Skocz do zawartości

[koła] WH-M8000 co myślicie?


huskarl

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Myślałem o zakupie drugiego zestawu kół. Czy myślicie że nowe XT są coś warte? Zobaczyłem że komplet na 27,5" i sztywne osie można mieć z wiggle.co.uk ze wszystkimi opłatami za mniej niż 1100zł. Taki sam zestaw w Polsce jest najtaniej w centrumrowerowym za 1350zł. Starsze XT (M785) można mieć za 870zł komplet. Chyba że te pieniądze ciężko coś znaleźć lepszego?

 

Obecnie mam składańce z obręczy Stan's Rapid 25 i piast SLX.

Napisano

Za 1100zl to mozna miec naprawde dobre kola

Piasty dt 370

Obrecze dt m442

Szprychy cieniowane do 1.6mm

Bedziesz mial mocne piast, lzejsze kola, szersze obrecze i latwo dostepne czesci zamienne

Napisano

Jak by odjąć jedno zero od tej kwoty to może, może. I piszę to jako aktualny miłośnik piast kulkowych Shimano - starych piast. W tej cenie można spokojnie złożyć sporo lepsze, nowocześniejsze koła. 

Napisano

Widzę, że zaproponowaliście piasty pod zwykle szprychy. A co myślicie o streight-pull? Skłaniam się ku ich stronie bo wyglądają jakby się szprychy nie krzyżowały. Obecne koła zaczęły skrzypieć jak stara taczka, szczególnie gdy jest ciepło i się szprychy rozciągną. Dzieje się to właśnie na krzyżach szprych. Koła właśnie są w serwisie i czekają na centrowanie i naciągnięcie szprych. Nie mam nerwicy natręctw ale gdy rower za takie pieniądze skrzypi jak resory poloneza to mnie krew zalewa. Przy naciskaniu na lewy pedał widać jak szprychy się gną. Chciałem więc coś co jest sztywne, wręcz kamienne. Recenzje XT wspominając duża sztywność.

Napisano

Przerobiłem trochę kół w życiu ale żadne nie były w swoich potencjalnych dzwiękach podatne na temperaturę. Ktoś zawalił przy ich składaniu. 

Napisano

Dt 370 mozna wybrac w wersji straight pull, ale tu krzyze i tak sie krzyzuja i powinny sie krzyzowac, bo bez tego moga sie latwo nyple luzowac

Napisano

E512 chyba są nieco za szerokie na mój rower. Mają wewnętrzną szerokość 25 mm. Obecnie rower jest na fabrycznych 2,2". Myślę, max co tył sensownie przyjmie to 2,4. Bym pomierzył dokładnie i zrobił zdjęcie ale koło jest w serwisie. M442 mają wewnętrznie 22,5mm.

 

Z tego by wynikało, że taki zestaw by pasował: http://allegro.pl/dt-swiss-kola-m442-350-straightpull-15-142x12-xd-i6424964748.html

Może coś taniej znajdę, mam czas.

Napisano

Dawid, ale czemu DT370, a nie Novatec? ;p

 

Co do skrzypienia kół - zasłabły naciąg szprych.

Dt 370 sa tansze, a ostatnio z novatecami byly problemy z dostepnoscia.

A tez dt 370 wydaja mi sie lepiej wykonane.

Fajne jest to ze w dt 370 najslabsze sa zapadki, jesli juz cos pada to peka zapdka. Mozna je dokupic na zapas za 16zl i wozic ze soba, bo waza 5gramow. Wymienic zapadki mozna bez uzycia zadnego narzedzia.

W novatecu zapdki sa solidne, ale znowu czasem bebenek nie wytrzymuje

Napisano

Co do DT Swiss to czy oni jakoś wersjonują swoje produkty? Patrzę na te 350 i wygląda jakby pod jednym numerkiem były stare i nowe. Stare to chyba 8/9/10 rzędowe a nowe to 9/10/11. Są też jakieś zestawy do konwersji jednych na drugie. Ja bym potrzebował 11, więc warto się nie pomylić i kupić za wąskie. Do tego stare mają zaplot na 32 szprychy a nowe max 28, jeśli dobrze widzę.

 

No nic, mam czas z tymi kołami. Myślałem, że muszę przyspieszyć decyzję bo wszyscy napiszecie, żebym kupował te XT puki są, bo warto, a tu nie. Na zimę nowych nie potrzebuję.

Napisano

350tki są produkowane w różnych wersjach... około 10 rodzajów pod szprychy klasyczne i chyba ze 7 w przypadku straight pull, do tego dochodzą kombinacje bębenków i kolorystyczne... trochę sporo tego się robi. Ale nie przejmuj się, jak będziesz zamawiał koła wystarczy że podasz że mają być na 350 (classic/SP), na jakich obręczach, jakie osie i typ bębna a resztę (konkretny typ piast, szprychy, nyple) dobierze fachowiec (jeśli sobie tego życzysz to w konsulacji z Tobą).

Napisano

@phoe: przespałeś trochę ostatnie 4-5 lat? Obecnie 25mm w XC to żadna szerokość. Fakt, że E512 trochę ciężka ale za to tania.

Wewnętrznie 22mm w XC wystarcza w 100%.

 

 

Co do DT Swiss to czy oni jakoś wersjonują swoje produkty? Patrzę na te 350 i wygląda jakby pod jednym numerkiem były stare i nowe. Stare to chyba 8/9/10 rzędowe a nowe to 9/10/11. Są też jakieś zestawy do konwersji jednych na drugie. Ja bym potrzebował 11, więc warto się nie pomylić i kupić za wąskie. Do tego stare mają zaplot na 32 szprychy a nowe max 28, jeśli dobrze widzę.

 

No nic, mam czas z tymi kołami. Myślałem, że muszę przyspieszyć decyzję bo wszyscy napiszecie, żebym kupował te XT puki są, bo warto, a tu nie. Na zimę nowych nie potrzebuję.

Dla Shimano w MTB masz 1 bębenek, tylko co najwyżej kiedyś go oznaczali do 10rz bo nie było 11rz.

 

Jak możesz sobie pozwolić na DT 350 + DT M442 to bardzo dobry zestaw. Do tego szprychy cieniowane i wyjdzie 1650g/kpp kół.

Napisano

Kilka lat temu wszyscy pisali, że 19mm w XC jest wystarczające. A dzisiaj nie brakuje entuzjastów 30mm wewnętrznie w XC. Dla mnie np. dla gum 2,2-2,4 optymalna obręcz to 25mm. Tym bardziej, że te kilka mm szerokości nie robi specjalnie dużej różnicy na masie jak dawniej.

Napisano

Są na to patenty.

Na wąskiej za to masz większą szansę że w zakręcie guma się podwinie na rancie i będzie po tublesie. Szersza obręcz daje  lepsze wykorzystanie powierzchni bieżnika, większe bezpieczeństwo, możliwość dalszego obniżenia ciśnienia a w rezultacie komfort i przyczepność.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...