Eathan Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2021 Od czego zależy to, czy paczka leci przez Holandię? Tym razem zakup z dostawą AliExpress Standard Shipping. Paczka ruszyła i dostałem traking LT67xxxxx75NL. Zakładam, NL to Holandia. A LT to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2021 Nie ma reguły, oni tego nie rozróżniają, bo próbowałem dopytać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahaja Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2021 (edytowane) Mzyrh'y 926 kupione 3 kwietnia ... 2 godziny temu zawitały do mnie. Rozkręcone, sprawdzone, dosmarowane, zamontowane 🙂 3 łożyska, nieco smaru było, ale dołożyłem fest, wykonanie super, śrubki na piny na imbus i nakrętkę samohamowną. W pudełku dodatkowo kilka podkładek, nakrętek i pinów. Edytowane 16 Kwietnia 2021 przez ahaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 19 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2021 Maniek 26" R7PRO / Machete PRO z wysyłką z PL. Żal było nie wziąć, po rabacie i cashbacku z ZEN wyszedł 762 zł. Za to to można w PL kupić rockshoxa na lagach 30mm. Wysyłka z PL, był ostatni czarny. Jeszcze białe są, jak ktoś do 26" chce wrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavi Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) Co zrobić jak sprzedawca z ali od dwóch tygodni nie wysłał zamówienia? Wygenerował tylko info że gotowe do wysyłki. W wiadomościach od niego mam info że towar jest 'out of stock' i niebawem wyśle. Czekać jeszcze 60dni i otwierać spór czy jest inna opcja? Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez slavi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Lekki OT ale przerobiłem właśnie temat gwarancji. Kupiłem elektronika i padła po pół roku. Napisałem do sprzedawcy. Najpierw polecił zrobić resety i inne procedury. Nagrać to na filmie, potem wysłać do nich. Ostatecznie uznał, że sprzęt padł. Dostałem 20% zwrotu ceny za jaką kupiłem. Zwrot na PayPala. Nie wiem jak to wygląda u innych, ale jestem mile zaskoczony bo nie spodziewałem się niczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 No to fajna gwarancja, jak coś się psuje po chwili i dostajesz 20%. Że Wy tam kupujecie i się na to godzicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Jak przy zakładaniu długich spodni od spexcela (chyba 3 czy 4 jazda miała być) oderwał mi się częściowo dolny ściągasz to przy zakładaniu sporu sam wpisywałem kwotę jaką chce w ramach rekompensaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 29 minut temu, skom25 napisał: Że Wy tam kupujecie i się na to godzicie... U nas często kończy się na tym, że Ci powiedzą "towar używany niezgodnie z przeznaczeniem" i kupujący się też na to godzą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) 33 minuty temu, skom25 napisał: Że Wy tam kupujecie i się na to godzicie... Też tam kupujesz tylko o tym nie wiesz. I dodatkowo kupujesz z olbrzymia marżą Że też się na to godzisz ... :D Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez wkg 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Tylko jak po pół roku padnie elektronika, to mam na to normalną gwarancję, a nie jakieś ochłapy. No i nie, nie kupuję tego samego z ogromną marżą. To że coś jest tam produkowane, nie znaczy że to to samo. W styczniu kupiłem uchwyt na GPS Lezyne. Użyłem go jakoś dopiero w kwietniu. Po kilku użyciach pękło mocowanie. Uchwyt odesłałem do sprzedawcy, dostałem pełny zwrot. Co by było gdybym kupił taki na Ali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bombka Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Dostałbyś nowy, tak jak ja dostałem nowe mocowanie tylnej lampki rowerowej. Wyobraź sobie, że wystarczyło że wysłałem zdjęcie i na drugi dzień mocowanie jechało już do mnie, taki to uczciwy Chińczyk. Ba mógł wysłać samą gumkę, ale wysłał całą stopkę, więc jakby co to została mi jeszcze część zamienna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) 36 minut temu, skom25 napisał: Tylko jak po pół roku padnie elektronika, to mam na to normalną gwarancję, a nie jakieś ochłapy. No i nie, nie kupuję tego samego z ogromną marżą. To że coś jest tam produkowane, nie znaczy że to to samo. W styczniu kupiłem uchwyt na GPS Lezyne. Użyłem go jakoś dopiero w kwietniu. Po kilku użyciach pękło mocowanie. Uchwyt odesłałem do sprzedawcy, dostałem pełny zwrot. Co by było gdybym kupił taki na Ali? Powiem Ci, że nie jestem do końca przekonany. Kupiłem ośkę do RS bo oryginalne badziwie psuje sie błyskawicznie. Taka z dźwigienką 250, zwykła na imbus 100 - no po prostu kawałek aluminiowej śrubki. Na ali za 15 złotych. Jakość - od razu zamówiłem drugą - na tył. Stery - podobno bardzo dobre łożyska - 49 złotych na ali. Tu - ze dwa razy drożej. Czy ja będę kiedyś reklamował stery ? A co by było gdybyś kupił taki na ali ? Pewnie wysłali by Ci nowy i tylko poprosili o fotkę. Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez wkg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 (edytowane) Jak kupuje się elektronikę (która umówmy się pada sporadycznie) za 30-40% ceny w EU to jest to opłacalne wg. mnie. Jak padnie mało tracisz (mam sporo elektroniki z Aliexpress i żadnej awarii póki co, a kupuje od początków istnienia Aliexpress). 1 godzinę temu, skom25 napisał: Że Wy tam kupujecie i się na to godzicie... Znajdź mi amor na 26" QR klasy Reby ( aktualnie najtańszy jest powystawowa REBA w miasto rowerów za 1300 zł ) za 800 zł / szt. Jeden dotarł 2 dni temu, dzisiaj kupiłem drugi. Potwierdzone oryginały po SN u Hayesa. Tym sposobem mam uzbrojone dwie 26" w bdb amory w cenie jednej. Gwarancja? Co tam może paść? nawet jak padnie, to kosztem paru stówek kupie tłumik, uszczelki. Płać importerom (pal licho jeszcze tym legalnym, ale połowa z nich ciągnie prywatnymi kanałami tak samo jak byś Ty kupił, tylko masz cenę x2). Na szczęście jest wolny rynek, każdy decyduje o opłacalności zakupów. Edytowane 23 Kwietnia 2021 przez Q_u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Co może paść? Wszystko. Równie dobrze może mieć wadę fabryczną. Importer bierze na siebie odpowiedzialność. Może sobie kupować i z Watykanu, nie interesuje mnie to. Zresztą chyba mylisz importera, z kimś kto kupuje w Chinach, dorzuca marżę i pcha dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Tak, miałem do czynienia z odpowiedzialnością importera. Smartfon oddany na gwarancję został uznany za zalany - a nigdy nie opuścił progów domu, bo służył za domowy telefon. Buty jako niewłaściwie użytkowane i gw. nieuznana. Odzież źle prana. Gwarancja w PL w większości przypadków to mit i to nie tylko ta sprzedawcy, producenci często nie lepsi. Nie, nie mylę importera z kimś kto kupuje w chinach. Oba przypadki oznaczają import. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Nie mit tylko prawie wszyscy sprzedawcy robią takie schody bo na tym etapie co najmniej 85% reklamujących odpuszcza. A wystarczy tylko się trochę wysilić. Żona miała problem z sukienką która się rozeszła na szwach. Sprzedawca stwierdził, że zbyt duże kroki robiła. Odpowiedzielismy, że sukienka nie miała dołączonej instrukcji obsługi z wyrażenie wskazaną długością kroków + standardowe zwroty z podstawą prawną dot. reklamacji itp. Pomogło. Drugi raz kostium kąpielowy, który zmienił kolor po jednym użytkowaniu. Sprzedawca się wykręcał, że pewnie w wodzie chlorowanej użytkowany np. w basenie. Analogicznie - produkt nie zawierał dołączone listy ograniczeń w użytkowaniu napisanej w języku polskim... Jeszcze innym razem sprzedawca stwierdził, że bluza się rozciągnęła na skutek suszenia w suszarce bębnowej - szczęśliwie piktogramy na metce jak najbardziej dopuszczały taką możliwość. Tym samym nie pamiętam reklamacji, która zakończyłaby się dla mnie negatywnie. Oczywiście nigdy się nie wyglupiam jeśli faktycznie wina leży po mojej stronie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 No ja miałem parę niemiłych przypadków. Nie powiedziałem, że odpuszczałem Nie wiem jak wy, ale ja jeśli mogę kupić w Azji za 30% ceny w PL to kupuje i nie patrzę na gwarancję. Dla mnie wtedy zakup jest opłacalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nctrns Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 3 godziny temu, skom25 napisał: Zresztą chyba mylisz importera, z kimś kto kupuje w Chinach, dorzuca marżę i pcha dalej. Z punktu widzenia prawa celnego, nie ma żadnej różnicy. Dostajesz prezent od rodziny zza granicy - też jesteś importerem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 A kto tu mówi o prawie celnym? Chodzi o przedsiębiorce, który bierze na siebie odpowiedzialność z tytułu rękojmi oraz obsługi w zakresie gwarancji producenta. Z tego co się orientuję, to także powinien dostarczyć dokumentację w języku Polskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Jak to firma a nie osoba prywatna to musi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bombka Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 To dlaczego Wahoo nie dostarcza nic w języku Polskim ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Możesz zgłosić do UOKiK to nałożą im karę. Przynajmniej ulotka z ostrzeżeniami/zagrożeniami powinna być w j. polskim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bombka Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 Może i warto, to może w końcu wprowadzą polski język do swoich urządzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2021 16 minut temu, wkg napisał: Jak to firma a nie osoba prywatna to musi No tak, to miałem na myśli. To w odpowiedzi że rzekomo znaczna część sprzedawców tak robi. Nie dodadzą. Wystarczy że importer na Polskę wydrukuje pół strony A4 i dorzuci do pudełka. Jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.