redeternaldragon Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Witam, mam problem z regulacją klamki hamulcowej nie chodzi mi w poziomie pionie itp. tylko chciałbym lekkim przycisnięciem klamki mocno zacząć hamować, za nic nie mam pojęcia jak to zrobić.Jakieś rady? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Impossibru, możesz zmienić klocki na mocniejsze, pytanie czemu chciałbyś mieć hamulec praktycznie bez modulacji? Chyba że chodzi o to że twoje hamulce po prostu słabo hamują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 chodzi mi żeby czasem zrobić jakiś żwiraż czy fajnie ostro zahamować tylko,że nie mogę muszę najpierw złapać klamkę i pociągnąć ją z całej siły do końca wtedy coś zaczyna hamować a mi chodzi o to żeby jak najmniej pociągać klamkę i żeby już hamować na maxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Kup dobre klocki hamulcowe, albo nawet zmień hamulce- z tego co piszesz masz jakieś chińskie dziadostwo co jest najwyżej spowalniaczem, nie hamulcem. Za parę dyszek można wyrwać Hayes mx5 na olx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Seryjne hamulce a rower to jakiś stary z marketu, myślisz że to może być wina klocków?Nie wiem też bo może to da się wyregulować śrubką z boku ze sprężyną albo pod klamką jest śrubka na imbus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Jak stary z marketu to wymień hamulce na lepsze, miałem nieraz do czynienia z tym syfem- nie da się ich wyregulować żeby hamowały. Nie wiem czy masz v-brake czy tarcze, tak czy tak z twojego opisu wynika że to syf. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 v-brake W sumie najpierw kupie nowe klocki może to przez nie ewentualnie jeżeli to nic nie da to zastanowię się nad klamkami.A do czego w ogóle służą ta śrubka ze sprężyną i ta imbusowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Klocki powinny jakiś efekt dać, ale jak ramiona są giętkie a klamki generują duży opór to nie ma szans hamować efektywnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Ta śrubka służy do regulacji odległości klamki od kierownicy, ale ona w żaden sposób nie wzmocni hamulca. Jak masz za duży jałowy skok tzn., że masz za daleko klocki od obręczy, ale żeby hamulce działały tak jak chcesz to musisz mieć: -dobre hamulce (aluminiowe szczęki z dobrymi sprężynami) -dobre klamki (aluminiowe) -dobre klocki -idealnie proste koła Regulujesz hamulce na minimalny luz od obręczy i hamują jak porąbane przynajmniej dopóki jest sucho. Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Ciężko to opisać nie że są gówniane te klamki tylko nie są "wydajne" chciałbym szybko zahamować a nie z całej siły je zaciskać i uzyskać marny efekt jak ostatnio ja daje na maxa hamulce a one ledwo hamują. Przyjrzę się jutro klockom hamulcowym i dam znać niedawno były wymieniane ale być może po jakimś czasie ostrego hamowania straciły właściwości. Pamiętam, że jakoś majstrowałem przy tych śrubkach i mi hamulec przestał odbijać więc dałem z powrotem jak były.Jakiś czas temu jeszcze ostro hamowały np na chodniku jak był piasek to coś się leciało a teraz na prostej ciężko.W tamtym tygodniu regulowałem klocki od koła jest minimalny odstęp więc mi się wydaje że jest ok, a jeżeli jedna żyłka z linki pękła ale pomiędzy hamulcami może coś powodować? Mógłbym jutro wrzucić zdjęcie i zobrazować o co chodzi jeżeli mi się uda seraph mój rower nie jest wart takiego "upgradeu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 (edytowane) Dobre fałki pozwalają hamować jednym palcem, ja miałem przeciętne fałki i 2ma palcami bez problemu blokowałem przednie koło... Jak wymieniałeś już klocki to pozostaje tylko wymiana hamulców... https://www.olx.pl/oferta/2klamki-avid-fr-5-CID767-IDolKwA.html#2744dadacb tutaj masz super klamki hamulcowe, https://www.olx.pl/oferta/hamulce-v-breki-alu-komplet-polecam-galeria-CID767-IDnsmSi.html#89c34797d1 tutaj spoko hamulce, do tego nowe pancerze+ linki, zamkniesz się w stówce... Pewnie powiesz że twój rower nie jest tyle wart... ale przemyśl to- o ile nie zamierzasz kupować innego roweru to warto zainwestować te parę złotych dla poprawy bezpieczeństwa i przyjemności z jazdy Edytowane 29 Sierpnia 2017 przez piciu256 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 może właśnie klocki się starły jutro się temu przyjrzę ja hamuje 3 albo 2 palcami różnie bywa tylko że klamkę muszę dość daleko dociągnąć.Chodzi mi o tylny hamulec przedni jest o wiele lepszy więc może to faktycznie klocki.Pancerze mam, rower był na jakiejś promocji.Mam zamiar teraz się przesiąść na 26" górala i chciałbym w nim lepiej niż w tym obecnym ustawić hamulce jeżeli to kwestia regulacji lub te klamki/hamulce będą ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Trzema palcami nie będziesz hamował mocniej niż dwoma. Najsilniejszy palec wskazujący jest wtedy najbliżej osi klamki i ma najmniejszą dźwignię. Ustaw klamkę tak aby hamować max dwoma palcami, trzymając ją przy samym końcu dźwigni aby mieć dobrą dźwignię. Dwa razy dalej od osi to dwa razy większy moment siły.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 http://imgur.com/a/AwoCB Sprawdziłem klocki, z przodu są lepsze niż z tyłu dzisiaj zamienie i dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Przyczyną "gumowej" klamki mogą być też słabej jakości pancerze i linka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 rozwarstwiona linka pomiędzy hamulcami ma jakieś znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtek_Trek Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Samo to rozwarstwienie pewnie jakieś niewielkie. Ale to oznaka że linka jest słabej jakości. Większa różnica po wymianie linki i pancerza jest oczywiście w przypadku tylnego hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolarzjedrek Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Nowe klocki, linka + pancerz. Klamka to chłam z plastiku za 15 zł i szczęki z plasteliny. Nie jeden taki komplet regulowałem i zawsze kończyło się na wymianie całego zestawu. Jeżeli chcesz żeby to hamowało jak należy to wymień wszystko na coś markowego (może być używane). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Linka pękła od zbyt mocnego dokręcenia jej Chodzi że ta jedna żyłka pękła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Linka to jest drut, a nie guma i wyciąga się nieznaczenie nawet bez kilku żyłek - po prostu słabnie. Masz gumowe klamki i nic z tym nie zrobisz. Możesz zbliżyć klocki do obręczy zmniejszając skok, ale to wymaga idealnego koła i mocnych sprężyn hamulca, bo inaczej będzie tarło. Z pustego to i Salomon nie naleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Klamki są normalne z plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Normalne klamki to są z aluminium. Zobacz sobie jak ona się wygina jak zaciskasz hamulec. Guma to też jest rodzaj plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
redeternaldragon Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Szczerze nie widzę gdzie się odgina.Możesz zaznaczyć jakoś to miejsce?Użytkując te hamulce nie odczuwałem nic takiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Ja widzę , że to zwykły tani rower a co za tym idzie te hamulce nigdy nie będą mega hamować. Najlepszą opcją było by wymienić klamki , linki , pancerze jak i same szczęki z klockami , ale to wydatek w okolicy 100 - 150 zł za wszystko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.