Remski Napisano 2 Maja 2021 Napisano 2 Maja 2021 Nie bardzo rozumiem co to są linki zarobkowe, jeżeli wysłałem coś takiego to przepraszam, chciałem tylko pokazać model który mnie interesuje. Cytuj
bombka Napisano 2 Maja 2021 Napisano 2 Maja 2021 Też nie za bardzo kumam o co koledze chodzi z tymi linkami zarobkowymi ? Cytuj
Rafał87 Napisano 4 Maja 2021 Napisano 4 Maja 2021 poleci ktoś jakieś w miarę przyzwoite szczypce do spinek łańcucha? Cytuj
Sobek82 Napisano 4 Maja 2021 Napisano 4 Maja 2021 Te z allegro za 20 parę złotych i po 40 złotych za drogie? Ostatnio kupiłem takie niebieskie po 40 zł. Dają radę. Cytuj
keltu Napisano 4 Maja 2021 Napisano 4 Maja 2021 (edytowane) 28 minut temu, Rafał87 napisał: poleci ktoś jakieś w miarę przyzwoite szczypce do spinek łańcucha? Musi być z Ali? SZCZYPCE do SPINEK łańcucha KMC SRAM Shimano PYC 9943272830 - Allegro.pl Edytowane 4 Maja 2021 przez keltu Cytuj
Mod Team bogus Napisano 4 Maja 2021 Mod Team Napisano 4 Maja 2021 Swego czasu kupiłem takie: https://a.aliexpress.com/_m0j5ii1 Sprawdzają się bardzo dobrze, jednak cena obecnie jest z kosmosu - ja kupowałem za 17 zł... Cytuj
Roballinho Napisano 5 Maja 2021 Napisano 5 Maja 2021 Mam te SuperB ale za tą saą cenę są na allegro. Cytuj
KrisK Napisano 5 Maja 2021 Napisano 5 Maja 2021 https://a.aliexpress.com/_mqy47MN Mam taku patent od topeka i działa są do kupienia po około 40zl u nas Cytuj
bombka Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 W dniu 23.04.2021 o 15:12, bombka napisał: A napisałem e-mail do UOKiK w sprawie instrukcji w jezyku Polskim, zobaczymy czy coś odpiszą. To odpisali tak: "zgodnie z art. 546[1] § 5 Kodeksu Cywilnego (Dz. U. 2020 poz. 1740 ze zm.) Sprzedawca jest obowiązany wydać kupującemu wraz z rzeczą sprzedaną wszystkie elementy jej wyposażenia oraz sporządzone w języku polskim instrukcje obsługi, konserwacji i inne dokumenty wymagane przez odrębne przepisy. Jeśli gwarancja została udzielona to zgodnie z art. Art. 577[3] KC sprzedawca wydaje kupującemu wraz z rzeczą sprzedaną dokument gwarancyjny oraz sprawdza zgodność znajdujących się na rzeczy oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na rzeczy zabezpieczeń. Skoro sprzedawca nie wydał Panu dokumentów w języku polskim, to proponuję wystosować do sprzedawcy pismo w którym wezwie Pan sprzedawcę do wydania w/w dokumentów, powołując się na przedstawione przepisy. Jako Konsumenckie Centrum E-porad zajmujemy się wyłącznie udzielaniem drogą mailową porad w prostych sprawach konsumenckich. Z tego względu nie mamy niestety kompetencji, aby podjąć inne działania w opisanej sprawie." Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 Tym samym towar sprzedany bez PL dokumentacji ma wadę prawną. Cytuj
Q_u Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 No i dobra, to teraz tak. Manetki, korba, kaseta Shimano bez dokumentacji/instrukcji PL, pompka do amora za 150 zł bez dokumentacji, okulary Uvex bez dokumentacji. A wszystko z kont "super sprzedawcy", którzy mają też sklepy intenretowe. Czyli sprzedają "poza prawem" i mają to w poważaniu. Cytuj
wkg Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 (edytowane) Weźcie się angielskiego nauczcie i po sprawie Albo po prostu nie kupujecie rzeczy bez instrukcji po polsku. Przecież w necie zawsze można zwrócić lub zadac mailem pytanie przed zakupem Edytowane 6 Maja 2021 przez wkg Cytuj
Q_u Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 To nie chodzi o to "weźcie się". Chodzi o fakt, ile lat po komunie i zapyziałych początkach handlu nadal sprzedawcy ignorują przepisy - bo wiedzą, że są martwe Cytuj
wkg Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 (edytowane) Jakby mieli przestrzegać tych durnowatych przepisów to nic by nie można było kupić. A lepsza angielska instrukcja niż nieudolne tłumaczenie. Aż mi się scena z "Psów" przypomniała Edytowane 6 Maja 2021 przez wkg Cytuj
bombka Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 (edytowane) 40 minut temu, Q_u napisał: Czyli sprzedają "poza prawem" i mają to w poważaniu. Na to wygląda, i dopóki nikt ich nie podkabluje to widać mają żywot spokojny. 16 minut temu, wkg napisał: Weźcie się angielskiego nauczcie i po sprawie Jak będę chciał używać na co dzień angielskiego to wyjadę do Anglii, a tak niech się uczą polskiego jak chcą funkcjonować w Polsce. Cytat Jakby mieli przestrzegać tych durnowatych przepisów to nic by nie można było kupić. W innych krajach producenci jakoś mogą się dostosować do durnych przepisów i nie ma problemów z kupnem czegokolwiek, tylko to u nas Polak ma się dostosować 🤦♂️ Edytowane 6 Maja 2021 przez bombka 1 Cytuj
Q_u Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 @bombkaNajlepsi są Ci co w ogóle dokumentów sprzedaży nie wysyłają, tłumacząc się, że nie muszą. Miałem tak w tym roku już 2 razy. Cytuj
Dokumosa Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 Godzinę temu, Q_u napisał: No i dobra, to teraz tak. Manetki, korba, kaseta Shimano bez dokumentacji/instrukcji PL, pompka do amora za 150 zł bez dokumentacji, okulary Uvex bez dokumentacji. A wszystko z kont "super sprzedawcy", którzy mają też sklepy intenretowe. Czyli sprzedają "poza prawem" i mają to w poważaniu. Shimano z oficjalnej dystrybucji ma na 100% doku PL. To samo uvex. Odnośnie sprzedawców, którzy tego nie pilnują to można ich o.to ściągnąć a jeśli coś będą nosem kręcić to rozwiązać umowę. Cytuj
Q_u Napisano 6 Maja 2021 Napisano 6 Maja 2021 Kasetę BOX kupiłem - bez PL języka papiery. Uvexy kompletnie bez niczego (ale wiem, że oryginały, bo pękły po 3m. i zostały wymienione, dystrybutor znał s/n). Nie chodzi o ściganie, rozwiązywanie umów, ale o fakt jak mają w poważaniu przepisy. Instrukcje tak naprawdę dla nie kumatych, jak dokręcić kasetę, czy dbać o okulary, no ale nie było. Cytuj
JWO Napisano 7 Maja 2021 Napisano 7 Maja 2021 A to zakupy na Aliexpress są robione w RP, że muszą stosować polskie prawo? To chyba zakup w HK, więc trzeba sprawdzić co mówią tamtejsze przepisy w sprawie instrukcji. 2 Cytuj
Q_u Napisano 7 Maja 2021 Napisano 7 Maja 2021 @JWO Sprzedają do danego kraju to i muszą się do niego dostosować. Sprzedają np. ja do DE muszę się dostosować do ich opłat recyglingowych, muszę mieć nip eu. To samo oni, sprzedając do EU muszą respektować prawo kraju do którego sprzedają. Masz nawet info na ali o tym: https://sale.aliexpress.com/__pc/v8Yr8f629D.htm?spm=a2g0o.best.1000001.9.23a11e2bFgUYXT ( na samym dole ). Jeszcze jeden aspekt tego tematu, gdyby nie musieli się dostosowywać cmoknęli by rozporządzenia o nakładaniu VAT od lipca przy sprzedaży do EU. A tak od 1 lipca będziesz miał + VAT w cenach przy sprzedaży i wysyłce do EU. Cytuj
KrisK Napisano 7 Maja 2021 Napisano 7 Maja 2021 @Q_u sorry ale opowiadasz takie bzdety ze sie nie da czytać. Kupujesz w Chinach i na podstawie ich przepisów. Jesteś importerem i to twoja sprawą sa przepisy importowe. Oni pakują i wysyłają VAT to oddzielne regulacje przy imporcie. Jak zareaguje platforma to oddzielna sprawa. Nadal będziesz mógł zadzwonić do chińczyka i zamówić towar on spakuje i wyśle. Problem w tym jak przejdzie to przez cło i jaki opłaty poniesiesz . Przepisy o ochronie konsumenta nie dotyczą sprzedawców spoza UE. Co więcej to na Tobie spoczywają obowiązki wprowadzającego. Sprzedaż na terenie UE ma się nijak do sprzedaży międzynarodowej bo w UE obowiązują przepisy wspólnotowe dot. Wspólnego rynku i ochrony konsumentów. Jak Ci nie pasuje to co dostarcza chińczyk kupuj tę same produkty od polskiego dist gdzie będziesz miał wszystko zgodnie z przepisami konsumenckimi i UOKiK będzie Cie mógł chronić. Wolnybrybek jest zabijany przez takich malkontentów jak Ty. A prawda jest taka że wolę kupić z alliexpresu bo ochrona jaką mi daje platforma jest niedościgniona w porównaniu z naszymi platformami. Ochroną przez allegro to smieszny żart w porównaniu z aliexpresem. I to wszystko bez regulacji i przepisów. Po prostu chcieli żeby ludzie z całego świata kupowali i kupowali dużo. Więc dostarczyli produkt na odpowiednim poziomie. Ogarnęli tez temat dostaw i czasu. Nie pasuje Ci usługa nie korzystaj. 2 Cytuj
wkg Napisano 7 Maja 2021 Napisano 7 Maja 2021 Kiedyś juz było wszystko regulowane. A na półkach ocet Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Maja 2021 Napisano 7 Maja 2021 W sumie szkoda, że jakiś urząd antymonopolowy czy chociaż uokik nie zajął się jeszcze aledrogo i ich spółkami zależnymi w kwestii ochrony transakcji właśnie. Zarabiają niewyobrażalne pieniądze a ochrona kupującego jakby żadna. Cytuj
Q_u Napisano 7 Maja 2021 Napisano 7 Maja 2021 (edytowane) 24 minuty temu, KrisK napisał: @Q_u sorry ale opowiadasz takie bzdety ze sie nie da czytać. Kupujesz w Chinach i na podstawie ich przepisów... Pozostaje się tylko uśmiechnąć na Twoje fantazje. Spróbuj sprzedać coś do DE bez opłat i rejestracji odnośnie recyklingu, zobaczysz jak zaboli. https://www.apaczka.pl/verpackg-i-rejestr-lucid-czyli-oplata-recyklingowa-w-niemczech/ To samo odnośnie Islandii, czy Australii ( mowa np. o nasionach ). Do Norwegii, Szwecji kilku produktów też nie wyślesz prowadząc handel, obojętnie czy z Azji, czy Afryki albo Polski. Jak to się ma do Twoich zasad "na podstawie lokalnych przepisów"? Nijak. Poznaj temat zanim zaczniesz fantazjować po swojemu, co robisz widzę co któryś temat. To jakie są przepisy, a co się wydaje, to dwie różne rzeczy. A co do Ali, sami o tym mówią, co nawet podlinkowałem. Wystarczyło zerknąć zamiast brednie wypisywać. Skończyłem rozmowę z Tobą. Edytowane 7 Maja 2021 przez Q_u Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.