Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czołem,

 

W skrócie zbyt miękki amor na blokadzie.

 

Szczegóły:

 

Pacjent: Reba RL Solo, zakupiony 2015 | [RAMBLER 29ER R-line 6.0]

 

Przebieg: 4500km | na zjazdach góra 10% | reszta zablokowany | 3 razy widział deszcz (asfalt/teren 50/50)

 

Objawy:

- po 3500km coraz bardziej miękki na blokadzie | wyjazd do serwisu - wymiana oleju + dopompowanie

- po 4000km miękki na blokadzie | kolejne dopompowanie

- po 4500km znowu miękki, wycieczka do serwisu | opinia serwisu: ~ naturalne zużycie, można wymienić uszczelki, olej, ale brak gwarancji, że to coś zmieni

 

Serwis ma dobre opinie [pozdrawiam dwóch panów M], ale czy w tym przypadku mają rację ?

 

Dzięki.

 

 

 

 

 

Napisano

 

 

Przebieg: 4500km | na zjazdach góra 10% | reszta zablokowany
Przypuszczam że tłumik ma dość jazdy na blokadzie i do niego bym zajrzał w pierwszej kolejności. A tak nawiasem to naprawdę potrzebny Ci amor?
Napisano

Na serwisie mają panowie zajrzeć raz jeszcze i dać znać.

Przyzwyczaiłem się do możliwości lepszego tłumienia w razie potrzeby, ale sądząc po 10% użytkowania to w sumie na logikę nie jest to niezbędne.

Martwi mnie, że coraz bardziej siada na blokadzie i mam dylemat, czy inwestować w uszczelki + serwis, czy dać sobie spokój i rozejrzeć się za czymś innym. Jednorazowo uszczelki+serwis ok, ale jeżeli ma mi się sypać co 500km to już słabo.
 

Napisano (edytowane)

Jesli tak rzadko korzystasz z pracy amortyzatora, to bierz spokojnie sztywny widelec, a amortyzację przerzuć na szersze opony. Wbrew pozorom na sztywnym z dobrymi gumami też zjedziesz. Poza tym na prostej wzrośnie czucie trakcji, rower też lepiej ruszy z miejsca i zmniejszy się jego waga. 

Edytowane przez Lumperator
Napisano (edytowane)

Jeśli taka była diagnoza panów z serwisu to czym prędzej zmień serwis. Większość RSów, w tym m.in. rebę da się odbudować wręcz do stanu fabrycznego jeśli tylko golenie całe. Lepiej niech nie zaglądają jeśli nie mają pomysłu co dalej ;)

Serwis, który jako remedium na słabo działającą blokadę dwukrotnie dopompowuje amortyzator zasługuje na publiczne potępienie ;)

 

Edytowane przez Dokumosa
Napisano (edytowane)

Odwiedziłem inny serwis, stwierdzili, że w sumie jest ok, a ewentualny pełny przegląd to 300 + części.

 

Aż tak zdeterminowany nie jestem.

 

Pojeżdżę jeszcze trochę, jak się nie będzie pogarszać to zostawię, nadgarstki dychną.

 

Edytowane przez vooyeQ
Napisano

Kup uszczelki , olej i smar , ściągnij manuala z neta i zrób sam , tam nie ma nic co możesz zepsuć ;) na yt tez są filmy jak serwisować

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Napisano (edytowane)

300 PLN za samą robociznę? W Polsce? 

 

Co do amortyzatora, oprócz uszczelek do sprawdzenia korpus tłumika i stan goleni wewnątrz, ponadto jeżeli po 500km trzeba dopompowywać amortyzator (no chyba że robisz 500 na rok) to komora powietrzna też do serwisu/sprawdzenia.

Edytowane przez radomir82
Napisano

Robiłem 2kkm per sezon(maj-wrzesień), ale apetyt rośnie i celuję poprawić wyniki.

 

Jeżeli ktoś z Szanownych Forumowiczów może służyć pomocą i zajrzeć do amora (Katowice i okolice) to możemy sie dogadać (złocisze, piwsko domowej roboty).

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...