę na I-szy serwis. Jakby co oddam do naprawy/wymiany. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 1 Września 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Września 2017 Jest gwarancja to korzystaj ze swoich praw. Zapłaciłeś również za ten niedomagający hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.