Ricardo_Elo Napisano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2017 Czołem wszystkim! Co w pierwszej kolejności robi statystyczny świeżak na każdym, jednym forum w Internecie? Zakłada nowy temat Skoro i ja wpisałem się w ten trend, chciałem się Was poradzić - który z rowerów wymienionych w temacie na pierwszy 29er? Można powiedzieć, że na co dzień jeżdżę na szosie, jednak czasem przydałaby się jakaś odskocznia od asfaltu, stąd pomysł z rowerem w teren. Mam co prawda Giant'a Bouldera z 2008 roku na kołach 26", którym jeżdżę po banany do biedry, ale przydałoby się coś, czym będę mógł zapuścić się dalej w las, coś nowego, na lepszym osprzęcie (o to akurat nie trudno), żeby można było skoczyć do Puszczy Kampinoskiej, w górki, czy nawet na "jakiś maraton". Jako, że budżet z gumy nie jest, wybór padł na te dwa modele. Na moje nie wprawne oko wydaje się, że są do siebie dość zbliżone. Co o nich sądzicie? Który lepszy? Który gorszy? Starcie tytanów, jakiego to forum nie widziało - czas zacząć Haibike Greed 9.40 2016 Specyfikacja: Rama UD Carbon Widelec Rock Shox Recon Silver, manetka Poploc, zawieszenie: powietrzne, tłumienie: olejowe, skok: 100mm Przerzutka tylna SHIMANO Deore XT RD-M781 Przerzutka przednia SHIMANO Deore 610 Liczba biegów 20 Manetki SHIMANO Deore SL-M610 (2x10) Mechanizm korbowy SHIMANO Deore FC-M 627 38-24 T Wkład suportu Shimano Press Fit SM-BB71 Hamulce p/t TEKTRO Auriga , tarczowe hydrauliczne , tarcza 180mm / 160 mm Dźwignia hamulca TEKTRO Auriga Kaseta/wolnobieg SRAM PG 1020-10 (11-36) Łańcuch FSA CN-910N Opony p/t SCHWALBE Racing Ralph 29 x 2.25" Obręcze RYDE DISC 19 Piasty p/t FORMULA DC 51 / DHT 142 Szprychy czarne, 2 mm Stery FSA No. 57, A-Head, 1 1/8'' Kierownica Haibike Top-Flatbar, oversize, kierownica prosta 720mm Wspornik kierownicy Haibike Alu, superlight Chwyty/owijka XLC SPORT Siodło SELLE ITALIA X1 Geometria ramy: W grę wchodzi rama 45 cm (17,5"). Kross Level B9 2017 Specyfikacja: Rama T784 Carbon Amortyzator tylny brak Widelec RockShox Recon Silver RL Air (skok 100mm, QR15, stożkowa rura sterowa, blokada) Przerzutka tylna Shimano SLX RD-M7000 SGS Shadow Przerzutka przednia Shimano Deore FD-M617 Liczba biegów 20 Manetki Shimano Deore SL-M610 2x10 Mechanizm korbowy Shimano Deore FC-M617 38/24T Wkład suportu Shimano Press Fit BB-MT500 Hamulce p/t Shimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 180mm)/Shimano BR-M395 (tarczowy, hydrauliczny, tarcza 160mm) Dźwignia hamulca Shimano BL-M396 (hydrauliczne) Kaseta/wolnobieg Shimano Deore CS-HG50-10 11-36T Łańcuch Shimano CN-HG54 Opony p/t Schwalbe Rapid Rob 29"x2.1" Obręcze WTB STP i19 29" Tubeless Ready Piasty p/t Shimano Deore HB-M618 15x100mm/Shimano Deore FH-M618 10x142mm Szprychy czarne, nierdzewne Stery FSA Orbit C-40 zintegrowane Kierownica Kross Sport Components (aluminium, 720mm, 31.8mm) Wspornik kierownicy Kross Racing Components (aluminium, S - 60mm, M - 70mm, L - 80mm, XL - 90mm, wznios -17°) Chwyty/owijka Silikonowe Kross Siodło Kross VL-1489 Wspornik siodła Kross Sport Components (aluminium, S/M - 350mm, L/XL -400mm, 27.2mm) Geometria ramy: W grę wchodzi rama 44 cm (M - 17") Moje subiektywne spostrzeżenia (wady), dotyczące raczej elementów użytkowych: Kross: brak prowadzenia linek wewnątrz ramy (mamy 2017 rok!!!) brak blokady skoku amortyzatora z manetki na kierownicy. rama mniejsza o 1 cm od Haja (z kolei 19" jest dla mnie za duża) Haibike: brak mocowania drugiego koszyka na rurze podsiodłowej (poważnie, nie daje mi to spokoju), przedziwne prowadzenie linki przedniej przerzutki, zbyt niskie mocowanie bidonu Różnica w cenie to 200 zł - droższy jest Kross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosa1987 Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Ładnie, żeś podlinkował CR Ludzie od pozycjonowania strony CR będą Ci wdzięczni, a może jesteś jednym z nich? jeśli pytasz się o ramę to po co podlinkowałeś wszystkie komponenty w centromerowym? Widać rękę oponeo hehe Poczekaj na modele 2017 od haibike będą ciekawsze i jeśli masz sprawdzony sklep to dogadasz się cenowo podobnie jak za model 2016. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricardo_Elo Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Widzisz, tak to jest, jak się kopiuje tekst ze strony na pałę. Jak już zobaczyłem co tu się zadziało, to sam się zagotowałem i próbowałem wyedytować posta i usunąć formatowanie ze skopiowanego tekstu, niestety bezskutecznie. Też nie miałem kogo "reklamować", ehh... Ewentualnie prośba do Administratora o zamknięcie tematu. Założę nowy poprawiony, tak jak się należy. A wracając do tematu. Nie specjalnie chcę czekać na jakieś inne przeceny, ponieważ jest duże prawdopodobieństwo, że fundusze, które wysupłałem na rower z czasem pójdą na co innego. To tegoroczny Kross B9 nie jest (już) wart tych 4400 zł? Bo za tyle mogę go wyrwać. Z kolei Haibike 4200 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 29 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Raz czy dwa przewijała się tutaj dyskusja, że B9 to taki nijaki rower, z jednej strony wungiel ale graty generalnie niskopółkowe a i sama rama mimo, że carbonowa to nie jest jakaś ekstra. Z drugiej strony rozważania były prowadzone z perspektywy ceny katalogowej / symbolicznego rabatu a nie kwoty jaką podałeś. Ten rower po olbrzymim 25% rabacie powinien kosztować 5250 a Ty piszesz o jeszcze kilku stówach taniej. I tu się zaczyna robić ciekawie, bo za te 4400 to już jest mocno ciekawy rower. Argumentem za odrzuceniem Haibajka w mojej ocenie są piasty, mam mega ale to mega alergię na produkty Formula, które zawiodły mnie wielokrotnie a dostępność fantów jest tragiczna. Do tego pojawiające się nie raz i nie dwa tematy na forum, że ludzie mają problem z otwarciem bębenka tej firmy, sam przedstawiciel GIanta w Gdańsku powiedział mi, że oni traktują bębenek jako część nierozbieralną, tego się nie serwisuje tylko wymienia go albo całą piastę od razu. Z wymienionych - dla mnie Kross. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricardo_Elo Napisano 29 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2017 Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to najtańszy karbon, który szału nie robi. Natomiast w tym przedziale cenowym wszystko sprowadza się tak naprawdę do wyboru pomiędzy dżumą, a cholerą. Bo albo będzie to tani karbon na mocno przeciętnym osprzęcie, albo niezła, ale aluminiowa rama, na przyzwoitych komponentach. Co do piast formula, to cenna informacja, dzięki. Do tej pory miałem z nimi do czynienia tylko na szosie i powiem szczerze, że nie narzekam, ale faktem jest, że tam jeździ się jednak w innych warunkach, niż te z którymi Wy się mierzycie. A jak wypadają hamulce w jednej i drugiej propozycji? Są porównywalne? Będą się podobnie sprawować w zimowych warunkach pod 75 kg szczurem? Tylna przerzutka, niezależnie czy to XT, czy SLX będzie pewnie chodzić podobnie na manetkach deore? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 Zakup Krossa B9 (po niższej nawet cenie niż Ty podajesz) potraktowałem jako test. W tej chwili z oryginalnych części pozostał mi tylko widelec (który i tak nie długo wymienię na Rebę). Obecnie śmigam na nim maratony i szczerze mówiąc nie narzekam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArtD Napisano 30 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 brak prowadzenia linek wewnątrz ramy (mamy 2017 rok!!!) Pancerze do przerzutek mają wewnętrzne prowadzenie. Przewód tylnego hamulca biegnie po dolnej rurze. Efekt estetyczno-wizualny pewnie gorszy, ale zaletą jest łatwiejsza wymiana/serwis. A propos ceny - zdradzisz gdzie taką można uzyskać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricardo_Elo Napisano 30 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2017 A propos ceny - zdradzisz gdzie taką można uzyskać ? W piątek będę się przymierzał do tego Haja i prawdopodobnie na niego się ostatecznie zdecyduję. Jeśli tak będzie, a jesteś zainteresowany kupnem Krossa, to możemy się umówić tak, że porozmawiam ze sprzedawcą, czy zgodzi się na przekazanie naszych ustaleń na Ciebie. Jeśli tak, to szczegóły dogracie już między sobą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.