Eathan Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 @wolek wygląda to tak: PL00002003 - od 15.03 jest niby w Polsce, wysyłka lokalną firmą przewozową PL00001773 - od 17.02 jest niby w Polsce, wysyłka lokalną firmą przewozową Wygląda jakby te paczki przetrzymywała poczta polska. @Mihau_ u mnie za każdym razem oddają bez dyskusji. Może to kwestia koloru klienta i liczby transakcji na Ali... żeby było śmieszniej to kilka razy było tak, że po tym jak minął termin zakładałem spór, dostawałem zwrot kasy, kilka dni po tym paczka docierała. Chciałem zapłacić i nikt nie raczył odpowiedzieć na moje wiadomości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 Ja dość dużo zamawiam z ali i w sumie przy standard shipping nigdy takiego numeru paczki nie miałem. Przy tych tańszych formach wysyłki tak. Przy aliexpress standard shipping miałem trzy rodzaje numerów: paczkomat, poczta jako paczka pocztą polską 00459... i NL..... przepakowywane w Holandii i dalej przechodzą przez WER warszawa. Te ostatnie dość długo potrafią iść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 8 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2021 Holandie przerabiałem. Masakra. Niby tracking pokazał w doręczeniu. Następnie paczka jakby wróciła i wisiała w Holandii. Potem nagle dotarła do mnie. Paczkomat mile wspominam, mniej niż 2 tygodnie i paczka była u mnie. Na temat powyższych wszystkie możliwe trackingi milczą. Paczki nie ma w systemach. Wg. Ali w doręczeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMarcinPL Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 W dniu 8.04.2021 o 09:55, Eathan napisał: @wolek wygląda to tak: PL00002003 - od 15.03 jest niby w Polsce, wysyłka lokalną firmą przewozową PL00001773 - od 17.02 jest niby w Polsce, wysyłka lokalną firmą przewozową Wygląda jakby te paczki przetrzymywała poczta polska. @Mihau_ u mnie za każdym razem oddają bez dyskusji. Może to kwestia koloru klienta i liczby transakcji na Ali... żeby było śmieszniej to kilka razy było tak, że po tym jak minął termin zakładałem spór, dostawałem zwrot kasy, kilka dni po tym paczka docierała. Chciałem zapłacić i nikt nie raczył odpowiedzieć na moje wiadomości. To nie jest ASS tylko zwykłe economy, najwolniejsze z wolnych. ASS zaczyna się od 00459... i dostarcza kurier Poczty Polskiej jako paczka 48, kolejny nr na paczkomaty 65339... i tu masz z reguły do dwóch tygodni dostawę. Czasami jak wybierzesz ASS idzie jeszcze NL post i czymś jeszcze ale to żadko się zdarza. Numery PL000 i ich statusy to jedna wielka fikcja, te statusy często nie mają nic wspólnego z realną drogą paczki, po pierwsze te numery są nierejestrowane, jedynie w Chinach w kraju nadania działa tracking, dalej już nie. Jeżeli chcesz szybko wybieraj ASS nie żadne economy cianciao itp. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 @PanMarcinPL czyli lecą w pręta, bo na stronie oferty wyraźnie napisano, że wysyłka do Polski za pośrednictwem AliExpress Saver Shipping. Do tego była płatna dodatkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 (edytowane) Czasami taki nr dają a później w consolidation warehouse nadają zbiorczy już poczty polskiej. Ale generalnie Ali Saver Shipment to jest 100% to samo co cainiao supereconomy i nie ma sensu dopłacać bo i tak nie dojdzie w zakładanym terminie (do mnie w ogóle dociera jakieś 5$ przesyłek z Ali innych niż standard, tracking urywa się na dotarciu do kraju przeznaczenia - widać firemki krzaki, które mają to dalej dystrybuować zgarniają kasę a przesyłki w najlepszym razie lądują gdzieś w kontenerze na śmieci). Edytowane 9 Kwietnia 2021 przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 9 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2021 @Dokumosa dzięki za podpowiedź. Teraz zwróciłem, że to Saver a nie Standard. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją. Dokonałem zakupu na Ali. 2 dni później odezwał się sprzedawca. Napisał, że ma problem z zamówieniem i coś poszło nie tak. Prosi o anulowanie zamówienia. Zdarza mi się to pierwszy raz i mam wątpliwość. Jak zgodę się na anulowanie to co ze zwrotem kasy? Płaciłem BLIKiem. PS Zakładam, że gość uznał, że nie będzie wysyłać do mnie paczki, która waży pod 3 kg bo źle skalkulował koszt wysyłki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zaq49 Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Kasa automatycznie wróci na konto. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niziol Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Dokładnie. Miałem podobną sytuację i też płaciłem blikiem. Kasa wróci na konto. Jeśli używasz aplikacji mobilnej banku to powinieneś dostać powiadomienie o zwrocie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Pięknie dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 W dniu 8.04.2021 o 09:35, Eathan napisał: Lekki OT, ale od dłuższego czasu obserwuje problemy z dostawami z Ali w ramach Aliexpress Standard Shiping. Zwykle paczki dochodziły do 3 tygodni (nawet w pandemii). Jednak obecnie dostawa wygląda tak, że paczka dociera do Polski i staje. Wisi tam do końca czasu jaki podaje sprzedawca przy dostawie. Składam reklamację na Ali, paczka pojawia się u mnie po kilku dniach. Nie jest to jednostkowy przypadek. Obecnie 2 paczki mają dokładnie taki sam problem. Wcześniej kilka paczek to samo. Czy u kogoś jeszcze pojawił się podobny problem? Tak u mnie paczki 2 zostaly dokładnie w ten są sposób zamówione. I to samo się dzieje, termin dostawy się kończy a o paczkach słuch zaginął. Co dokładnie w takiej sytuacji zrobić? Gdzie pisać reklamacje do sprzedawcy, czy na panelu dyskusyjnym? Ostatni raz zamawiam anten sposób przesyłki na Aliexpress. 😕 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 W dniu 8.04.2021 o 09:55, Eathan napisał: @wolek wygląda to tak: PL00002003 - od 15.03 jest niby w Polsce, wysyłka lokalną firmą przewozową PL00001773 - od 17.02 jest niby w Polsce, wysyłka lokalną firmą przewozową Wygląda jakby te paczki przetrzymywała poczta polska. PLxxxxxx to nie jest Aliexpress Standard Shiping. Aliexpress Standard Shiping to paczki z numerami Poczty Polskiej 0045xxxxxx, ewentualnie wysyłane przez Holandię i mają numery PLxxxxxNL albo z południa Azji z numerami PLxxxxxBG. To co masz to standardowa tania przesyłka, która dociera do PL i potem leci pocztą biznesową i potrafi to lecieć nawet 2-3 miesiące do Ciebie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niziol Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 38 minut temu, Thomass13 napisał: Tak u mnie paczki 2 zostaly dokładnie w ten są sposób zamówione. I to samo się dzieje, termin dostawy się kończy a o paczkach słuch zaginął. Co dokładnie w takiej sytuacji zrobić? Gdzie pisać reklamacje do sprzedawcy, czy na panelu dyskusyjnym? Ostatni raz zamawiam anten sposób przesyłki na Aliexpress. 😕 Ja bym otworzył spór oraz napisał do sprzedawcy. Jedno nie wyklucza drugiego. Kiedyś coś mi nie doszło i kasa została zwrócona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Ok tak planuję zrobić bo dziś mija termin dostawy zamówionych rzeczy. Jeśli do dnia jutrzejszego nie dojdzie pisze do sprzedawcy i otwieram spór o niedostarczenie przesyłki w terminie. Z drugą dostawa jest podobnie tylko tam mają czas do 17 kwietnia. Trochę w tym momencie się zawiodłem na AliExpress. Godzinę temu, Q_u napisał: PLxxxxxx to nie jest Aliexpress Standard Shiping. Aliexpress Standard Shiping to paczki z numerami Poczty Polskiej 0045xxxxxx, ewentualnie wysyłane przez Holandię i mają numery PLxxxxxNL albo z południa Azji z numerami PLxxxxxBG. To co masz to standardowa tania przesyłka, która dociera do PL i potem leci pocztą biznesową i potrafi to lecieć nawet 2-3 miesiące do Ciebie. Czyli jesteśmy w ciula robieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 A no jesteście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 4 godziny temu, Thomass13 napisał: Co dokładnie w takiej sytuacji zrobić? Ja zakładam spór jak mija czas na dostawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Thomass13 Napisano 11 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2021 Dostałem powiadomienie żebym poczekał na dostawę. No dobra poczekam jeszcze do końca możliwości roszczeń w ramach sporu zostało do końca 33 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 12 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2021 Anulowałem to zamówienie tak jak prosił sprzedawca. Skubaniec odpisał, że mam teraz czekać na zwrot i on ma na to 13 dni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PanMarcinPL Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 Sprzedawca nie ma wpływu na czas zwrotu, od momentu zatwierdzenia przez niego Twojej prośby o anulowanie zamówienia, z automatu masz przyznawany zwrot z Ali. Sprzedawca dostałby kase z Twojego zamówienia dopiero po potwierdzeniu otrzymania go przez Ciebie, do tego momentu kasą operuje Ali i to Ali robi zwrot. W zależności od Twojej rangi (ilość/kwota zakupu w przeciągu roku) dostajesz zwrot w czasie od kilku do kilkunastu dni. Musisz czekać, zwrot wpadnie jak wpadnie, nie szybciej, nie wolniej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 13 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2021 @PanMarcinPL no to czekam jako platynowy użytkownik Zwykle to było od ręki ale widać platyna już nie jest w cenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 14 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2021 Pewnie czesc przesylek ciagle na Ever Givenie Zablokował Kanał Sueski. Ever Given odebrany właścicielowi - o2 - Serce Internetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 No i trafiła mi się skucha na Ali. Przesyłka zamówiona do Paczkomatu (taką opcję zaznaczyłem składając zamówienie), ale jak się okazało majfrend puścił ja tak, że przechwyciła ją PP. Myk polega na tym, że paczucha została już doręczona... jakieś 780km ode mnie. (?) Wysmaliłem piękną wiadomość do sprzedawcy i czekam na reakcję. Aj, jak żyć? Ktoś z was miał już może taką przygodę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Q_u Napisano 15 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2021 (edytowane) Miałem kiedy podobną, bo opartą o wysyłkę standardową. Podał numer sledzenia, z którego wynikło po tygodniu, że paczka na drugim końcu kraju dostarczona. Wkleiłem mój kod pocztowy, tamtej miejscowości, napisałem, że to nie ja i spór na moją korzyść. Paczka nigdy do mnie nie trafiła, to tzw. f..ktracking. Działaj z dispute. Generalnie od lipca dojdzie automatycznie VAT doliczany jesli wysyłki będą spoza strefy schengen do PL. Także o ile nie zadbają o PL i EU magazyny to będzie drożej. Ja już porobiłem zapasy chińszczyzny, jeszcze się nad jedną droższą rzeczą zastanawiam. Edytowane 15 Kwietnia 2021 przez Q_u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 16 Kwietnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2021 Miałem podobną sytuację, co prawda nie z Ali ale z Gearbest. Musiałem parę razy napisać wiadomość. Po czwartym albo piątym poscie zwrócili pieniądze, ale myślałem, że jednak sprawniej to pójdzie. Myślę że z ali będzie łatwiej, bo u nich system reklamacji jest na wyższym poziomie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.