DIY Napisano 30 Sierpnia 2017 Napisano 30 Sierpnia 2017 Witam! Mam wideł z przypadłością rury sterowej jak na zdjęciach i nie wiem czy się martwić czy nie. Krótko historia - miesiąc temu kupiłem używaną ramę z widelcem - 100% zadowolenia jeśli chodzi o sprzęt i sprzedającego. Jak montowałem komponenty to pamiętam, że trochę ciasno wchodziły pierścienie pod stery, ale wtedy nie zdawałem sobie sprawy, że rura jest również karbonowa (nie nie wiem czemu na to nie zwróciłem uwagi, może dlatego że składałem na szybkiego co by mieć rower na wyjazd). Na owym wyjeździe miałem w końcu trochę czasu żeby pojeździć więc zrobiłem w 10dni 700km, w tym dość sporo dystansu pokonałem po nadmorskich dziurawych/płytowych drogach. Przez owe piękne nawierzchnie fabryczne stery nie dały rady i poodciskały kulki na bieżniach. Kierownica w pozycji "0" była na sztywno jakby trzymana przez siłownik, więc po przyjeździe wziąłem się za wymianę sterów. Tym razem pojawił się problem ściągnięcia najciaśniejszego pierścienia spod mostka. Wyszło chyba na to (moja teoria), że prawdopodobnie ekspander był za głęboko wciśnięty i element rozpierający znajdował się już poniżej dolnej części mostka. Teraz tak - od zewnątrz czuć delikatne wybrzuszenie, ale nawet pod paznokciem czy nożykiem nie czuć żadnego pęknięcia (pomimo tego że na zdjęciu wygląda właśnie jak pęknięcie). Od wewnątrz czuć delikatne wybrzuszenie do zewnątrz ale nie ma żadnych oznak pękania itp. To jak - martwić się czy nie? Z góry dzięki za wszelkie rady Pozdrawiam Piotrek Aha, jeszcze jedno - jak w karbonowy widelcu zdjąć dolną bieżnię łożyska tak żeby niczego nie uszkodzić? W alu nigdy nie miałem problemów, z reguły jest nawet małe miejsce do zbijania pierścienia, ale tu boję się coś uszkodzić.
lederfox34 Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 jako właścicielowi w pełni karbonowego widelca zawsze mnie uczulano na dokręcanie expandera i zaciskanie mostka. Wszystkie widoczne uszkodzenia widelca, rury sterowej to jak dla mnie dyskwalifikacja widelca ponieważ widać ze działały siły i on pracował (stad efekt fizyczny)i nie wiadomo kiedy możne coś w nim strzelić. Może pęknąć rura- komin i stracisz zęby a drodze.
Lezia Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 jak dla mnie dyskwalifikacja widelca Tego typu ryskę i wybrzuszenie reklamowałem mając rower na gwarancji - co prawda dotyczyło to ramy, ale producent od razu to wymienił.
rzezniol Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Nie piszesz co to za rama i z którego roku ale profilaktycznie sprawdź jeszcze to : http://www.rowerymerida.pl/aktualnosci/akcja-serwisowa-widelce-modeli-scultura-cf2.html Pozdrawiam
phoe Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 Śmieć... można szukać kogoś kto naprawia karbon, ale nie wiem czy sterówkę się da naprawić, bo będzie przecież szersza po naprawie.
DIY Napisano 31 Sierpnia 2017 Autor Napisano 31 Sierpnia 2017 Rower to Merida Race Lite 903, nie wiem z którego roku. Widelec z rurą taper. Ramę kupiłem używaną więc o zgłaszaniu tego na serwis, tym bardziej bez paragonu, raczej mogę zapomnieć,
lederfox34 Napisano 31 Sierpnia 2017 Napisano 31 Sierpnia 2017 no raczej tak sądząc po modelu z linku o serwisowej akcji:) poszukaj innego widelca,szkoda zdrowia czy życia w takiej sytuacji. Gdzieś wcześniej był temat o używanych ramach karbonowych czy serwis może sprawdzić uszkodzenia- pisałam to co mi odpowiadano w nich- tylko prześwietlenie. jak masz gdzie i jak to zrób chociaż poprzez wybrzuszenie struktura karbonu i tak wg. mnie się zmieniła.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.