huskarl Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Witam, Myślałem o zakupie drugiego zestawu kół. Czy myślicie że nowe XT są coś warte? Zobaczyłem że komplet na 27,5" i sztywne osie można mieć z wiggle.co.uk ze wszystkimi opłatami za mniej niż 1100zł. Taki sam zestaw w Polsce jest najtaniej w centrumrowerowym za 1350zł. Starsze XT (M785) można mieć za 870zł komplet. Chyba że te pieniądze ciężko coś znaleźć lepszego? Obecnie mam składańce z obręczy Stan's Rapid 25 i piast SLX.
phoe Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Novatec 771/772 + DT535D wyjdą raczej podobnie cenowo, waga porównywalna pewnie + będą sporo mocniejsze, stare XT to był mega wąskie z tego co kojarzę.
dawid Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Za 1100zl to mozna miec naprawde dobre kola Piasty dt 370 Obrecze dt m442 Szprychy cieniowane do 1.6mm Bedziesz mial mocne piast, lzejsze kola, szersze obrecze i latwo dostepne czesci zamienne
beskid Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Jak by odjąć jedno zero od tej kwoty to może, może. I piszę to jako aktualny miłośnik piast kulkowych Shimano - starych piast. W tej cenie można spokojnie złożyć sporo lepsze, nowocześniejsze koła.
huskarl Napisano 31 Sierpnia 2017 Autor Napisano 31 Sierpnia 2017 Widzę, że zaproponowaliście piasty pod zwykle szprychy. A co myślicie o streight-pull? Skłaniam się ku ich stronie bo wyglądają jakby się szprychy nie krzyżowały. Obecne koła zaczęły skrzypieć jak stara taczka, szczególnie gdy jest ciepło i się szprychy rozciągną. Dzieje się to właśnie na krzyżach szprych. Koła właśnie są w serwisie i czekają na centrowanie i naciągnięcie szprych. Nie mam nerwicy natręctw ale gdy rower za takie pieniądze skrzypi jak resory poloneza to mnie krew zalewa. Przy naciskaniu na lewy pedał widać jak szprychy się gną. Chciałem więc coś co jest sztywne, wręcz kamienne. Recenzje XT wspominając duża sztywność.
beskid Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Przerobiłem trochę kół w życiu ale żadne nie były w swoich potencjalnych dzwiękach podatne na temperaturę. Ktoś zawalił przy ich składaniu.
dawid Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Dt 370 mozna wybrac w wersji straight pull, ale tu krzyze i tak sie krzyzuja i powinny sie krzyzowac, bo bez tego moga sie latwo nyple luzowac
phoe Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Dawid, ale czemu DT370, a nie Novatec? ;p Co do skrzypienia kół - zasłabły naciąg szprych.
huskarl Napisano 31 Sierpnia 2017 Autor Napisano 31 Sierpnia 2017 Widzę, że piasty DT M370 mają koła DT Swiss Spline M1900 http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheels/wheelset/dt-swiss/m-1900/prd_454709_157crx.aspx . 3 z 4 recenzji po angielsku wspominają, że coś się w nich rozsypało po krótkim czasie. Miało być prosto, "add to basket" > checkout i czekamy na koła. Będzie trzeba się stać ekspertem od kół.
phoe Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Kół 1900 nie warto kupować, złożysz lepsze w tej cenie. DT 370 nie jest złą piastą, ale ja bym wolał zamiast niej Novatec 771/772.
Mod Team Puklus Napisano 31 Sierpnia 2017 Mod Team Napisano 31 Sierpnia 2017 Ja bym 370 nie brał, 350 jak już. A tak to Novatec pewnie. W 370 jest dziwny bębenek.
phoe Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 DT 350 to wiadomo, ale wyjdzie za koła z 1500zł wtedy. Co do DT 370, to trochę ją poprawili, są już 3 zapadki, ale Novatec to 4.
Dokumosa Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Za 1300 kupisz pancerne koła na DT 350 i E512... Jak się postarasz to nawet za 1250.
huskarl Napisano 31 Sierpnia 2017 Autor Napisano 31 Sierpnia 2017 E512 chyba są nieco za szerokie na mój rower. Mają wewnętrzną szerokość 25 mm. Obecnie rower jest na fabrycznych 2,2". Myślę, max co tył sensownie przyjmie to 2,4. Bym pomierzył dokładnie i zrobił zdjęcie ale koło jest w serwisie. M442 mają wewnętrznie 22,5mm. Z tego by wynikało, że taki zestaw by pasował: http://allegro.pl/dt-swiss-kola-m442-350-straightpull-15-142x12-xd-i6424964748.html Może coś taniej znajdę, mam czas.
phoe Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 E512 nie będą za szerokie, ale do XC aż tak pancernych obręczy nie potrzebujesz. M442 wystarczą spokojnie aż nadto. I dałeś link do kół na bębenku (pod kasety SRAM) na Shimano masz tutaj: http://allegro.pl/dt-swiss-kola-m442-350-straightpull-15-135x5-shim-i6424963843.html (jeszcze kwestia osi jaki masz) ... ale to ten teges, bikestacja...
dawid Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Dawid, ale czemu DT370, a nie Novatec? ;p Co do skrzypienia kół - zasłabły naciąg szprych. Dt 370 sa tansze, a ostatnio z novatecami byly problemy z dostepnoscia. A tez dt 370 wydaja mi sie lepiej wykonane. Fajne jest to ze w dt 370 najslabsze sa zapadki, jesli juz cos pada to peka zapdka. Mozna je dokupic na zapas za 16zl i wozic ze soba, bo waza 5gramow. Wymienic zapadki mozna bez uzycia zadnego narzedzia. W novatecu zapdki sa solidne, ale znowu czasem bebenek nie wytrzymuje
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 @phoe: przespałeś trochę ostatnie 4-5 lat? Obecnie 25mm w XC to żadna szerokość. Fakt, że E512 trochę ciężka ale za to tania.
dawid Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Jest jeszcze m462, szerokosc 25mm, waga niewiele wieksza od m442
huskarl Napisano 1 Września 2017 Autor Napisano 1 Września 2017 Co do DT Swiss to czy oni jakoś wersjonują swoje produkty? Patrzę na te 350 i wygląda jakby pod jednym numerkiem były stare i nowe. Stare to chyba 8/9/10 rzędowe a nowe to 9/10/11. Są też jakieś zestawy do konwersji jednych na drugie. Ja bym potrzebował 11, więc warto się nie pomylić i kupić za wąskie. Do tego stare mają zaplot na 32 szprychy a nowe max 28, jeśli dobrze widzę. No nic, mam czas z tymi kołami. Myślałem, że muszę przyspieszyć decyzję bo wszyscy napiszecie, żebym kupował te XT puki są, bo warto, a tu nie. Na zimę nowych nie potrzebuję.
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 350tki są produkowane w różnych wersjach... około 10 rodzajów pod szprychy klasyczne i chyba ze 7 w przypadku straight pull, do tego dochodzą kombinacje bębenków i kolorystyczne... trochę sporo tego się robi. Ale nie przejmuj się, jak będziesz zamawiał koła wystarczy że podasz że mają być na 350 (classic/SP), na jakich obręczach, jakie osie i typ bębna a resztę (konkretny typ piast, szprychy, nyple) dobierze fachowiec (jeśli sobie tego życzysz to w konsulacji z Tobą).
phoe Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 @phoe: przespałeś trochę ostatnie 4-5 lat? Obecnie 25mm w XC to żadna szerokość. Fakt, że E512 trochę ciężka ale za to tania. Wewnętrznie 22mm w XC wystarcza w 100%. Co do DT Swiss to czy oni jakoś wersjonują swoje produkty? Patrzę na te 350 i wygląda jakby pod jednym numerkiem były stare i nowe. Stare to chyba 8/9/10 rzędowe a nowe to 9/10/11. Są też jakieś zestawy do konwersji jednych na drugie. Ja bym potrzebował 11, więc warto się nie pomylić i kupić za wąskie. Do tego stare mają zaplot na 32 szprychy a nowe max 28, jeśli dobrze widzę. No nic, mam czas z tymi kołami. Myślałem, że muszę przyspieszyć decyzję bo wszyscy napiszecie, żebym kupował te XT puki są, bo warto, a tu nie. Na zimę nowych nie potrzebuję. Dla Shimano w MTB masz 1 bębenek, tylko co najwyżej kiedyś go oznaczali do 10rz bo nie było 11rz. Jak możesz sobie pozwolić na DT 350 + DT M442 to bardzo dobry zestaw. Do tego szprychy cieniowane i wyjdzie 1650g/kpp kół.
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Kilka lat temu wszyscy pisali, że 19mm w XC jest wystarczające. A dzisiaj nie brakuje entuzjastów 30mm wewnętrznie w XC. Dla mnie np. dla gum 2,2-2,4 optymalna obręcz to 25mm. Tym bardziej, że te kilka mm szerokości nie robi specjalnie dużej różnicy na masie jak dawniej.
phoe Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Przy szerokiej obręczy dużo ciężej zrobić tubelessa.
Dokumosa Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Są na to patenty. Na wąskiej za to masz większą szansę że w zakręcie guma się podwinie na rancie i będzie po tublesie. Szersza obręcz daje lepsze wykorzystanie powierzchni bieżnika, większe bezpieczeństwo, możliwość dalszego obniżenia ciśnienia a w rezultacie komfort i przyczepność.
phoe Napisano 1 Września 2017 Napisano 1 Września 2017 Z szerszej łatwiej o to że spadnie. A 2-3mm szerokości nie ma nic do ciśnienia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.