Skocz do zawartości

[Kolor] Nieudane malowanie roweru


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
Napisano

 

 

Jak na moje kaprawe oko, to spray zeżarł Ci wcześniejszy lakier.

Możliwe.

 

Oczyściłeś i odtłuściłeś wcześniej malowaną powierzchnię?

Malując sprayem pod ciśnieniem w "brudnych" warunkach mogłeś też spowodować wzbijanie pyłu, który osiadał na malowanych elementach.
 

Napisano

Z jednego zdjęcia które udało mi się odpalić wygląda to jakby lakier się podniósł/ zważył. Na puszce powinno być określone na jaki lakier można bezpieczne kłaść warstwę. 

Napisano

Nie przeczyściłem kleju po naklejkach rozpuszczalnikiem, czy to może być tego problemem i lekko tylko przejechałem papierem ściernym 80.


Tutaj zdjęcia:

 

https://zapodaj.net/eeaa13e258c69.jpg.html

 

https://zapodaj.net/1c0fc23b58855.jpg.html

 

https://zapodaj.net/2722736088964.jpg.html

 

https://zapodaj.net/22ac9de97104e.jpg.html

 

https://zapodaj.net/ffda4b78c2c62.jpg.html

Napisano

Normalnie powinieneś przeszlifować (zmatowić) całą ramę papierem wodnym , odtłuścić , położyć podkład, jeszcze raz przetrzeć papierem (1000) i położyć kolor.Ale tu na 90% lakier się zważył i jeśli dokupisz dedykowany podkład to tego lakieru co posiadasz to podkład też się zważy. Tylko szlif do gołej rury. Miałem to samo, w końcu oddałem do szkiełkowania i lakierni .Dodatkowo spray jest mało trwaly.

post-112546-0-05589000-1503932012_thumb.jpg

Napisano

Kup preparat w sprayu do usuwanie lakieru, psikasz nim cala ramę i po 30 min spłukujesz i masz praktycznie cała ramę bez lakieru.

 

Tylko gołe amelinium lakierujesz lakierem do tego przeznaczonym lub pierw podkład!

Napisano

Temperatura mogła tylko spowodować tarkę z za szybko wyschniętej mgiełki.

 

Tu ewidentne popełniłeś podstawowe błędy w postaci złego przygotowania powierzchni i nie oddzielenia nieznanego typu lakieru podkładem. To się nie mogło udać niestety :(

 

Teraz jeśli czujesz się na siłach możesz dokładnie to zarównać papierem wodnym 240 (ale bardzo dokładnie) potem zagładzić rysy po P240 papierem również wodnym P360-400. Odtłuścić porządnie i pomalować równo podkładem. Jak wyschnie to papierek P800-1000 w rękę i zmatować podrównując ewentualną tarkę (odkurz) lub powstałe nierówności czy zacieki uważając żeby nie przetrzeć się do lakieru który przykrywałeś. Jeśli przez przypadek się przetrzesz to w tym miejscu z powrotem musisz trysnąć podkładem cienko i jak wyschnie znowu zmatować.

 

Dopiero jak uda Ci się doprowadzić do ramy pokrytej podkładem bez przetarć i dokładnie zmatowanej możesz po dokładnym odtłuszczeniu rozpocząć lakierowanie.

 

 

Odnośnie lakierów w sprayach żeby to miało sens dobrze wybierać lakiery z dysza wachlarzową a nie okrągłą i lakiery dobrej jakości a najlepiej napełniane w mieszalniach lakierów lub zakup sprayów 2k z utwardzaczem.

 

Jeśli wszystko zrobisz starannie a nie na odpał na szybko to ma szanse się to powieść :) Jeśli jesteś niecierpliwy i niedokładny to lepiej oddaj to komuś komuś kto to potrafi bo szkoda twoich pieniędzy na zmarnowany materiał.

Napisano

 

 

Odnośnie lakierów w sprayach żeby to miało sens dobrze wybierać lakiery z dysza wachlarzową a nie okrągłą i lakiery dobrej jakości a najlepiej napełniane w mieszalniach lakierów lub zakup sprayów 2k z utwardzaczem.

 

To jest chyba podstawowy warunek. Zwykły spray za 20 zł jest podatny na wszelkie rozpuszczalniki a akurat przy rowerze o takie nie trudno :thumbsup:  

Napisano

Tak ale żaden super spray ba nawet jakaś wypasiona SATA (pistolet lakierniczy ;-) ) nie wybaczy elementarnych błędów w przygotowaniu powierzchni do lakierowania.

 

Rodzaj lakieru i jego odporność to oddzielny równie obszerny temat.

Napisano

Właśnie było bez podkładu, kolor poprzednio był ten sam czyli srebrny to nadal potrzebny jest podkład?Zmatowałem papierem 80 ten lakier i teraz mam zamiar zmatowić papierem 400 i naspreyować cienką warstwę czy to może się udać bez podkładu?Mam też pytanie odnośnie ścierania lakieru trzeba to robić do gołej ramy czy wystarczy zmatowić, i z tym lakierem bezbarwnym to o co chodzi z jego ścieraniem papierem?

Napisano

A kładłeś bezbarwny na srebrny?

 

Najpierw poczytaj o technice lakierowania itd, niestety to nie jest takie proste.

Napisano

Papierem 80 to ty nie matowałeś a szlifowaleś. A masz zeszlifować nierówności ale nie 80-ką :( bo takie rysy to może być problem tego zagladzic nawet szpachlą. Jak dojdziesz do Alu to tez narobisz głębokich rys :(

 

Ale chyba za późno bo już to zrobiłeś.

 

Może się okazać ze już tylko Scansol będzie ratunkiem :(

 

To ze srebrny to nie ma znaczenia. Nie wiesz czym było malowane i czy się nie będzie gryzło. Podkład jest teoretycznie neutralny. Powinien oddzielić lakieru i uniemożliwić wzajemne oddziaływanie i zwiększyć przyczepność lakieru. To tak w skrócie żeby nje zanudzać Cię teorią.

Napisano

3 warstwy czego.

 

80 to nawet wstępnie szpachli się nie zbiera :(

 

Żaden lakier nie zaleje Ci rys po 80

 

Ba nawet po 240

 

Nawet po 400

 

Nawet jak nawalisz 3 warstwy. A jak piszesz ze bezbarwny w kpl to bazą nawet rysy po 600 i 800 potrafią wyjść na wierzch :(

 

Jeśli nawet z początku będzie super to po miesiącu lub krócej każda ryske będzie widać.

 

Co Ty wogole masz za lakier??

 

80-tej papier i wszystko poniżej 240 schowaj gdzieś głęboko do szafki. Żeby nie korciło. Jak chcesz to zrobić dobrze to skrócona i uproszczona wersje napisałem Ci kilka postów wcześniej.

Napisano

3 warstwy tego sprayu którym jest pomalowany jakiś z auchana, a co to kpl?Nie wszystkie były cieniutkie warstwy lakieru na te 3 warstwy prawie cała puszka zeszła a tylko rama do pomalowania.To jaki ten podkład bo ktoś napisał że będzie się żarł, z tego co trochę dowiedziałem temperatura mogła być w tym kluczowa, że to tak wygląda.Teraz w niektórych miejscach jest goła rama.Właśnie jak to zetrzeć papierem do gołej ramy czy do matu?

 

 

https://zapodaj.net/14e1932bdfc7a.jpg.html    <----spray którym malowałem

Napisano

Użyj chemii do zdjęcia lakieru, potem podkład i lakier, po co się męczyć z papierem?

 

Te spraye "po 20 zł" są beznadziejne. Weź białą kartkę papieru, psiknij na nią i zobacz ile tam jest rozpuszczalnika itd a ile rzeczywiście farby. Nawet jak pomalujesz 5 warstw to lakier będzie tak cienki że do tego fabrycznego nie ma nawet porównania.

Napisano

Maluje dlatego bo tamten lakier już rdzewiał(rower wyciągnięty z szopy po paru latach leżenia w niej), na następny raz gdzie kupować taki lakier porządny w sprayu, i gdzie mogę dostać taki środek do ściągnięcia lakieru?Nie mogę poprostu na ten już zmatowiony lakier położyć podkładu i nie jechać do gołej blachy?

Napisano

Lakier rdzewiał? Lakier nie rdzewieje tylko metal. Oczyściłeś dokładnie te rdzawe miejsca do "żywego" metalu?

 

Jedno i drugie dostaniesz w sklepie dla lakierników.

 

Ja zawsze byłem zdania że jak robić to porządnie. Chciałeś na szybko nie zapoznając się jak to się robi to masz teraz efekty.

Napisano

Zanim zaczniesz kupować policz sobie koszty papieru ściernego, środka do usuwania lakieru, farby (podkład+nawierzchniowa+ew. klar).

A efekt ze względu na brak wprawy i warunków (komory lakierniczej nie masz, wiec pewnie malujesz na świeżym powietrzu)może być daleki od ideału.

Więc sprawdź ceny w okolicznych malarniach proszkowych. Za piaskowanie plus zwykły lakier płacę poniżej 100zł, za metalik trochę więcej.

Za fanaberie typu brokat itp cena to ok 160-180zł. I masz idealnie położony mocny lakier. Bez babrania się, wdychania pyłów, oparów itp.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...